صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۰
کد خبر: 12278
گزارشگر: 306
۲۴۳
۰
۰
۱
معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد خبر داد:

رشد 18 درصدی جذب دانش آموز سما استان یزد

رشد 18 درصدی جذب دانش آموز سما استان یزد
یزد - معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی از رشد 18 درصدی جذب دانش آموز در مدارس استان یزد خبر داد

آسیانیوز / یزد ، سید علی المدرسی معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به رویکرد مهارتی مدارس سما استان یزد و اجرای این طرح به عنوان پایلوت کشوری در استان یزد به استراتژی های جدید مدارس سما در کشور اشاره کرد و گفت: از مهمترین استراتژی های ما تغییر روشهای تربیتی است که با طرح مهارت های زندگی وارد آن شده ایم.
 
المدرسی ضمن تشریح استراتژی سازمان سما در سطح کشور گفت: برای مثال در روش های تربیتی قبل انجام فعالیت های مربوط به زندگی و خانواده برای یک دانش آموز نوعی تنبیه محسوب می شد؛ اما در روش جدید تربیتی کار درون خانه زمانی به دانش آموز داده می شود که انجام آن برایش تشویق باشد.
 
وی در همین رابطه اظهار داشت: سما در برنامه های جدید خود مهارت های بیست و پنج گانه زندگی را به دانش آموزان آموزش می دهد و همین امر موجب استقبال خانواده های از مدارس در استان یزد شده است. 
 
استاد تمام دانشگاه در ادامه با بیان اینکه مدارس سما در سال جاری رشد 18 درصدی در جذب دانش آموز را تجربه کردند؛ افزود: این در حالی است که مدارس شهرستان یزد با 1933 دانش آموز، مدارس شهرستان میبد با 745 دانش آموز، مدارس شهرستان مهریز با 547 دانش آموز، مدارس شهرستان تفت با 271 دانش آموز، مدارس شهرستان اردکان با 257 دانش آموز مدارس شهرستان بافق با 1967 دانش آموز و مدرسه دبستان پسرانه خاتم با 180 دانش آموز جمعا 4130 دانش آموز جذب کرده اند. 
دبیر شورای نظارت مدارس سما همچنین گفت: در شهرستان یزد 6 مدرسه، شهرستان میبد 5 مدرسه، شهرستان مهریز 3 مدرسه، و شهرستان های بافق، اردکان و تفت نیز هر کدام 2 مدرسه سما فعالیت می کنند. 
وی تاکید کرد در شهرستان خاتم یک مدرسه در حال ارائه خدمات آموزشی است که با تدابیر اتخاذ شده امیدواریم برای سال آینده به دانش آموزان بیشتری در این خطه خدمات آموزشی، مهارتی ارائه دهیم.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

رشد 18 درصدی جذب دانش آموز سما استان یزد ،  سید علی المدرسی معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد

https://www.asianews.ir/u/8i1
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید