صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۷
کد خبر: 11420
گزارشگر: 306
۲۲۷
۰
۰
۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد

«تبیین دستاوردها» و «مطالبه گری در مسیر پیشرفت» از رسالت های مهم رسانه ها/ بسیج رسانه؛ رسانه ها را حول منافع استان جمع کند

«تبیین دستاوردها» و «مطالبه گری در مسیر پیشرفت» از رسالت های مهم رسانه ها/ بسیج رسانه؛ رسانه ها را حول منافع استان جمع کند
یزد - به مناسبت روز خبرنگار مسئول سازمان بسیج رسانه شهرستان یزد یا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد
آسیانیوز / یزد ؛ در این دیدار امیرعباس حیران مسئول سازمان بسیج رسانه شهرستان یزد ضمن قدردانی از همکاری های اداره کل ارشاد با بسیج رسانه گفت: هدف از تشکیل بسیج رسانه گردآوری رسانه ها با سلایق و نگاه های سیاسی مختلف زیر چتر نظام مقدس اسلامی بوده تا زمینه رشد و شکوفایی کشور بیش از پیش رقم بخورد.
 
وی افزود: در بسیج رسانه شهرستان یزد به دنبال ایجاد همگرایی بین رسانه ها هستیم تا بتوانیم با بهره مندی از نظرات  موافق و مخالف در خصوص پدیده های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی ورزشی نقاط ضعف و قوت را احصاء کرده و با تقویت آنانچ زمینه شکوفایی شهرستان را فراهم آوریم.
 
حیران تصریح کرد: به هیچ عنوان نگاه سیاسی به رسانه ها نداشته بلکه معتقد به تشدد آرا در جامعه بوده و  اختلاف نظرهای رسانه ای را موجب تعالی و رشد هر جامعه ای می دانیم.
 
وی تاکید کرد: بحمدالله شرایط خوبی در کانون شهرستان برای خدمت گذاری به جامعه فرهیخته رسانه ای یزد وجود داشته با آغوشی باز پذیرای همه متفکران، اصحاب قلم و صاحبان اندیشه هستیم و هر آنچه در توان داشته باشیم برای ارتقای علمی، رفاهی و معیشتی رسانه های تحت پوشش به کار  خواهیم بست.
 
مسئول کانون بسیج رسانه یزد با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی با هدف استعدادیابی، کادرسازی و تربیت خبرنگار ابراز داشت: با تلاش دوستان کمیته آموزش، سلسله کارگاه های مهارتی برنامه ریزی شده که در مرحله مقدماتی اصول خبر، خبرنویسی و سوژه یابی به صورت تئوری و عملی آموزش های لازم داده شده است.
 
احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این دیدار با اشاره به این مطلب که رسانه ها به دلیل تأثیرگذاری در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می توانند یکی از عوامل مهم توسعه و پیشرفت هر منطقه و استانی باشند گفت: رسانه ها در این حوزه ها با توجه به نوع نگاه، سیاستگذاری ها و چهارچوب های ارزشی که برای خود ترسیم کرده اند اقدام به تولید محتوا میکنند.
 
وی اضافه کرد: خوشبختانه در کشوری زندگی میکنیم که از دولت مردمی مبتنی بر انقلاب اسلامی برخوردار بوده و همه ارکان نظام که مردم و مسئولان هستند  در جهت رشد و اعتلای کشور قدم برمی دارند.
 
عابدی دو نفش اساسی رسانه ها در کشور و استان را «تبیین دستاوردها» و «مطالبه گری در مسیر پیشرفت» برشمرد و ابراز داشت: رسانه ها چشم بیدار جامعه بوده و باید هم کاستی ها و هم دستاوردها را باهم بیان کنند چرا که نگاه یک جانبه به مشکلات و یا نگاه یک جانبه به موفقیت ها از سوی رسانه ها رسالت واقعی آنان را تحت الشعاع قرار میدهد.
 
مدیرکل ارشاد استان تصریح کرد: خوشبختانه در استان یزد اکثر رسانه ها با نگاه منصفانه در حال قلم زدن هستند چرا که میدانند نگاه منصفانه  منجر به پیشرفت و حرکت رو به جلو در استان خواهد شد هر چند اثرگذاری رسانه ها نیز باید تقویت شود.
 
عابدی بسیج رسانه را محملی برای گردآوری رسانه های استان با سلایق و نگاه های سیاسی مختلف دانست و ابراز داشت: تجربه چهل و اندی ساله بسیج نشان داده که این شجره طیبه در هر قشر و عرصه ای که تشکیل شده توانسته با بسیج ظرفیت های مردمی زمینه ساز رشد و تعالی باشد.
 
وی افزود: بسیج رسانه نیز می تواند با نگاه فراجناحی در چارچوب ارزش های انقلاب، رسانه ها را گرد خود جمع کرده تا در راستای اعتلای استان حول منافع این خطه از سرزمین کشورمان  همگرا شده و اتفاقات زیباتری را با ایجاد وحدت رسانه ای برای آن  رقم بزنند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

 

«تبیین دستاوردها» و «مطالبه گری در مسیر پیشرفت» از رسالت های مهم رسانه ها/ بسیج رسانه؛ رسانه ها را حول منافع استان جمع کند ، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، امیرعباس حیران مسئول سازمان بسیج رسانه شهرستان یزد

https://www.asianews.ir/u/7uh
اخبار مرتبط
یزد - جانشین ستاد استانی مدیریت و پیشگیری کرونا گفت: زائران بزرگواری که برای حضور در راهپیمایی اربعین قصد سفر به عتبات را دارند حتما باید دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و البته افرادی که ۶ ماه نیز از دریافت واکسن آنان گذشته باشد باید یک دوز یادآور تزریق نمایند
یزد - رییس شورای اطلاع رسانی استان یز؛ سرعت،صحت و دقت را سه شاخصه مهم در عرصه خبررسانی دانست و ابراز داشت: خبرنگاران تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و وظیفه شناسی در جامعه اند
یزد - پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه الغدیر در یک عملیات اطلاعاتی اقدام به دستگیری سرشبکه و 7 نفر از فعالان فرقه انحرافی عرفان حلقه در سطح استان نمودند
یزد - مهندس علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با صدور پیامی «روز خبرنگار» را گرامی داشت
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید