صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۶
کد خبر: 10859
گزارشگر: 2
۷۲۳
۰
۰
۵
لهجه آمریکن یا بریتیش؟

کدام لهجه را برای یادگیری انتخاب کنم؟

کدام لهجه را برای یادگیری انتخاب کنم؟
لهجه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی برای هر شخص وابسته به شرایط و ترجیحات خود فرد خواهد بود. بهتر است اگر به‌عنوان‌مثال لهجه آمریکن را انتخاب کردید، تمرین کردن سایر لهجه‌ها را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که فرقی نمی‏کند کدام لهجه را یاد می‌گیرید، بلکه برای بهتر ارتباط برقرار کردن باید روی ساختار جملات و الگوهای زبانی تمرکز داشته باشید.

قبل از پرداختن به اینکه لهجه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کدام است، بهتر است یک مثال برای شما بزنیم. به‌عنوان‌مثال کسی که در خراسان یا اصفهان به دنیا آمده مطابق با لهجه خاص آن منطقه صحبت می‎کند و این موضوع باعث شده تا در سراسر ایران مردم با لهجه خاص و شیرین خودشان صحبت کنند، اما ما برای ارتباط برقرار کردن با آن‌ها لازم نیست حتما لهجه هرکدام از آن‌ها را بلد باشیم، بلکه کافی است درک درستی از لهجه آن‌ها پیدا کنیم.
برای یادگیری زبان انگلیسی هم همین قاعده صدق می‎کند. شما برای صحبت کردن و آموختن زبان انگلیسی یک لهجه را انتخاب می‌کنید، اما بهتر است که با هردو لهجه آمریکن و بریتیش تمرین داشته باشید تا بتوانید هر آنچه می‎شنوید را به خوبی درک کنید. یعنی اگر شما شروع به آموختن زبان انگلیسی با لهجه آمریکن کردید، در کنار آن فایل‌های صوتی با لهجه‌های دیگر مثل بریتیش، کانادایی، استرالیایی و... را نیز در برنامه یادگیری خود قرار دهید.

 

لهجه آمریکن یا بریتیش

 

در انتخاب لهجه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی، بعضی از افراد تعصب خاصی دارند و باور دارند که مثلا لهجه آمریکن اصیل‎تر، جهانی‎تر یا مهم‌تر است، اما اگر هدف شما یادگیری زبان انگلیسی و به کاربردن آن در زندگی‏تان است، باید این موضوعات حاشیه‎ای را کنار بگذارید.

برخی افراد علاقه دارند که به این موضوعات حاشیه‏ای بپردازند، اما برای افرادی که می‌خواهند وارد محیط دانشگاهی خارج از کشور شوند یا یک سفر توریستی دارند یا به دنبال اهداف تجاری هستند یا به دنبال پیشرفت در کارشان هستند، این مسائل اصلا اهمیتی ندارد و چیزی که اهمیت دارد این است که این افراد به دنبال آموزش زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته باشند تا با تمامی قواعد آن آشنا شوند و در این راه لهجه‎ای که با آن راحت‌تر هستند را انتخاب کنند، زیرا افراد مختلف در دنیا هر یک با لهجه خاص خودشان انگلیسی صحبت می‌کنند و همان‌طور که گفتیم کافی است که شما با تمامی لهجه‌ها در کنار لهجه‏ای که با آن آموزش داده می‏شوید آشنا باشید.
لهجه شما در ارتباط برقرار کردن با دیگران تاثیرگذار است، اما چیزی که بیشتر تاثیر می‎گذارد ساختار درست جملات و استفاده به‌موقع از کلمات است، پس حواستان باشد که به‌اشتباه آن‌قدر درگیر لهجه خود نشوید که یادگیری اصول زبان انگلیسی را فراموش کنید، زیرا چیزی که بیشتر در درک طرف مقابل تاثیر دارد ساختار جملات است نه لهجه شما!

 

کدام لهجه را انتخاب کنم؛ آمریکن یا بریتیش؟

 

برای انتخاب لهجه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی، ابتدا باید دو سوال زیر را در نظر بگیرید:

۱- کدام لهجه برای شما مفیدتر خواهد بود؟
۲- یادگیری کدام لهجه برای شما ساده‏تر خواهد بود؟

برای پاسخ به سوال اول، باید بدانید که چه بریتیش و چه آمریکن را انتخاب کنید، می‌توانید با تمامی انگلیسی زبانان صحبت کنید، زیرا از طریق فیلم‌ها و تلویزیون تمام افراد با این دو لهجه آشنایی کامل را دارند. بنابراین دو لهجه بریتیش و آمریکن می‌توانند لهجه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی باشند، اما اگر در منطقه‌ای هستید یا قرار است در منطقه‎ای قرار بگیرید که می‎دانید عمدتا با یک لهجه خاصی صحبت می‎کنند، بهتر است نسبت به آن لهجه آشنایی پیدا کنید.

برای پاسخ به سوال دوم که کمی پیچیده‌تر است، باید با توجه به شرایط موارد زیر را در نظر بگیرید:

. کدام یکی از لهجه‌ها را ترجیح می‌دهید

در انتخاب لهجه مناسب برای یادگیری زبان، علایق و ترجیحات شما نیز اهمیت دارد، اینکه کدام یک از لهجه‌ها برای شما جذاب‌تر، دل‌پذیرتر و هوشمندانه‌تر است، می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد و در یادگیری و رسیدن به هدفتان به شما کمک کند و به شما انگیزه بیشتری بدهد.

کدام لهجه بیشتر به گوش شما می‌خورد
یادگیری لهجه‏ای که دائما با آن سروکار دارید و به گوش شما می‌خورد، ساده‌تر است. تمامی فیلم‌ها، آهنگ‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، اطرافیان و ... می‌توانند در یادگیری بهتر شما تاثیرگذار باشند. شما با انتخاب لهجه‏ای که بیشتر آن را می‏شنوید، مسیر یادگیری را برای خود آسان‌تر می‌کنید، زیرا در غیر این صورت شما باید دائما به دنبال محتواهایی باشید تا به شما در یادگیری کمک کنند و این موضوع ممکن است انگیزه شما را نسبت به یادگیری زبان انگلیسی کمرنگ کند.

تقلید کدام لهجه برای شما ساده‌تر است
در بعضی موارد خود شخص استعداد خاصی در یادگیری لهجه‏ دارد و می‌تواند سریع‌تر از بقیه آن لهجه را بیاموزد، پس استعدادهای خود فرد هم در انتخاب لهجه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی باید مدنظر باشد.

دوستانتان با کدام لهجه آشنا هستند و لهجه معلم شما چیست
همان‌طور که گفتیم لهجه‏ای که اطرافیانتان با آن آشنا هستند اهمیت زیادی دارد. درواقع معلمان و دوستان شما منبع گفتاری زبان انگلیسی هستند که در تلفظ صحیح کلمات می‌توانند شما را یاری دهند و همچنین شما می‌توانید در زندگی واقعی با این افراد مکالمه انگلیسی با همان لهجه را تمرین کنید و لهجه انگلیسی خود را ارتقاء دهید.

با توجه منابع علمی
در اکثر منابع علمی، لهجه آمریکن بیشتر مورداستفاده قرار می‎گیرد، بنابراین اگر به آن‌ها علاقه دارید یا به دلیل شغلتان آن‌ها را دنبال می‌کنید، می‌توانند در یادگیری بهتر زبان انگلیسی و تلفظ کلمات به شما کمک کنند.

 

لهجه مناسب برای آزمون آیلتس کدام است؟

 

شاید برای شما سوال پیش آید که برای آزمون آیلتس کدام لهجه اهمیت بیشتری دارد؟ همان‌طور که تا اینجا گفتیم اینکه شما به کدام لهجه مسلط هستید در آزمون آیلتس هیچ اهمیتی ندارد و نمره شما وابسته به ساختار جملات، تلفظ صحیح کلمات، وزن صحیح کلمات، زیر و بمی صحیح تلفظ کلمات در جمله و بیان درست استرس‌ها است؛ بنابراین تمرکز خود را روی یادگیری دستورها و لغات بگذارید تا بتوانید به‌خوبی از آزمون موفق و سربلند خارج شوید.

 

جمع‌بندی

 

لهجه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی برای هر شخص وابسته به شرایط و ترجیحات خود فرد خواهد بود. بهتر است اگر به‌عنوان‌مثال لهجه آمریکن را انتخاب کردید، تمرین کردن سایر لهجه‌ها را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که فرقی نمی‏کند کدام لهجه را یاد می‌گیرید، بلکه برای بهتر ارتباط برقرار کردن باید روی ساختار جملات و الگوهای زبانی تمرکز داشته باشید.

 

منبع

گروه آموزشی و تحقیقاتی تقی وحیدی
https://www.asianews.ir/u/7f1
اخبار مرتبط
برای موفقیت در آزمون تافل به مطالعه کتاب و منابع معتبری نیاز دارید. در این مقاله قصد داریم شما را با جدیدترین کتاب های تافل آشنا کنیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید