صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۱ آذر ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۷
کد خبر: 12529
گزارشگر: 306
۳۱۴
۰
۰
۱
فلاحتی در مراسم افتتاح مرکز شتابدهنده آسا

مراکز شتابدهنده نقش پر رنگی در افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری جوانان دارند

مراکز شتابدهنده نقش پر رنگی در افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری جوانان دارند
یزد - مرکز شتابدهنده آسا با حضور محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گشایش یافت
آسیانیوز / یزد ؛ وی در این مراسم با اشاره به اینکه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی سعی بر برداشتن گام های مثبت در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کارافرینی استان داشته است گفت: تاکنون 23 مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارافرینی فعال، 5 شتابدهنده، 6 فضای کاری اشتراکی  و 3 کافه در 25 زیرگروه تخصصی در سطح استان به عنوان بازوی توانمند این اداره کل با  هدف افزایش سهم فعالیت های کارآفرینانه در سرانه تولید ناخالص داخلی مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارافرینی در استان  با هدف ارائه مشاوره های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان ایده، کارآفرینان و متقاضیان ایجاد بنگاه های اقتصادی و ایجاد ارتباط منطقی و پایدار بین فعالیت های کارآفرینانه و تولید از تاریخ تیر ماه سال 92 فعالیت خویش را در استان به صورت رسمی آغاز نمودند  . 
فلاحتی با بیان اینکه بسیاری از کسب و کارهایی که به انحراف و شکست منجر می شود به دلیل عدم اطلاع از فضای کسب و کار و نحوه انجام فعالیت اقتصادی است گفت: مراکز مشاوره و کارآفرینی می توانند این خلا را پر کنند. دفاتر مشاوره و کارآفرینی باید با استفاده از فناوری های نوین، فضای مجازی و برگزاری استارت آپ ها، فضای کسب و کار را هدایت کنند.  
وی اضافه کرد: این مراکز با ارائه خدماتی که خواهند داشت تا حد مطلوبی در رفع معضل اشتغال موثر خواهند بود و می توانند نقش موثری در بهبود وضعیت اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان  داشته باشند.
این مقام مسئول استانی تصریح کرد: مراکز شتابدهنده به عنوان یکی از مهمترین نهاد های مکمل  کسب و کار های دانش بنیان می باشند که ایجاد و توسعه 10 نهاد مکمل در سطح استان با هدف کاهش حداقل 5 درصدی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی مورد توجه سند تحولی یزد نوین است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این مراکز شتابدهنده باید ضمن توجه به نقش پررنگ خود در زمینه حل یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات استان با عنوان افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری جوانان واقف بوده و تمام سعی خود را در جهت بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده از سوی مرکز خود داشته باشند .

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

مراکز شتابدهنده نقش پر رنگی در افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری جوانان دارند ،  فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی

https://www.asianews.ir/u/8ow
اخبار مرتبط
یزد - شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش استان به میزبانی شهرستان اردکان در بقعه حوض عباس برگزار شد
یزد - با حضور محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد به بافق، دو خانه بهداشت کارگری گشایش یافت
یزد - اجرای قانون کار یک وظیفه بسیار سنگینی است که نظارت بر اجرای صحیح و دقیق آن بر عهده تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در این راه آموزش افرادی که به این امر مشغول هستند نقش کلیدی را ایفا می کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید