صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۲۳:۴۸
کد خبر: 13009
گزارشگر: 213
۹۲۱
۰
۰
۴
وضعیت اشتغال در تبصره ۲۰

شرایط استخدام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲

شرایط استخدام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲
در تبصره ۲۰ لایحه بودجه که به نظام اداری و سرمایه انسانی دولت اختصاص دارد، جزئیاتی از وضعیت استخدام و حقوق کارکنان ارائه شده است.
به گزارش آسیانیوز، دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، جزئیاتی جدید از نحوه استخدام در سال آینده را مطرح کرده است.

در تبصره ۲۰ لایحه بودجه که به نظام اداری و سرمایه انسانی دولت اختصاص دارد، جزئیاتی از وضعیت استخدام و حقوق کارکنان دولت ارائه شده است.

بر این اساس، تاکید شده که به منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی، پرداخت هرگونه حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر باید بر اساسا سامانه یکپارچه نظام اداری(سینا)، پس از تایید سازمان برنامه و بودجه و از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی نهایی شود.

آنچه در این تبصره بیشترین اهمیت را دارد، شرط جدید استخدامی برای سال آینده است.

به نقل از ایسنا، بر این اساس، تمام اختیارات دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه که دارای مقررات خاص اداری و استخدامی هستند در سال ۱۴۰۲ متوقف خواهد شد.

به این ترتیب هرگونه استخدام نیروی انسانی در تمام دستگاه‌های اجرایی باید در کارگروه مشترک سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مطرح شود و مجوز استخدام جدید تنها با امضای مشترک رؤسای دو سازمان مذکور صادر خواهد شد.

همچنین استخدام نیروی انسانی برای وزارت اطلاعات با تایید و تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور ممکن خواهد بود./
https://www.asianews.ir/u/91x
اخبار مرتبط
محمد مهدی فرقانی، استاد ارتباطات و روزنامه نگاری با اشاره به دغدغه مندی جامعه رسانه ای در خصوص «لایحه نظام جامع روزنامه‌نگاری» گفت: روزنامه نگاران باید از حقوق حرفه‌ای برخوردار باشند؛ و منظور از این حقوق یعنی دارا بودن استقلال حرفه‌ای، فکری و عملی.
براساس اعلام جدید قوه قضائیه، برای زنانی که بدون حجاب در انظار عمومی ظاهر شوند، مرجع قضائی طبق ماده (۸۰) قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ اقدام می‌کند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: با تأمین‌ اعتبار، پرداخت طبق الگوی جدید از اول شهریورماه صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه حقوق شهریور بازنشستگان عزیز بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود، درباره واریز مابه‌التفاوت ماه‌های قبل توضیحاتی داد.
حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) با اشاره به تبعیض‌ها در زمینه توجه دولت به حقوق افراد دولتی و غیر دولتی گفت: اقدام ارگان‌های دولت در این پیشنهاد مطلب جدیدی برای ما نیست زیرا ما در مجموعه خانه کارگر سند قانون بودجه ۱۴۰۱ را مشاهده کرده بودیم و می‌دانستیم دولت در نهایت این برنامه را دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید