صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۳
کد خبر: 12044
گزارشگر: 213
۱۱۷۸
۰
۰
۲
ادامه حواشی درگذشت دختر ۲۲ در بازداشت

افشاگری بیانیه بیمارستان کسری درباره مرگ مهسا امینی

افشاگری بیانیه بیمارستان کسری درباره مرگ مهسا امینی
بیمارستان کسری در یک اطلاعیه جزئیاتی جدید را درباره مرگ مهسا امینی و مرگ مغزی او منتشر کرده است.
به گزارش آسیانیوز، بیمارستان کسری در بیانیه‌ای در مورد درگذشت مهسا امینی که در حساب اینستاگرامش منتشر کرده است نوشته است که به علت رعایت حقوق بیمار، حق انتشار اطلاعات به جز به خانواده درجه یک و مراجع قضایی را ندارد.

به نقل از اعتماد آنلاین در این اطلاعیه آمده است که مهسا امینی در ساعت ۲۰:۲۲ سه‌شنبه ۲۲ شهریور «بدون علائم حیاتی و در وضعیت مرگ مغزی» به بیمارستان کسری ارجاع شده است و به رغم احیای قلبی دوباره در روز جمعه دچار ایست قلبی شده و درگذشته است.

بیمارستان کسری نوشته است:

«در پی درگذشت جانگداز خانم مهسا امینی، به استحضار هموطنان عزیز می رساند؛ کادر درمان به علت رعایت منشور جهانی حقوق بیمار حق انتشار هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص روند درمانی بیمار در زمان بستری به جز خانواده درجه یک و مراجع قضایی (در صورت ارائه مجوز) ندارد. به این دلیل حتی اطلاعات در اختیار رسانه ها نیز قرار نگرفته و فقط اقوام درجه یک در جریان کامل سیر درمان و وضعیت بیمار قرار گرفتند. ضمن طلب صبر برای خانواده ایشان به اطلاع تمام مخاطبان می رساند؛ سرکار خانم مهسا امینی در ساعت 20:22 روزسه شنبه 22 شهریور ماه با ارست قلبی تنفسی (کد 99) ، بدون علائم حیاتی و میدریاز دوبل (مرگ مغزی) به بیمارستان کسری ارجاع و با توجه تلاش های ویژه تیم احیا عملیات احیا بر روی بیمار انجام گرفته که ضربان قلب برگشت و بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. متاسفانه بیمار پس از 48 ساعت در روز جمعه مجددا دچار ارست قلبی شده که با توجه به مرگ مغزی علی رغم تلاش های تیم پزشکی موفق به احیا نشدند و بیمار فوت شد. لذا بلافاصله پیکر خانم مهسا امینی پس از فوت به پزشکی قانونی برای تحقیقات بیشتر ارجاع شد. تیم پزشکی بیمارستان کسری تهران و کلیه پرسنل و همکاران این ضایعه دردناک را خدمت خانواده امینی تسلیت عرض می‌نماید.»/
https://www.asianews.ir/u/8bf
اخبار مرتبط
مراسم تشییع پیکر و تدفین مهسا امینی، روز شنبه، ۲۶ شهریور، با حضور گسترده مردم در سقز برگزار شد.
هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی بر اساس دستور رئیس کل دادگستری استان تهران مامور به انجام بازرسی‌ و بررسی‌های لازم درباره بروز عارضه جسمی برای خانم مهسا امینی شد.
ویدیوهای تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حضور مهسا امینی در پلیس و نیز روایت خبر ۲۰:۳۰ در مورد علت درگذشت وی منتشر شده است.
وزیر کشور در پی دستور رئیس‌جمهور به معاون امنیتی وزارت کشور بررسی فوری و با دقت حادثه پدید آمده برای خانم مهسا امینی را ابلاغ کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید