صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۰۱:۱۹
کد خبر: 10681
گزارشگر: 213
۹۱۲
۰
۰
۴
فصلنامه فرهنگ و ادبیات تخصصی

شماره چهارم «بارثاوا» منتشر شد

شماره چهارم «بارثاوا» منتشر شد
شماره چهارم دوره جدید فصلنامه فرهنگ و ادبیات تخصصی ادبیات داستانی «بارثاوا» ویژه تابستان ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان: شماره چهارم دوره جدید فصلنامه فرهنگ و ادبیات -تخصصی ادبیات داستانی- بارثاوا، ویژه تابستان ۱۴۰۱ با مدیرمسئولی علی رزاقی‌بهار، توسط شورای سردبیری با عضویت سروش مظفرمقدم، علی صنعوی، محمد میرشاهی، فاطمه زنده‌بودی منتشر شد.

محسن مدیرشانه‌‌چی، محمدباقر کلاهی‌اهری، افشین شحنه‌تبار، هادی تقی‌زاده و رضا سلیمان‌نوری اعضای شورای سیاست‌گذاری فصلنامه فرهنگ و ادبیات بارثاوا هستند و این مجله به داستان، روایت، ترجمه داستان، معرفی کتاب و نقد کتاب در ژانر ادبیات داستانی می پردازد.

این شماره از بارثاوا با داستان‌ها، یادداشت‌ها، روایت‌ها و ترجمه‌هایی از مهدی غبرایی، کمال بهروزکیا، مریوان حلبچه‌ای، حسین لعل‌بذری، سپیده ابرآویز، ستاره روشن، کریم بارزی، کامبیز حضرتی، امیرحسین ‌یزدان بد، مجتبی هژبری، مجتبی تجلی، مهدی توسی، محسن یاوری، آیدا الهی، جواد ترشیزی، ناهید پورزرین و... در ٢١۴ صفحه ویژه تابستان ۱۴۰۱ منتشر شده است.

بخشی از این مجله به معرفی کتاب با دبیری جواد لگزیان اختصاص دارد.

این فصلنامه ۵۰ هزار تومان قیمت دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های معتبر تهران و مشهد و یا به صورت آنلاین از طریق اینستاگرام این مجله آن را تهیه کنید./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/7a9
اخبار مرتبط
از زمانی که پوتین جنگ خود را با اوکراین آغاز کرد، ارکستر فیلارمونیک مونیخ رهبر ارکستر روس خود، والری گرگیف، را اخراج کرد و اپرای متروپولیتن نیویورک روابط خود را با تئاتر بولشوی روسیه قطع کرد؛ نوازندگان روسی از رقابت‌های بین‌المللی حذف شده‌اند و برخی ارکسترها حتی چایکوفسکی را از برنامه های کنسرت لغو کرده اند.
حاج رئوف دشتی توی فکر بود؛ مردک بی جربزه، با الحاح و اصرار خودش و خانواده و کس وکار اش، چند سالی یک لنگه پا وقت صرف کرده بود که این کار بشود..
اعمال برخی قوانین سرکوبگرانه فرهنگی سبب شده تا نویسندگان و مترجمان در کنار خودسانسوری، با ممنوع شدن انتشار بعضی از آثار خود مواجه باشند؛ در چنین شرایطی و با وجود بسیاری از مشکلات، بعضی از ناشران دیگر قادر به ادامه فعالیت نیستند و صنعت نشر هم در این میان به سمت نابودی بیشتر می رود.
سیدجمال الدین و فرزندش محمدعلی جمال زاده در پیشینه سیاسی و ادبی، از نام های برجسته ادبیات و تاریخ معاصر ایران به شمار می آیند.
محمدرحیم اخوت، داستان‌نویس معاصر و خالق رمان تحسین‌شده «نام‌ها و سایه‌ها»، صبح امروز، ۲۳ بهمن، در ۷۶ سالگی درگذشت؛ یکی از رمان های این نویسنده حدود ده سال از انتشار بازمانده بود.
در مجموعه داستانی تازه منتشر شده اثر احمد اخلاقی می خوانیم: صدایش بلند است؛ با کت گشاد سبزرنگ، عینک ذره بینی و قدی به اندازه یک سر و گردن بلندتر از بقیه؛ وسط پیاده روی بلوار مدرس فریاد میزند: «بدو، بدو حراجه. یک حراج باورنکردنی، داستان ارزون شد!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید