صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۳
کد خبر: 12989
گزارشگر: 213
۸۰۷
۰
۰
۱
به دنبال ادعای کاخ سفید در خصوص ارسال پهپاد ایران به روسیه

آمریکا اعلام کرد احیای برجام اولویت نیست!

آمریکا اعلام کرد احیای برجام اولویت نیست!
الاوسط نوشت: مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که ارسال پهپاد ایرانی به روسیه به افزایش جنایات جنگی در اوکراین کمک می‌کند و از این رو توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر در اولویت این دولت نیست.

به گزارش آسیانیوز، مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که ارائه پهپاد ایرانی به روسیه به افزایش جنایات جنگی در اوکراین کمک می‌کند.

به نقل از شرق الاوسط، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه با تکرار ادعای ارسال پهپاد ایرانی به روسیه، به خبرنگاران گفت: از تسلیحات آن‌ها برای کشتن غیرنظامیان در اوکراین و فروبردن شهرها به سردی و تاریکی استفاده می‌شود و این از نظر ما ایران را در جایگاهی قرار می‌دهد که بتواند به طور بالقوه به افزایش جنایات جنگی گسترده کمک کند.

وی در ادامه عنوان کرد که در سفر خود به اراضی اشغالی درخصوص تهدیدات احتمالی از سوی ایران با دولت جدید اسرائیل به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه عنوان کرد که توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر در اولویت این دولت نیست و دیپلماسی همچنین بهترین راه برای تضمین پیدا کردن از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌باشد.

ادعای آمریکا مبنی بر حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین، در حالی مطرح می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یکی از نشست‌های خبری اخیرش در این باره گفت: ایران همواره تلاش کرده که از مناسبات و توانمندی‌های خود برای کمک به دو کشور برای رسیدن به راهکار سیاسی جهت حل بحران استفاده کند و در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده و تلاش می‌کند مطرح کردن این ادعاها علیه ایران و استمرار آنها با انگیزه‌ها و اهداف سیاسی صورت می‌گیرد و از سوی کشورهایی انجام می‌شود که خود اقدام به ارسال سلاح به یک طرف این جنگ و بحران می‌کند. ما طرح این ادعاها را با انگیزه‌های سیاسی و با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات این کشورها می‌دانیم.

علاوه بر این، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تماسی تلفنی با همتای اوکراینی‌اش درباره ادعاهای مطرح شده راجع به استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، ضمن رد قوی این ادعا، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله را پشت سر گذاشته و از این رو مخالف جنگ در اوکراین، یمن و … است.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: ما با روسیه روابطی خوب داریم و از گذشته همکاری دفاعی داشته‌ایم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی کشورها، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است./


https://www.asianews.ir/u/91d
اخبار مرتبط
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: در حالی که در دوران ترامپ شاهد بودیم که اروپا برای اجرایی کردن مکانیسم ماشه مقاومت کرد، بعد از جنگ اوکراین تنش در روابط ایران و اتحادیه اروپا بیشتر شد.
رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه نرخ دلار سیاسی شده است، گفت: اقتصاد ایران از زنجیره ارزش جهانی در حال حذف شدن، است و این موضوع خطر بسیار بزرگی است.
در آغاز هفته جاری روند تمامی نرخ‌های شناور ارز در معاملات بازار تهران افزایشی بود.
به نظر می رسد با ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه، آمریکا و اروپا بهانه جدید برای به هم زدن مذاکرات برجام دارند.
سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت: ما شاهد تعمیق روابط دفاعی میان ایران و روسیه هستیم و این مسئله نگران‌کننده است.
یک کارشناس بازارهای مالی گفت: تحریم های ایران به‌تنهایی و مستقیما بر قیمت دلار اثرگذار است و فقط حرف‌های خوش بینانه یا بدبینانه نسبت به توافق آتی برجام بر قیمت ارز تاثیر دارد.
نشریه تلگراف انگلیس مدعی شد که انگلستان اقدامی را علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در دست انجام دارد.
در حالی که محمد مخبر اعلام کرد مردم در بخش معیشت مشکلاتی دارند و تصمیم خوبی برای جلوگیری از نوسانات قیمت کالاهای اساسی گرفته شده؛ کارشناسان گفتند معنی این حرف افزایش نرخ دلار در بازار آزاد 3 تا 4 برابر است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید