صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۶
کد خبر: 1167
گزارشگر: 49
۲۴۶۰
۱
۰
۱

حق حاکمیت با مردم است

طبق اصل ۵۶ قانون اساسی : «حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست؛ او انسان را بر سرنوشت اجتماعی خود حاکم ساخته است و هیچ کسی نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروه خاصی قرار دهد.»
طبق اصل ۵۶ قانون اساسی : «حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست؛ او انسان را بر سرنوشت اجتماعی خود حاکم ساخته است و هیچ کسی نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروه خاصی قرار دهد.»
در این مطلب که دولت موظف است  با سیاست گذاری مناسب و با استفاده از ابزارهای بنگاهداری، سهامداری، حقوق رقابت و مقررات گذاریِ بخشی، به اِعمال حاکمیت بپردازد و به فعالیت بخش خصوصی نظارت مستمر داشته باشد هیچ شکی نیست اما نباید فراموش کرد که نظام خدمات عمومی برطرف کننده نیازهای عمومی است و به این جهت، ناکارآمدی آن، نظم عمومی را مختل می کند و نهایتاً کارآمدی و مشروعیت دولت را با چالش مواجه می سازد. 
در چند وقت گذشته  بنا بر تصمیمات درست یا غلط دولت تعداد بیشتری از مردم جامعه با هزینه کردن زندگی و درآمد خود، در مقابل  تصمیمهای خلق الساعه دولت متضرر شده اند اما در نهایت این دولت است که متضرر واقعی خواهد بود.
اینکه در دنیای مدرن امروزی دولت در بسیاری از مواقع بدون نظر خواهی از مردم تصمیمات شبانه خود را ناگهانی اجرا می کند نشان از این است که نه تنها دولت با مردم همدلی نمی کند بلکه بیشتر قصد غافلگیری آنها را دارد و خدمت به مردم با غافلگیر کردن آنها متفاوت است.
و آخر اینکه پیشنهاد می شود در حال حاضر آنچه که اهمیت دارد آغاز مسیر رو به رشد اقتصاد کشور و خروج از رکود اقتصادی است اما با ارزش تر از آن، صداقت متولیان اقتصادی دولت در ارائه اطلاعات صحیح به مردم است که نشان از احترام دولتی ها به شعور بالای این ملت بزرگ دارد.
 
شیرین نوری
https://www.asianews.ir/u/1iw
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ali
۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
0

بنام خدا بهترین فرهنگ سازی ی خیلی مهم در کمتر از 1 ماه .............. باید این جملات را بالای سر هر مسئولی نصب کرد تا هم مردم ببینند ، و هم مسئول آنرا هر روز ببیند..... در دین نیمه خالی لیوان دیده می شود ، پر نبود ، بیت المال پایمال شده ! هر مسئولی کم یا بد کار کرده باشد..... ، حق الناس پایمال کرده ، راه نجاتی جز جبران ندارد!... شفاعت و توبه پذیر هم نمی باشد ، عذاب خواهد شد..... اگر خدا حساب و کتابی داشته باشد ، تمام آن کسانی(مسئولی) که به نوعی پنهان کاری و


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید