صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۷
کد خبر: 11836
گزارشگر: 2
۱۲۹۹
۰
۰
۳
تور آنتالیا

باورهای غلط مردم درباره سفر به آنتالیا

باورهای غلط مردم درباره سفر به آنتالیا
طبیعی است که در مورد کشوری مانند ترکیه، تصورات نادرستی وجود دارد. اما خوب است که با ما همراه باشید تا اشتباه رایجی که در تور آنتالیا باید بدانید را مرور کنیم، شاید شما هم آنها را باور دارید و باید نظر خود را تغییر دهید.

طبیعی است که در مورد کشوری مانند ترکیه، تصورات نادرستی وجود دارد. اما خوب است که با ما همراه باشید تا اشتباه رایجی که در تور آنتالیا باید بدانید را مرور کنیم، شاید شما هم آنها را باور دارید و باید نظر خود را تغییر دهید.

 

ترکیه کشوری خطرناک

 

ترکیه یکی از امن ترین مقاصد اروپاست. این روزها خشونت در اروپا و آمریکای شمالی بیداد می‌کند. درگیری در خاورمیانه ممکن است در سرفصل اخبار باشد، اما در کشورهای دیگر مانند ترکیه وجود ندارد.
تنها باید احتیاط خود را در جنوب شرق ترکیه داشته باشید اما در سایر شهرهای این کشور آزادانه سفر کنید.

 

ارزان بودن واحد پول ترکیه

 

لیر (واحد پول ترکیه) ترکیه ارزان نیست و دارای طرفداران زیادی است. به خاطر همین محبوبت این شهر به ششمین مقصد گردشگری در جهان تبدیل شده است.

 

ترکیه کشوری کوچک

 

بعضی از افراد فکر می‌کنند ترکیه یکی از “کشورهای کوچک” است، به نظر شما درست است؟ در جواب این عده باید گفت خیر. ترکیه سی و هفتمین کشور بزرگ جهان است. بزرگ‌تر از سوریه، فرانسه، نیوزلند، لهستان، آلمان و اکثر کشورهای دیگر، بزرگ‌تر از تگزاس و تقریباً دو برابر کالیفرنیا است.

 

امکان خرید ویزا در استانبول

 

همه مسافران به خصوص ایرانیان تور آنتالیا به ویزای ترکیه، نیاز ندارند. اما اگر در فکر تهیه ویزا هستید باید این کار را قبل از سفر به صورت آنلاین در کشور خود انجام دهید.

 

هزینه یکسان سوخت

 

ترک ها شکایت دارند که بالاترین قیمت بنزین و گازوئیل را در جهان می‌پردازند. اما نمی دانند که راه هایی برای کاهش هزینه این سوخت ها هم وجود دارد.

 

اماکن عبور و مرور هواپیماها و قطارها در همه جا

 

برخی از مقاصد گردشگری خدمات قطار ندارند و بسیاری از پروازها شامل ارتباط در استانبول یا آنکارا می‌شود. اتوبوس ها همه جا می‌روند، اما زمان می‌برد، برنامه ریزی دقیق برای حمل و نقل در این کشور ضروری است.

 

برنامه ریزی شخصی سفر

 

شاید شما در یک سفر ساده بتوانید یک برنامه ریزی شخصی و درست داشته باشید اما در سفر به آنتالیا این نکته صدق نمی‌کند. شما می‌خواهید در 8 تا 10 روز از 3 یا 4 منطقه بازدید کنید، پس باید تمام جزئیات و نکات این سفر به خصوص حمل و نقل را از قبل آگاه باشید.

تا زمانی که تمام جزئیات را نمی‌دانید بهتر است هیچ بلیطی را رزرو نکنید. ولی اگر مجبور به این کار شدید حتماً از دیگران کمک بگیرید.
برای خرید تور بدروم و یا ازمیر، قونیه وان و یا هر شهر دیگر ترکیه میتوانید به سایت علی بابا مرتجعه نمایید.

 

قیمت بالا هتل های ترکیه

 

اکثر افراد عقیده دارند که بیشتر نرخ‌های هتل ترکیه به خاطر یک صبحانه مقوی روزانه است. ولی با نگاهی به شهر نیویورک متوجه کی شویم که صبحانه به ندرت در منوی آن ها است ولی به خاطر مالیات و هزینه ها بیشتر از 17 درصد به صورت حساب فرد اضافه می‌شود.

سفر به آنتالیا

سخت گیری اسلام در ترکیه

 

بر اساس قانون اساسی ترکیه، ترکیه کشوری بت پرست و جدا از دین و حکومت است.
اکثر ترک‌ها خود را مسلمانان خوبی می‌دانند، اگرچه در سال‌های اخیر اعمال مذهبی افزایش یافته است، اما در بسیاری از کشورها هنوز متفاوت است. برخی از اقلیت ها محتاط هستند، برخی از اقلیت‌ها به مسجد نمی‌روند و اکثریت در این بین می‌مانند. از غیر مسلمانان انتظار نمی‌رود که از اعمال مذهبی مسلمانان پیروی کنند.

 

الزام خرید یک فرش در هر سفر به ترکیه

 

اکثر فرش هایی که امروزه در ترکیه به فروش می‌رسد در کشورهای دیگر مانند ایران، چین، هند، بنگلادش و غیره تولید می‌شود.
آنها می‌توانند فرش های ساخته شده از ماشین آلات و رنگ های شیمیایی باشند. این بدان معنا نیست که شما نباید آنها را بخرید، فقط بدانید که چه نوع فرشی می‌خرید.

 

نکات مهم در مورد سفر به آنتالیا

 

سفر به آنتالیا یک خط ساحلی زیبا در ترکیه است. نکاتی وجود دارد که قبل از سفر به این شهر باید بدانید.

۱- طرف‌داران سواحل زیبای آنتالیا و کسانی که می‌خواهند در آب شنا کنند و در سواحل شنی این شهر آفتاب بگیرند. باید بدانند که هوای این شهر در فاصله فروردین تا مهرماه مطبوع و آرام است. البته در نظر داشته باشید که این روز یکی از گرم ترین روزهای آنتالیا است و اگر دوست ندارید در سواحل شنا کنید، بهتر است ماه های سردتر را برای سفر به این شهر و دیدن زیبایی های تاریخی آن انتخاب کنید.

۲- افراد داخل شهر به خصوص خانم های بدون حجاب اجازه عکسبرداری ندارند. قبل از گرفتن عکس حتماً اجازه بگیرید. تا حد امکان از گرفتن عکس و فیلم از زنان در ساحل خودداری کنید که می‌تواند برای شما دردسرساز شود.

۳- همان‌طور که می‌دانیم برای دیدن مکان های مقدس مانند مساجد باید کفش های خود را در بیاوریم. اما ممکن است برخی تصور کنند که مساجد تاریخی آنتالیا که مرکز گردشگری محسوب می‌شود از این قانون مستثنی هستند، اما این‌طور نیست و در همین صورت پوشیدن لباس های مناسب و در آوردن کفش ها ضروری است. اگر لباس مناسب نداشته باشید اجازه ورود نخواهید داشت و پس از وارد شدن در این مکان ها هیچ‌کس مزاحم شما نخواهد شد.

۴- مشروبات الکلی در آنتالیا فقط در مکان های خاصی عرضه می‌شود و راهی برای سرو در بیرون ندارند و در خیابان موجود نیستند. بسیاری از رستوران های شهر چنین نوشیدنی هایی را سرو نمی‌کنند، به خصوص نوشیدنی هایی که برچسب حلال دارند را می‌توانید بدون مشکل همراه غذا سفارش دهید.

۵- فراموش نکنید که جوایز در کافه ها و رستوران های آنتالیا سنتی است که تا حد امکان نباید فراموش شود. این تعداد در شهر حدود 5-10 درصد از کل تعداد سفارشات است. همچنین، گارسون ها و حمل و نقل های هتل را نیز فراموش نکنید، که معمولاً انتظار حداقل پاداش را دارند.

اسلام در ترکیه

۶- حتماً در بازارهای محلی آنتالیا چانه بزنید. این در بازارها و مغازه ها بسیار رایج است، پس از فروشنده درخواست تخفیف کنید، زیرا آنها این را بخشی از قیمت می‌دانند. البته توجه داشته باشید که نباید زیاده روی کنید. اگر به مراکز خرید بزرگ و مدرن آنتالیا می‌روید، بدانید که خرید در این مراکز بدون چانه زدن است و باید قیمت مقطوع را پرداخت کنید.

۷- جواهرات گران قیمت را از بازار نخرید، اگر می‌خواهید از آنتالیا چنین چیزهایی بخرید به فروشگاه‌های معتبر سر بزنید.

۸- بسیاری از دیدنی های آنتالیا با اتوبوس قابل دسترسی هستند، اما گردشگران به دلیل ارزان بودن آن سعی می‌کنند از تاکسی استفاده کنند. نکته مهم در مورد تاکسی در آنتالیا این است که بهتر است قبل از سوار و پیاده شدن از ماشین، کرایه را با راننده طی کنید.

۹- حتماً آب آشامیدنی بسته بندی شده را از فروشگاه ها خریداری کنید. نوشیدن آب شیر به دلیل عدم بهداشت آن توصیه نمی‌شود. در روزهای گرم سال حتماً آب همراه خود داشته باشید تا گرما و آفتاب در سفرهای شهری مزاحم شما نشود.

۱۰- برای تفریحات آبی و قایق سواری در آنتالیا حتماً از مراکز مجاز استفاده کنید و قبل از کرایه وسیله نقلیه آن را به طور کامل چک کنید و در صورت بروز مشکل به مسئول آن اطلاع دهید که در پایان ساعت هیچ مسئولیتی در قبال شما نخواهد داشت.

https://www.asianews.ir/u/85s
اخبار مرتبط
در حالی که ایران و روسیه از بشار اسد حمایت می‌کنند و ترکیه حامی مخالفان او است، امروز اردوغان پس از ورود به تهران مورد خطاب رهبر انقلاب قرار گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید