صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ تیر ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۲
کد خبر: 10695
گزارشگر: 306
۳۱۷
۰
۰
۱

مسیر گردشگری آب در یزد رونمایی شد

مسیر گردشگری آب در یزد رونمایی شد
یزد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به اینکه یکی از اهداف توسعه گردشگری در استان تنوع‌بخشی گردشگری است، از رونمایی مسیر گردشگری آب در بافت تاریخی یزد خبر داد

آسیانیوز / یزد : «احمد آخوندی»  ضمن اعلام این خبر گفت: به‌منظور توسعه گردشگری استان یزد، مسیرهای مختلف گردشگری را تعریف خواهیم کرد که باعث تنوع گردشگری و ماندگاهی بیشتر گردشگر در استان شود.

وی ادامه داد: یکی از این مسیرها که با کمک مرکز بین‌المللی قنات تعریف‌شده، مسیر گردشگری آب است که امروز رونمایی شده و در این مسیر هفت نماد زندگی مردم استان یزد شامل استفاده از آب در مراسم مذهبی، شرب، بهداشت، رزق و روزی، رختشوی‌خانه، آسیاب کردن آرد،... بررسی می‌شود.

آخوندی اظهار کرد: مسیر گردشگری آب از میدان تاریخی امیرچقماق و آب‌انبار آن آغازشده به موزه تاریخی آب و سرداب آن می‌رسد. پس‌ازآن دروازه مهریز قرار دارد که غریب خانه‌ای است جهت پناه دادن درراه ماندگان و مسافران دور و نزدیک، در ادامه مسیر، حمام سنتی شاه کمالیه و مسجد جامع یزد و پایاب آن قرار دارد. پایاب رختشوی‌خانه مقصد بعدی در مسیر گردشگری آب است و درنهایت آسیاب آبی وزیر که وظیفه تأمین آرد را بر عهده داشته است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان با اشاره به اینکه تور گردشگری این مسیر دو ساعت طول می‌کشد، عنوان کرد: ۱۰ راهنمای تربیت‌شده در این مسیر گردشگران را با روایت‌های مختلفی از کارکرد آب آشنا می‌کنند.

آخوندی در پایان اضافه کرد: با اشاره به رونمایی از لوگوی این مسیر، اظهار کرد: این امر از اتفاقات بسیار خوب در برند سازی خواهد بود، اگر برای مسیرهای گردشگری لوگو تعریف کنیم، لوگوها باعث می‌شود که مردم بدون نیاز به تابلوی راهنما مسیرها را شناسایی کنند.

به گفته این مسئول قرار است روایتگران و راهنمایان گردشگری مختص آب تربیت شوند که با اطلاعات کامل در اختیار گردشگران باشند.

سید محمد جواد عرفانفر

 مسیر گردشگری آب در یزد رونمایی شد , «احمد آخوندی» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان

  

https://www.asianews.ir/u/7an
اخبار مرتبط
یزد - سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره بزرگ تابستانی یزد خبر داد
یزد - امام جمعه خواستار تقویت گردشگری مذهبی شد
یزد - فم تور ویژه خبرنگاران با محوریت بازدید از بافت تاریخی شهر یزد برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید