صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۸ / ۲۰:۴۵
کد خبر: 1172
گزارشگر: 49
۱۴۷۵
۰
۰
۳
ناگفته‌های شیوع آنفلوانزا از زبان یک متخصص

نقش گرانی‌ها و افسردگی در فزونی آنفلوانزا!

نقش گرانی‌ها و افسردگی در فزونی آنفلوانزا!
آنفلوآنزا ویروسی است که به آنتی بیوتیک‌ها پاسخ نمی‌دهد. این ویروس در داخل سلول‌ها مخفی می‌شود. لذا داروهایی که توسط فرد مصرف می‌گردد، نمی‌تواند داخل سلول‌ها نفوذ کند. در نتیجه آنفلوانزا با آنتی بیوتیک‌ها درمان نمی‌شود.

سال‌های نه چندان دور، فصل سرما را با شادی و برف‌بازی و نقاشی روی بخار پنجره‌ها می‌شناختیم. اما چند سال اخیر، با قحطی نزولات آسمانی، نه تنها شادی‌های زمستانی‌مان سیر قحقرایی به خود گرفته، بلکه مهمان ناخوانده‌ای به نام " آنفلوانزا" جای آن دوران خوش را با کابوس دهشتناک پاییزی – زمستانی تعویض نموده است. آیا باید پرسید مقصر کیست؟ بدون تردید این سوال، جای پرسیدن دارد؛ چراکه به گفته شکور امیدی، متخصص ایمونولوژی، دلیل کشتار مردم توسط بیماری آنفلوانزا را باید در کاهش سطح ایمنی بدن افراد جستجو کرد. به گفته امیدی، مصرف بیش از اندازه کورتون و همچنین وجود افسردگی، تنش‌های روحی و روانی، گرانی‌های پی در پی و ... منجر به کاهش سطح ایمنی بدن افراد خواهد شد. همین مساله در نهایت، بدن افراد را به کشتزاری جهت فعالیت نانجیبانه‌ی ویروس آنفلوانزا تبدیل می‌کند. طبق این سخنان باید نتیجه گرفت، حضور مسلح ویروس آنفلوانزا که کشتار بی‌سابقه‌ی هم‌ وطنان را در پاییز ۹۸ رقم زده، بدون ارتباط با سطح مسئولیت‌پذیری مسئولان نیست.

امیدی گفت: بیماری آنفلوانزا که در کشور ما حالتی اپیدمی به خود گرفته است و حتی در برخی از گزارش‌ها ابراز می‌شود که ممکن است آندمیک(بومی) شود، متاسفانه باعث آلودگی افراد شده و مرگ و میرهایی را نیز رقم زده است. آنفلوآنزا ویروسی است که به آنتی بیوتیک‌ها پاسخ نمی‌دهد. این ویروس در داخل سلول‌ها مخفی می‌شود. لذا داروهایی که توسط فرد مصرف می‌گردد، نمی‌تواند داخل سلول‌ها نفوذ کند. در نتیجه آنفلوانزا با آنتی بیوتیک‌ها درمان نمی‌شود. ویروس آنفلوانزا سریعا خود را تغییر می‌دهد. ضمن واکسن یا دارویی که برای درمان آن تولید می‌شود، این ویروس می‌تواند شکل خود را تغییر دهد. به جهت تغییرات شدید آنتی‌ژنی که به خصوص در ویروس آنفلوانزا وجود دارد، این ویروس خود را مخفی می‌کند. لذا این تغییر که آنتی ژنیک نامیده می‌شود، درمان این بیماری را سخت کرده است.
 بنیان گذار انجمن تخصصی بیوتکنولوژی ادامه داد: عوامل اصلی این بیماری متفاوت است. آلودگی، گرد و خاک و همچنین ضعف سیستم ایمنی از جمله عوامل اصلی این بیماری محسوب می‌شود. البته ایمنی افراد وقتی بالا باشد، ویروس‌ها نمی توانند بدن را مبتلا کنند؛ آنفلوانزا درست مثل ویروس‌هایی است که در دهان وجود دارند، ولی انسان را نمی‌توانند ناخوش کنند و ایجاد بیماری نمایند. این به دلیل سیستم ایمنی افراد است. یکی از عوامل اصلی که منجر به ضعیف شدن سیستم بدن می‌شود، داروهای کورتونی است که مردم مصرف می‌کنند. مصرف کورتون در کشور بالا است. مصرف کورتون برای درمان افراد، منجر به ضعف ایمنی خواهد شد. مصرف کورتون باعث می‌شود سطح ایمنی افراد کاهش یابد و انسان‌ها در معرض بیماری‌ها قرار بگیرند. سیستم ایمنی و دفاعی بدن اگر ضعیف شود، انواع بیماری‌ها، از جمله آنفلوانزا افراد را تهدید خواهند کرد.
او ابراز داشت: با افزایش مصرف کورتون، شاهد کاهش سطح ایمنی بدن می‌شویم. کسانیکه بیماری   افسردگی دارند، دچار ضعف ایمنی خواهند شد. بیماری‌های عفونی و ویروسی می‌‌تواند منجر به ضعف ایمنی و در نتیجه، فعالیت شدید ویروس آنفلوانزا شود. استرس‌هایی که در جامعه وجود دارد، عامل اصلی این بیماری تلقی می‌گردد. همچنین دیابت در جامعه‌ای که به فقر و گرانی و حاشیه‌نشینی و ترافیک و افزایش ناگهانی نرخ بنزین و تعرفه‌ها و تورم‌ دچار است، شیوع بیشتری دارد؛ چراکه افراد با استرس مواجه خواهند شد. از طرفی هرچه میزان استرس بالا رود، ضعف ایمنی بیشتر می‌گردد. توام با ضعف ایمنی، میکروب‌ها فرصت‌طلبی می‌کنند و به افراد حمله‌ور خواهند شد.
رئیس کل و بنیانگذار انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور تصریح کرد: متاسفانه در زمینه توزیع واکسن‌هایی که برای درمان آنفلوانزا باید در دسترس مردم باشند، با مشکلات فراوانی مواجه هستیم. یک دوز واکسن ۷ هزار تومانی، در مواقعی نیز با نرخ 600 الی 700 هزار تومان بفروش رفته است. این واکسن‌ها نایاب هستند. این در حالی است که به افرادی مثل بیماران دیابتی تاکید داریم که حتما از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند. از طرفی در ایران شاهد وجود فرآورده‌های طبیعی هستیم که می‌تواند بدن آدمی را تقویت نماید. در حال حاضر یک ترکیب طبیعی به نام فرآورده طبیعیِ تقویت و تحریک کننده سیستم ایمنی، جی2 تولید شده که سطح ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. این فرآورده در حال حاضر برای تولید انبوه در صف دریافت مجوزهای مربوطه است. مقالات زیادی در خصوص این "ترکیب طبیعی ایرانی" منتشر شده است که در حال حاضر برای تولید انبوه، منتظر مجوز وزارت  بهداشت هستیم.
او گفت: مخترع این فرآورده طبیعی از اساتید ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، آقای دکتر صالح محقق‌حضرتی است که ضمن تلاشی ۱۱ ساله موفق شد چنین ترکیب طبیعی را تولید نماید. در آینده‌ی نزدیک این محصول وارد چرخه‌ی درمان کشور خواهد شد. البته اکنون پیشنهادهایی از طرف برخی افراد مطرح می‌شود که این فرآورده طبیعی را در کشور دیگر تولید و سپس وارد ایران کنند و با قیمت‌های گزاف به فروش برساند. طبق بررسی‌های انجام شده، این ترکیب طبیعی تا کنون هیچ عارضه جانبی نداشته و صددرصد طبیعی است. پیشنهاد این بود که ضمن یک بسته‌بندی خارجی در کشوری مثل آلمان، این فراورده طبیعی را به ایران وارد کنند. این در حالی است که آقای دکتر حضرتی این موضوع را قبول نکرد. هدف ایشان کمک‌رسانی به مردم ایران است. اما متاسفانه تاکنون مجوزی برای تولید انبوه این فراورده صادر نشده است. این انتظار در حالی صورت می‌گیرد که تاکنون کمترین مشکلی از بابت مصرف جی2 گزارش نگردیده. ما اگر بتوانیم سیستم دفاعی افراد را افزایش بدهیم، فرد می‌تواند در مقابل اکثر بیماری‌ها و از جمله آنفلوانزا مقاوم شود. جی2 هم دقیقا همین کار را انجام می‌دهد.
 مشاور عالی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفتم ادامه داد: با افزایش سیستم دفاعی بدن، هزینه‌های گزاف بیمه‌ها و دولت‌ها جهت درمان کاهش می‌یابد. البته قرص‌های شیمیایی برای افزایش ایمنی وجود دارد. اما مشخصا این داروها عوارضی دارند. می‌توان گفت فراورده طبیعی تقویت و تحریک سیستم ایمنی جی2، تنها محصولی است که بدون هیچ عارضه‌ای سطح ایمنی افراد را بالا می‌برد. در طول بازرسی‌هایی که صورت گرفته، حتی یک مورد عارضه هم دیده نشده است. اما متاسفانه به جهت بروکراسی و مشکلات صنفی، فعلا این ترکیب طبیعی به تولید انبوه نرسیده است. فرآورده مذکور منجر می‌شود سطح ایمنی بدن به صورت بسیار چشمگیری افزایش یابد. در نتیجه فرد از بیماری‌های سرطانی و عفونی و همچنین آنفلوانزا در امان خواهد بود.
امیدی در پاسخ به این سوال که استفاده از فراورده‌ی جی2 تا چه میزان افراد را از آنفلوانزا محافظت خواهد کرد، تشریح نمود: وقتی سطح ایمنی بدن تقویت شود، هیچ میکروب و ویروس بیماری‌زایی نمی‌تواند در بدن فعالیت کند. اکنون در بدن انسان انواع میکروب وجود دارد، اما افراد سالم به آن مبتلا نمی‌شوند. در حقیقت میکروب‌ها پراکنده هستند. این افراد به این جهت بیمار نمی‌شوند که افسردگی ندارند و قرص مصرف نمی‌کنند و از داروهای کورتون به دور هستند. زندگی آنها سالم است؛ لذا مادامکه این ویروس را در بدن دارند، اما بیمار نمی‌شوند. وقتی آنفلوانزا شیوع می‌یابد و همه دچار آن می‌‍شوند، علت آنرا باید در ضعف سیستم ایمنی بدن جستجو نمود. ما آمادگی داریم که جی2 را در سطح کشور توزیع کنیم. حاضریم بدون هیچ هزینه‌ای برای دولت، این محصول را در سطح گسترده‌ای استفاده کنیم. جی2 می‌‌تواند نجات دهنده‌ی شهروندان در جهت مقابله با آنفلوانزا باشد. تاییدیه فراورده مذکور در سال ۸۱ از سوی کمیته اخلاق و پژوهش صادر شده است و دهها مقاله و پایان‌نامه در خصوص کاربرد این فراورده به رشته تحریر درآمده است؛ چندین هزار دوز از این ترکیب طبیعی، از سوی شرکت تولیددارو بسته‌بندی شده و مورد استفاده قرا  گرفته است. انجمن خیریه دیابت کشور، ضمن تامین هزینه‌های این پروژه، روند کارآزمایی بالینی این فراورده را انجام داده است که البته می‌توان آنرا به صورت تزریقی و پماد تولید نمود. ولی تاکنون این محصول در سطح گسترده‌ای توزیع نشده است. بروکراسی مانع از این مهم می‌شود. مسئولان می‌توانند به راحتی بررسی کنند که فراورده طبیعی جی2 تا چه میزان می‌تواند موجب افزایش سطح ایمنی بدن گردد.
او ادامه داد: مشکل ما این است که به دانشمندان داخلی توجهی نمی‌کنیم. اگر فردی از گینه‌بیسائو مقاله‌ای را  تدوین کند و ضمن آن دارویی را تولید نماید، ما او را مرجع خود قرار می‌دهیم. اما اگر این فرد ایرانی باشد و فرآورده‌ای را تولید کند، او را قبول نداریم. ما همیشه بیگانه پرست بوده‌ایم. ضمن تولید یک فرآورده‌ی غیر معتبر در یک دانشگاه خارجی، حاضریم با هر هزینه‌ای آنرا به کشور وارد کنیم. اما اگر در دانشگاه تهران یک محقق ایرانی موفق به تولید دارویی شود، به او اهمیتی نمی‌دهیم. بحث پزشکی شوخی بردار نیست. فراورده طبیعی جی2 قابل تست و بررسی است. اما متاسفانه مسئولان مربوطه، قدمی در این راه برنمی‌دارند. ما اسیر بروکراسی و عدم اعتماد به دانشمندان داخلی هستیم. سرمایه‌گذاری این کار توسط انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور صورت گرفته است و نیازی به سرمایه‌گذاری نداریم. همه چیز آماده کار است. وزارت بهداشت باید تصمیم نهایی را بگیرد.
این متخصص و PHD ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تاثیر فراورده طبیعی تقویت و تحریک سیستم ایمنی جی2 در سلامتی کودکان و بیماران آسمی گفت: این فرآورده برای آسم کودکان و بزرگسالان نتایج فوق العاده‌ای داشته است. اما برخی از پزشکان مدام اعتقاد به تزریق کورتون دارند! این فراورده بدون نیاز به تشخیص آلرژن افراد، می‌تواند آلرژی را درمان و کنترل نمایند. مقالات و پایان‌نامه‌هایی نیز در رابطه با ین ویژگی آمچول جی2 نگاشته شده است. اگر بیماری آسم فرد مبتلا، جدید باشد، می‌توان با 5 دوز جی2 این بیماری را علاج نمود.براب آلرژی نیز می‌توان قبل از استفاده میزان شاخص آلرژی و اسم، یعنی ایمونوگلوبین Ige و اسپیرومتری ریه انجام داد و بعد از استفاده فراورده طبیعی باز این دو شاخص همراه علایم بالینی و رضایتمندی بیمار را بررسی کرد و دید چقدر تفاوت وجود دارد؛ در حقیقت تفاوت‌ها معنی‌دار هستند. در حقیقت مسائلی در میان است که مانع از پیشرفت و پیشبرد اهداف مخترع این فراورده وطنی می‌شود. آقای دکتر حضرتی فرزند این نظام است و می‌خواهند به مردم این نظام کمک کند. امیدواریم آقای دکتر نمکی، وزیر محترم بهداشت که فردی توانمند هستند، این موضوع را به صورت کاملاً ویژه بررسی نمایند. نباید اجازه داد دانشمندان در پیچ و خم مسائل بروکراسی عمر خود را تلف کنند. بیماران کشور در شرایط تحریم بیش از پیش نیاز به درمان دارند.
امیدی در پایان گفت: آیا در قرن بیست و یک کسی باید بر اثر بیماری آنفلوانزا فوت شود؟ این موضوع بسیار بدی است. البته ما مخالف برخی از ادعاها هستیم. مثلاً برخی از افراد با اسم طب سنتی ادعا می‌کنند که ضمن استفاده از فلان داروی گیاهی، به صورت صددرصد درمان می‌شویم. ما مخالفن این ادعا هستیم. این سخن، شیادی و کلاهبرداری است. اما بدون تردید ادعای ما با این ادعاها بسیار تفاوت دارد. اگر توان سیستم ایمنی افراد افزایش یابد، بدن می‌تواند در مقابل اقسام بیماری‌ها از خود مقاومت نشان بدهد. امید است که بیماری آنفلوانزا در کشور متوقف شود. ما به عنوان متخصص، آمادگی داریم که در کنار دولت این فرآورده را توزیع کنیم تا مردم از این مشکلات رهایی یابند.
خاطرنشان می‌شود شکور امیدی، متخصص و PHD ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران است که درجه دریادلی از سپاه پاسداران را داراست. او تاکنون کار و شغل خصوصی نداشته و از زمان تاسیس انجمن خیریه دیابت کشور، صرفا مشغول به هدایت این انجمن بوده که بابت همین فعالیت به گفته او، "دچار هزاران مشکل و موانع" شده است.

https://www.asianews.ir/u/1jD
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید