صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۱:۲۲
کد خبر: 11052
گزارشگر: 213
۴۷۹
۰
۰
۲
قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد

تأمین مالی شهرداری‌ها از طریق مجوز انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰

تأمین مالی شهرداری‌ها از طریق مجوز انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تأمین مالی شهرداری‌ها برای پروژه‌های مترو، اتوبوس‌رانی و بازآفرینی بافت فرسوده از طریق مجوز انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ خبرداد.
به گزارش آسیانیوز، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تأمین مالی شهرداری‌ها برای پروژه‌های مترو، اتوبوس‌رانی و بازآفرینی بافت فرسوده از طریق مجوز انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ خبرداد.

 دکتر مسعود نصرتی ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش‌های صورت گرفته طی چند روز پایانی تیرماه 1401، جمعاً مبلغ 8 هزارمیلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زیرساختی به حساب 9 کلانشهر کشور واریز شد که این میزان از طریق انتشار و فروش اوراق مشارکت سال 1400 انجام پذیرفت.
 
وی یادآور شد: وزارت کشور به عنوان متولی معرفی شهرداری‌ها به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، طی یک سال گذشته 9 شهرداری را در طرح‌های مترو، اتوبوس‌رانی و بافت فرسوده تعیین نمود و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به طور مستمر پیگیر مراحل فرآیند جذب آن برای شهرداری‌ها بوده‌است.
 
نصرتی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کشور در اسفند ماه سال 1400 اقدام به صدور تعهدات دولت بابت بازپرداخت 50درصد اصل و سود اوراق نمود و در ادامه بانک مرکزی، مجوز انتشار اوراق شهرداری‌ها را صادر نمود و شهرداری‌ها توانستند در روزهای پایان سال 1400، بخشی از اوراق را منتشر نمایند تا قابلیت فروش کل اوراق را تا ( 31.4. 1401) فراهم آورند.
 
وی اضافه کرد: در ادامه با تأیید بانک شهر به عنوان بانک عامل اقدامات بعدی صورت پذیرفت، همچنین بورس تهران ضمن دریافت مدارک لازم شهرداری‌ها، مجوزات لازم را صادر نمود. با صدور مجوز بانک مرکزی بابت عرضه مجدد اوراق، با قیمانده اوراق مشارکت شهرداری‌ها و پیگیری مسئولین تأمین مالی شهرداری‌ها و شهرداران در روزهای 29 و 30 تیرماه 1401 اوراق مشارکت شهرداری‌ها منتشر که با خرید اوراق توسط شرکت‌های تأمین سرمایه، جمعاً 8 هزارمیلیارد تومان به حساب 9 شهرداری کلانشهر واریز شد تا برای توسعه مترو، اتوبوس‌رانی و بازآفرینی بافت فرسوده هزینه نمایند.
 
نصرتی افزود: این میزان انتشار اوراق مشارکت و جذب آن، بیشترین میزان طی همه سنوات انتشار اوراق مشارکت می‌باشد. همچنین اولین سالی است که توانستیم 100درصد مبلغ پیش‌بینی شده در قانون بودجه سنواتی را برای شهرداری‌های کشور جذب نمائیم که این موفقیت بزرگ را به شهرداران محترم و همکاران پرتلاش آن‌ها تبریک عرض می‌نمائیم.
 
وی ابرازامیدواری کرد با مصرف هدفمند مبالغ جذب شده در پروژه‌های مرتبط توسط شهرداری‌ها، شاهد اثرات مستقیم آن در بهبود حمل و نقل عمومی شهروندان عزیزمان باشیم تا خدمت بزرگ دیگری در دولت سیزدهم به نتیجه نهایی خود رسیده باشد.
 
نصرتی همچنین اظهار کرد: این موفقیت به سبب تغییر تفکر در نحوه‌ی پیگیری امور مرتبط با اوراق مشارکت در چند سال اخیر می‌باشد، بطوریکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نه فقط معرفی کننده شهرداری‌ها جهت اوراق مشارکت بود بلکه با دغدغه‌مند نمودن خود، فرآیندهای بعدی اوراق مشارکت را مستمراً از طریق دفتر امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان پیگیری نمود و تلاش نمود تا لحظات آخر انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها، در کنار شهرداری‌ها باشد و نقش حمایت و تسهیل کنندگی خود را ایفا کند./
https://www.asianews.ir/u/7kc
اخبار مرتبط
یزد - معاون شهرسازی و معماری استان گفت : عمده ترین نارضایتی های مردمی در زمینه خدمات شهری و شهرسازی است که با توجه به املاک دارایی های مردمی، ضعف های قوانین، قوانین مغایر با هم شاهد این نارضایتی ها هستیم
با وجود اینکه مشکلات ناشی از خرابی پله‌ برقی‌ها و آسانسورها برای تعداد زیادی از شهروندان دردسر جدی ایجاد می‌کند، شهردار تهران در شورای شهر حامیان سفت و سختی دارد که مقابل هرگونه انتقاد علیه او می‌ایستند!
استان خوزستان که به مدت یک قرن بر روی طلای سیاه نشسته است، حال و روزش نباید این چنین باشد.
​ عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شهرداری و دادستانی با تخلفات ساختمانی یزد برخورد قاطع کنند، از قوه قضائیه خواست برخورد با عاملان حادثه متروپل بسیار سنگین باشد تا جلوی اقدامات مشابه گرفته شود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید