صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۳ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۵
کد خبر: 11227
گزارشگر: 306
۳۶۴
۰
۰
۱

شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد با مهدکودک ها برابری می کند/ دهه هشتادی ها علم بدون درآمدزایی را قبول ندارند

شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد با مهدکودک ها برابری می کند/ دهه هشتادی ها علم بدون درآمدزایی را قبول ندارند
یزد - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: شهریه دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی با شهریه برخی مهدکودک ها برابری می کند و در طرح تحولی پنج ساله دانشگاه با توجه به وضعیت معیشتی خانواده ها به سمت رشته های تحصیلی علم و کار در کنار یکدیگر با کاهش شهریه حرکت می کنیم
اسیانیوز / یزد ؛ دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در نشست مشترک دانشکده مهارت و کارآفرینی این دانشگاه با هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان که در سالن شهید سلیمانی دانشگاه برگزار شد از حضور بیش از 70نماینده اصناف و رؤسا و مدیران کل صمت، تعاون کار و رافاه اجتماعی استان، سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان و رییس اتاق اصناف یزد تقدیر و تشکر کرد و ایام حزن و اندوه سوگواری ماه محرم را تسلیت گفت.
 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد اظهار داشت: امروز برای دانشگاه یک روز جدید و تولد دوباره است، جمعی از پیشکسوتان، نخبگان و بزرگان و خبرگان شهری جمع شدند تا مسیر جدیدی را برای کشور طراحی کنند و بسازند.
 
وی تصریح کرد: اگر کشور بخواهد روی خوشبختی را بیش از پیش بیند باید جهت دانشگاهش را عوض کند زیرا حرکت امروزمان اولین نشانه پذیرش تغییر است.
وی بااشاره به اجرای طرح برنامه پنج ساله در پنج حوزه، بیان کرد: محور اول در آموزش های حافظه محور به سمت آموزش های مهارت محور تعالی بخش است  و قصد داریم حافطه محوری به سمت مهارت محوری حرکت کند.
 
دهقانی اشکذری، ادامه داد: طرح دوم از سمت پژوهش های مدرک گرا و مقالات و پژوهش های بایگانی شده به سمت پژوهش های مسئله محور با هدف حل مشکلات شهر است.
دکتر دهقانی اشکذری، خاطر نشان کرد: در کشورها مسائل خود را به دانشگاه ارجاع می دهند و هر کس خواست طرح را یک دلار برمی دارد و اگر حل نشد و برگرداند هزینه را هم برمی گردانند، یعنی برای همه چیز حساب و کتاب دارد.
 
وی تصریح کرد: ما کوچکترین مسائل کشور را باید در دانشگاه حل کنیم، و باید مدرک گرایی را کنار بزنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد یزد تبیین کرد: فقط در سطح دانشگاه های آزاد در سال بیش از صدهزار رساله دکترا وجود دارد و همین تعداد و یا چندین برابر در مقطع ارشد داریم که در این طرح پنج ساله باید به سمت حل مسئله پیش برویم.
 
دکتر دهقانی اشکذری، طرح سوم را فرهنگی دانست و گفت: امروز مردم از دانشگاه گله‌مند هستند که از ورودی های دانشگاه خروجی بهتراز این انتظار می‌رود، دانشجویی که فارغ التحصیل می شود باید تجربه های بیشتری داشته باشد از بنایی، کشاورزی و نانوایی گرفته تا نقاشی و غیره باید حداقل در ۱۰ تا ۱۵ رشته تجربه داشته باشد. 
 
وی ابراز کرد: واقعیت این است که دانشگاه هنوز نتوانسته در حوزه فرهنگی آن انسان با اخلاق، باسعه صدر و متعالی که انسان به آن افتخار کند را تحویل جامعه بدهد؛ این بعد سوم کار ماست که باید از لحاظ فرهنگی به سمت اثرگذاری اجتماعی فرهنگی کارکنیم.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، اظهار داشت: دانشگاه آزاد از اوایل انقلاب در یزد تأسیس شد و دانشجویان این دانشگاه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و شهدای گمنام در این دانشگاه آرمیده اند.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ادامه داد: نکته چهارم با توجه به وضعیت معیشتی مردم  ترجیح ما این است که کم کم باید شهریه را کم کنیم و به سمت درآمدهای غیر شهریه ای برویم.
 
وی افزود: بعضی شهریه های ما در مقطع لیسانس پنج تا شش میلیون است که شبیه شهریه مهد کودک هاست و طرح ما تا پایان پنج سال حرکت به سمت برابری شهریه پایداراست.
 
دکتر دهقانی اشکذری، طرح پنجم را توقف توسعه کمی بیان کرد و افزود: مردم گله‌مندند در یک دوره ای بی رویه دانشگاه از راه اندازی واحد در اردکان، میبد و اشکذر گرفته تا مهریز، ابرکوه و بهاباد توسعه داده شده که همه هم زیر نظر مرکز استان هستند و بالغ بر ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو، ۳۵۰ نفر هیئت علمی، ۷۰ حق التدریس و ۸۰ کارمند فعالیت دارند.
 
وی، تعداد فارغ التحصیلان از ابتدای تأسیس این دانشگاه را 120 هزار نفر عنوان کرد و گفت: به لحاظ کمی توسعه دیگر کافی است و ما به جد دنبال توسعه کیفی هستیم و خیلی دیگر در ارشد و دکترا به دنبال توسعه کیفی نیستند.
 
دهقانی اشکذری در پایان وجود فارغ التحصیلان مقطع دکترا و بیکاری در این قشر و نیز نیاز بازار کار به تکنسین را دلیلی بر رویکرد دانشگاه جامعه به سمت تکنسین پروری دانست و افزود: در این نشست مشترک این طرح را مطرح کردیم که با نظر دوستان که خروجی مشخصی داشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز در یزد علیرغم اینکه آمار بیکاری زیر دیپلم خیلی پایین است بالای ۳۰ هزار نفر بیکار فارغ التحصیل وجود دارند که اکثرا خانم ها هستند.
 
وی تاکید کرد: واقعیت این است که باید فضای تحصیل در دانشگاه را متفاوت کنیم تا نه تنها دانشجو سربار جامعه نشود بلکه از همان ترم های اول با کمک شما شاگرد پروری را که در بازار یزد رسم بود رونق دهیم.
 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد بیان کرد: بیش از 100 کسب و کار قدیمی در یزد وجود دارد که تجربه کرده اند در حالی که ما این ها را کنار گذاشتیم و به سمت رشته های جدید رفتیم. حالا باز به سمت این مدل بر می گردیم.
 
دکتر دهقانی افزود: کنکور دوسال قبل بالای ۵۰ درصد انتخاب رشته نکردند و این یعنی دهه هشتادی ها سیستم آموزشی درآمدزاد را قبول ندارند و علمی که نتواند ثروت تولید کند و علمی که درآن خلق ثروت نشود علم نیست.
 
وی طرح دانشکده مهارت و کارآفرینی را در کشور بی نظیر خواند و افزود: ما یزدی ها می گوییم معمولا پیشتاز در بسیاری مسایل هستیم و کار به نظر ما جامع است.
 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد اظهار امیدواری کرد: بتوانیم حرکت جدیدی در حوزه کسب مهارت داشته باشیم.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

 

شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد با مهدکودک ها برابری می کند/ دهه هشتادی ها علم بدون درآمدزایی را قبول ندارند T دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/7p7
اخبار مرتبط
یزد - رییس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی و مسولان استان و روسای اصناف یزد، راه اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد را راهی برای تربیت و تأمین نیروی متخصص بخش صنعت دانست
یزد - رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان در نشست مشترک دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد یزد با روسای اصناف یزد، اظهار داشت: معتقدیم گفتمان مهارت آموزی به یک گفتمان ملی و جریان ساز در کشور نیازمند است زیرا نگاه خانواده ها به سمت و سوی دانشگاه تغییر پیدا کرده است
یزد - هفدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان با حضور دکتر طباطبایی برگزار شد
یزد - در اجرای طرح سپاس و میثاق با ولایت از خانواده معزز شهید محمدحسین محمدخانی شهید مدافع حرم و فارغ التحصیل واحد یزد، با حضور دکتر محمد رضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد ، حجه الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آژاد استان و مسئولان دانشگاه در دفتر ریاست واحد یزد تجلیل شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید