صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۷
کد خبر: 10722
گزارشگر: 2
۸۷۴
۰
۰
۵
سئو سایت

رقص گوگل چیست ؟ تاثیر گوگل دنس بر سئو

رقص گوگل چیست ؟ تاثیر گوگل دنس بر سئو
رقص گوگل چیست ؟ شاید این سوال را هنگامی که برای اولین بار می شنوید کمی متعجب شوید و بگویید مگر گوگل نیز می رقصد. در حقیقت اصطلاح گوگل دنس یک نوع روش و تکنیک گوگل برای رتبه بندی است . برای مثال شما به یک شرکت برای استخدام مراجعه می کنید و همزمان ۱۰ متقاضی دیگر نیز مانند شما برای استخدام آمده اند. اگر ۳ نفر از شما واجد شرایط باشند چگونه آن شرکت می تواند از شما یک نفر را انتخاب کند؟ شاید بشه یه پارتی بازی ریزی کرد اما اگر ریس شرکت آشنا نباشه چی ؟

رقص گوگل چیست ؟

 

شاید این سوال را هنگامی که برای اولین بار می شنوید کمی متعجب شوید و بگویید مگر گوگل نیز می رقصد. در حقیقت اصطلاح گوگل دنس یک نوع روش و تکنیک گوگل برای رتبه بندی است . برای مثال شما به یک شرکت برای استخدام مراجعه می کنید و همزمان ۱۰ متقاضی دیگر نیز مانند شما برای استخدام آمده اند. اگر ۳ نفر از شما واجد شرایط باشند چگونه آن شرکت می تواند از شما یک نفر را انتخاب کند؟ شاید بشه یه پارتی بازی ریزی کرد اما اگر ریس شرکت آشنا نباشه چی ؟
حال شما گوگل را فرض کنید. در روز هزاران محتوا و مقاله در حال تولید شدن در آن بوده و بیشتر آنها سئو سایت شده می باشند اینجا گوگل بیچاره می خواهد چیکار کند، کدام سایت را انتخاب کند؟ اینجاست که گوگل دنس حرف آخر رو میزنه،گوگل سایت هارو انقدر می رقصونه تا ببینه کدوم کاربلد تره و از نظر کاربراش کدوم جذاب تره.
خب ما توی این مقاله می خوایم به سوالات شما مثل رقص گوگل چیست؟ نحوهی کار آن چگونه است ؟ و... پاسخ دهیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا یک موضوع مهم در سئو وردپرس رو برای شما کامل آشنا کنیم .

بگذارید با زنده کردن یک خاطره این الگوریتم را به خوبی با شما آشنا کنم.

احتمالا شما هم هنگامی که آموزش سئو وردپرس را مشاهده نمودید و به خوبی سئو را درک کردید سریع رفته و شروع به تولید محتوای سبز برای بهبود جایگاه خود در گوگل نمودید. محتوایی که در آن به تمامی نکات از قبیل استفاده از کلمات کلیدی به اندازه ، استفاده از تصاویر ، بهینه سازی عنوان و ...
سپس با کلی ذوق و شوق شروع به انتشار آن کرده و منتظر ایندکس شدن آن توسط موتور های جستجو مانده اید. بعد از چند روز برای فهمیدن رتبه صفحه خود کنجکاو شده و سریع در نتایج جستجو آن را جستجو می کنید. اما ناگهان می بینید که صفحه شما در سه صفحه اول نتایج گوگل قرار ندارد. بعد از مدتی دوباره به صفحه خود سر می زنید و اینبار مشاهده می کنید که صفحه شما توانسته به صفحه دوم نتایج گوگل دست یابد. رفته رفته با گذشت زمان صفحه ی شما تا صفحه ی اول نتایج گوگل بالا می آید و حس غرور را در خود احساس می کنید و با خنده به خود می گویید : هه سئو همش همین بود !
بعد از چند روز می روید تا به دورو بری هایتان موضوع را تعریف کنید، در گوگل کلمه کلیدی هدف خود را سرچ می کنید و ناگهان مشاهده می کنید صفحه ی شما در نتایج صفحا اول که هیچ بلکه در صفحه سوم قرار دارد. هیچی دیگه از اونجا از سئو دلسرد می شید و با خودتون می گوید از ما سئو کار در نمی یاد.
اما شما نمی دونید که همه ی اینا زیر سر رقص گوگل یا همون گوگل دنسه .
الگوریتم رقص گوگل یا گوگل دنس (Google Dance) یکی از چالش هایی است که گوگل برای سایت های خود در نظر می گیرد تا از طریق آن بتواند بهترین نتایج را برای کابران خود به ارمغان آورد. اما چگونه ؟

 

گوگل دنس چگونه کار می کند ؟

 

الگوریتم گوگل با جهش ناگهانی یک صفحه در نتایج جستجو، محتوا ها جدید را در معرض دید کاربران قرار می دهد تا نظر کابران را نیز در این باره بررسی نمایید. هنگامی که صفحه مورد نظر در جایگاه بالایی قرار دارد ربات های خزنده ی گوگل آن را زیر ذربین خود قرار می دهند تا به دقت پتانسیل آن را برای افزایش رتبه بررسی کنند. اگر صفحه موردنظر توانسته باشد رضایت کابران را به خوبی جلب کند، گوگل نیز آن را به رتبه های بالاتر می برد و اما اگر خلاف آن برای موتورهای جستجو گر گوگل ثابت شود، گوگل مجبور به کاهش رتبه ی آن می نمایید.
در حقیقت این بالا و پایین ها آنقدر ادامه می یابد تا سایت موردنظر جایگاه واقعی و حقیقی خود را بدست آورد.

 

معیارهای رقص گوگل چسیت؟

 

همانگونه که کمی قبل تر به شما گفتم ، رضایت کاربران اهمیت بسیاری برای گوگل دارد و این تمرکز این الگوریتم نیز بر روی رفتار کاربران می باشد. اما چگونه این الگوریتم می تواند رفتار کابران را تشخیص دهد.
این عوامل به دو دسته تقسیم می شوند:

عوامل قبل از ورود کاربر در سایت

این دسته از عوامل عبارت اند از سرعت سایت شما ، رسپانسیو بودن سایت و ... دیگر که موجب افزایش نرخ پرش شما می شوند.

عوامل بعد از ورود کاربر

این عوامل عبارت اند از اشتراک گذاری مطالب توسط بازدید کنندگان، مدت زمان حضور کابر یا بانس ریت، کامنت گذاشتن و ...

اگر هر دوی این عوامل اگر به خوبی رعایت نشوند و بهینه نباشد موجب نارضایتی کابر شده و در نتیجه بانس ریت شما را افزایش خواهند داد.

 

آیا گوگل دنس الگوریتم شناخته می شود؟

 

نظر ها و گمانه زنی های زیادی در رابطه با اینکه آیا واقعا رقص گوگل همانند الگوریتم های مرغ مگس خوار ، پنگوئن ، گورخر و ... یک الگوریتم به حساب می آید وجود دارد. اگر بخواهیم آن را در مقایسه با سایر الگوریتم ها در نظر بگیریم، می توان گفت گوگل دنس نیز به دلیل بالا و پایین کردن های پیچیده اش می تواند یک الگوریتم محسوب شود. این به شکلی اس که تعدادی از کارشناسان سئو آن را یک الگوریتم نمی شناسند و در فهرست بروزرسانی الگوریتم های گوگل قرار نمی دهند. تعدای دیگر نیز آن را یکی از مهمترین مبحث های سئو می دانند و به آن توجه بسیاری دارند.
می توان گفت گوگل دنس یکی از ناشناخته شده ترین الگوریتم های گوگل است.
خوب است بدانید که گوگل از سال ۲۰۰۳ تا کنون در حال استفاده از این روش می باشد اما تا کنون تغییر های بسیاری را در این الگوریتم ایجاد نموده تا بیشترین بازدهی را به ارمغان آورد.

 

چرا باید به الگوریتم رقص گوگل توجه کرد ؟

Google Dance

احتمالا تا الان که به خوبی با گوگل دنس آشنا شده اید و ماهیت کار آن را به خوبی درک می کنید. حال باید به اهمیت موضوع گوگل دنس و شناخت آن بپردازیم. گوگل دنس ملاکی است برای ما تا بفهمیم تا در چه زمانی محتوای خود تقویت کنیم. رقص گوگل مانند یک آزمون عمل می کند به طوری که شما برای کسب جایگاه بالاتر باید آزمون های سخت تری را از پیش رو بردارید. این به شما کمک می کند تا آمادگی کاملی برای آزمون بعدی داشته باشید.
شما می توانید با انجام نکاتی از قبیل دریافت بک لینک باکیفیت برای سایت، صفحه خود را به خوبی تقویت نمایید. لازم به ذکر است هیچ موقع در هنگام کاهش رتبه خود در هنگام گوگل دنس از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده ننمایید.

 

گوگل دنس چه مدت طول می کشد ؟

 

هیچ بازه مشخصی برای تعیین مدت زمان طول کشیدن این پدیده جود ندارد. ممکن است چند روز تا چند ماه همینگونه صفحات شما در حال رقص باشند. البته این امر با به تلاش شما برای بهبود و بروزرسانی محتوای تان ارتباط دارد. شما می توانید با بروزرسانی محتوای خود شاهد بالا و پایین شدن صفحات خود شوید.

 

کلام آخر در رابطه با رقص گوگل

 

این روزها زندگی افراد نیز مانند رتبه ی صفحات مختلف در حال بالا و پایین کردن است. یک روز آنقدر به جایگاه بالایی می رسیم و فردای آن ممکن است از آن جایگاه به کلی دور شویم . در واقع این رفتار ما است که در شرایط مختلف بسیار مهم است. هم در سئو و هم در زندگی. در هر دوی آنها باید تلاش کردن را فراموش نکنیم و همیشه کارهای درستی را انجام دهیم . بعضی از افراد با یک اتفاق بد در زندگی شان تصمیم به انجام کارهایی می کند که از نظر آنها می تواند حالشان را خوب کنند اما ناگهان متوجه می شوند که از ایده آل خود بسیار دور تر شده اند.

پیروز و موفق باشید.

https://www.asianews.ir/u/7be
اخبار مرتبط
سئو یک فرآیند است که شامل فعالیت‌های مختلفی ست که در نهایت منجر به پیشرفت سایت شما در نتایج جستجو می‌شود. در این مقاله ما به بررسی تاثیر بک لینک یا لینک سازی بر سئو می‌پردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید