صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۱
کد خبر: 1302
گزارشگر: 49
۴۳۶۸
۰
۰
۱

واکنش‌ها به سقوط هواپیمای شرکت هوایی اوکراین

واکنش‌ها به سقوط هواپیمای شرکت هوایی اوکراین
سقوط هواپیمای شرکت هوایی اوکراین موضوعی است که همچنان بررسی‌ها در خصوص علل و ریشه‌های آن ادامه دارد.
در همین راستا رئیس سازمان هواپیمایی اظهار داشت: هیچ تهدیدی برای فضای هوایی کشورمان وجود ندارد و همچنین جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده، برای بازخوانی به کشور آمریکا ارسال نخواهد شد. علی عابدزاده در جمع خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا جعبه سیاه هواپیما به کشور سازنده این هواپیما یا ایرلاین اوکراینی تحویل می‌شود، گفت: طبق مقررات کائو رسیدگی به سانحه توسط ایران انجام می‌شود اما اوکراینی‌ها هم می‌توانند در پروسه رسیدگی به سانحه و ارزیابی اطلاعات حضور داشتند.
رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه علت سانحه چه بوده است و تعداد دقیق مسافران ایرانی در این هواپیما چند نفر است، گفت: هنوز علت وقوع سانحه مشخص نیست. باید اطلاعات جعبه سیاه تجزیه و تحلیل شود تا علت وقوع سانحه را کشف کنیم. در این هواپیما 167 مسافر و 9 خدمه حضور داشتند که تا الان می‌توان گفت 140 مسافر آن ایرانی هستند. هیچ اطلاعی از تاخیر یک ساعته این هواپیما قبل از انجام پرواز نداریم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آخرین مکالمه خلبان با فرودگاه چه بوده است، گفت: خلبان هیچ تماسی با برج مراقبت نداشت و اعلام وضعیت اضطراری نکرده است. این بوئینگ اوکراینی از نوع 737/800 است و با بوئینگ مکس که اجازه پرواز ندارد، متفاوت است. بوئینگ‌های 737 حادثه‌آفرین اساسا اجازه پرواز در هیچ‌یک از کشورها را ندارند. عابدازده در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا سقوط این هواپیما می‌تواند عملیات تروریستی باشد، گفت: درباره امکان تروریستی بودن این سانحه نمی‌توانم اظهارنظر کنم. هیچ تهدیدی برای فضای هوایی کشورمان وجود ندارد و همچنین این جعبه سیاه برای بازخوانی به کشور آمریکا ارسال نخواهد شد.
از سوی دیگر کمیته بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی کارشناسی‌های خود برای شناسایی عوامل هواپیما آغاز کردند. رضا جعفرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اطلاعات از وقوع سانحه هواپیمای اوکراین اظهار داشت: در فرآیند بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه و بررسی عوامل منجر به سقوط هواپیما نماینده کشور طراح هواپیما و نماینده شرکت هواپیمایی مالک می‌توانند حضور داشته باشند. اطلاعات برای بررسی علل وقوع این سانحه در دست بررسی است و هر گزارشی که ارائه شود اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. جعفرزاده در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه اجساد اتباع خارجی چه زمانی به کشورهای خودشان تحویل داده می‌شود گفت: در حال حاضر اجساد برای احراز هویت و شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند.
وی ادامه داد: محورهایی از جمله عملیات پرواز، هواشناسی، مراقبت پرواز، شاهدان عینی، دستگاه‌های ثبت و ضبط پروازی، سازه هواپیما، موتور و مدارک هواپیما و عوامل انسانی باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرند و کمیته بررسی این سانحه از صبح امروز کارشناسی‌های خود برای شناسایی عوامل هواپیما آغاز کردند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: هیچ یک از ایرلاین‌های خارجی درخواستی مبنی بر لغو پروازها نداشتند وتمام ایرلاین‌های داخلی هم پروازهای خود را انجام می‌دهند. سیاوش امیرمکری با بیان اینکه تمام پروازها در فرودگاه امام و سایر فرودگاه‌ها طبق روال  وبرنامه قبلی در حال انجام است گفت: در هیچ یک از پروازها تاخیری ایجاد نشده است. وی درپاسخ به اینکه آیا تنش‌های شب گذشته باعث لغو پروازهای خارجی شده است یا خیر گفت: هیچ یک از ایرلاین‌های خارجی درخواستی مبنی بر لغو پروازها نداشتند وتمام ایرلاین‌های داخلی هم پروازهای خود را انجام می‌دهند و تنش‌های شب گذشته هیچ تاثیری در برنامه پروازی نداشته است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره نتام شب گذشته آمریکا مبنی بر ممنوعیت پروازی از آسمان خلیج فارس گفت: از این نتام‌ها بسیار داده شده و همه بی‌اساس است و تا الان تغییری در تعداد پروازهای عبوری نداشتیم.
 
https://www.asianews.ir/u/1ie
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید