صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۸
کد خبر: 13279
گزارشگر: 2
۵۰۷۱
۰
۱
۳
سفر به یزد از تهران

جاهای دیدنی مسیر تهران یزد کجا است؟

جاهای دیدنی مسیر تهران یزد کجا است؟
اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به یزد از تهران هستید، حتما در این مطلب از جااینجاس با دیدنی‌های مسیر تهران یزد آشنا شوید.

اگر با خودروی شخصی خود می‌خواهید به یزد سفر کنید، یک مسیر جاده تهران-یزد است. در طول این مسیر از شهرهای قم، کاشان، میبد و اردستان عبور خواهید کرد و حدود ۷ ساعت بعد به یزد کویری خواهید رسید. یک مسیر دیگر هم وجود دارد. این مسیر طولانی‌تر است و حدود ۹:۳۰ طول می‌کشد. در هر دو حالت از قم و کاشان عبور خواهید کرد. پس در ادامه مطلب می‌توانید با جاهای دیدنی مسیر تهران یزد آشنا شوید و یک مسیر پر خاطره برای خود بسازید.

 

در قم کجا برویم؟

 

اگر در مسیر تهران قم پیش بروید، حدود یک ساعت و پنجاه دقیقه طول می‌کشد تا به آن برسید. می‌توانید در شهر بمانید و به زیارت حرم حضرت معصومه (مرکز شهر) بروید. بازدید مسجد جمکران (۶ کیلومتری قم) هم می‌تواند در گزینه‌های شما قرار گیرد.
رفتن به بازار قدیم قم هم ایده بسیار خوبی است. تیمچه بزرگ یا بازار قدیم از مجموعه‌های تاریخی این شهر، یادگار به جا مانده از دوران قاجار است. بازدید از این بازار و دیدن هنر اصیل ایرانی یکی از بهترین بخش‌های سفر شما خواهد شد.
پارک ملی کویر از بزرگ‌ترین مناطق حفاظت‌شده در کشور است که بخشی از آن در قم قرار دارد. بازدید از چشمه‌های زیبا، حیوانات وحشی، گیاهان متنوع و مناظر شگفت‌انگیز قطعا تجربه جالبی خواهد شد.

 

رستوران‌های قم

 

در ادامه ۴ رستوران محبوب قم در مسیر تهران یزد را به شما معرفی‌کرده‌ایم تا لذیذترین غذاها را در آن نوش جان کنید.

رستوران ارگ سالاریه

ارگ سالاریه از معروف‌ترین رستوران‌های شهر قم است و در یک فضای روباز با ترکیب معماری مدرن و سنتی با انواع غذاهای سنتی، ایرانی و فست فود پذیرای شما است. تخت‌های بزرگ و اتاقک‌های با درب شیشه‌ای فضای آرام و دلنشینی در ارگ سالاریه به وجود آورده است.
آدرس: قم، بلوار محمد امین (ص)، جنب سه راهی سالاریه، رستوران ارگ سالاریه

رستوران البرز

رستوران البرز تحت نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم است وبا انواع غذاهای لذیذ ایرانی از شما پذیرایی می‌کند. پیشنهاد می‌شود حتما کباب و ماهی را در این رستوران امتحان کنید.
آدرس: قم، بلوار امین، نبش کوچه‌ ۲۷

رستوران مدائن

مدائن از جمله رستوران‌های قدیمی شهر است. کیفیت خوب غذاهای ایرانی و قیمت مناسب، آن را در دسته بهترین رستوران‌های این شهر قرار داده است.
آدرس: قم، بلوار محمد امین (ص)، بین کوچه‌ ۱۵ و ۱۷

فست فود دلفین

اگر هم اهل فست فود هستید می‌توانید سری به فست فود دلفین در خیابان سالاریه بزنید. این رستوران قدیمی محبوبیت زیادی در شهر قم دارد.
آدرس: قم، سالاریه، فلکه‌ میثم، فست فود دلفین

 

در کاشان کجا بریم؟

 

حالا باید از قم راه بیفتید و به سمت کاشان بروید. حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه بعد به آن خواهید رسید. جاهای دیدنی در کاشان کم نیست و حیف است حالا که تا این جا آمدید از آن‌ها بازدید نکنید.

جاهای دیدنی در مسیر تهران یزد

بازار تاریخی کاشان

این بازار زیبا با معماری زیبای اصیل ایرانی خود از دوران صفویه به یادگار مانده است. اصناف مختلف از جمله مسگری، رنگرزی، زرگری، کفش‌دوزی و ریسمان فروشی در این بازار مشغول فعالیت هستند.
آدرس: کاشان، خیابان بابا افضل

باغ فین و حمام فین کاشان

مگر می‌شود به کاشان رفت و از باغ زیبای فین بازدید نکرد. این باغ زیبا با درخت‌ها و آب‌نماهای متعدد، قصر کوچک چهار ضلعی، حمام، شترگلو و عمارت هشتی جا قطعا ارزش زمان گذاشتن دارد.
آدرس: کاشان، خیابان امیر کبیر

مسجد جامع کاشان

از دیگر جاهای دیدنی در مسیر تهران یزد، مسجد جامع کاشان است که در زمان سلجوقیان ساخته شده است. برخی روایت‌ها مدعی‌اند این بنا قبلا آتشکده بوده است. کاشی کاری‌ها و گچبری‌های زیبا و آثاری که در آن وجود دارد را باید حتما دید.
آدرس: کاشان، خیابان بابا افضل

مسجد آقا بزرگ

مسجد آقابزرگ در دوره محمد شاه قاجار ساخته شده و بازدید از سردر، هشتی ورودی، صحن مرکزی و چند شبستان و مدرسه باید در برنامه‌های بازدید شما قرار گیرد. حوض داخل حیاط مسجد و درختچه‌های سبز اطراف جلوه زیبایی به این مسجد بخشیده‌اند.
آدرس: کاشان، خیابان آقا بزرگ

 

در اردستان، نائین، عقدا کجا بریم؟

 

در مسیر تهران یزد پس از کاشان از شهرهای اردستان، نائین و عقدا عبور خواهید کرد. در ادامه مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هر یک را بررسی خواهیم کرد.

مسجد جامع اردستان و مقبره امیر اویس

حالا راه بیفتید و به سمت اردستان بروید. این شهر حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه تا کاشان فاصله دارد. اردستان یک شهر تاریخی است و آثار گردشگری جالبی دارد. از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری مسیر تهران یزد می‌توان به مسجد جامع این شهر اشاره کرد.
آدرس: اردستان، خیابان مسجد جامع
حدود ده دقیقه پیاده‌روی کنید تا به مقبره امیر اویس یا همان سنگ سفید برسید. مقبره در خیابان شریعتی قرار گرفته است و مربوط به حاکم شهر اردستان بوده است.

مسجد جامع نائین و موزه مردم شناسی

دوباره سوار ماشین شوید و به سمت نائین حرکت کنید. حدود یک ساعت راه است. این شهر کویری با قدمت طولانی ۳۰۰۰ ساله خود بخشی از اصفهان زیبا است. در این شهر نیز می‌توانید از مسجد جامع بازدید کنید. خانه پیرنیا و موزه مردم‌شناسی هم در نزدیکی مسجد قرار گرفته و می‌توانید از آن دیدن کنید.
۷۰ کیلومتر بعد نائین شهر عقدا است و چک چک که زیارتگاه مهمی برای زرتشتیان بوده در آن قرار دارد. آدرس آن هم اردکان،جاده زیارتگاه چک چک است. بعد از عقدا به میبد خواهید رسید. این شهر جاذبه‌های فراوانی دارد. از جمله نارین قلعه یا نارنج قلعه، کاروانسرای عباسی و برج کبوتر خانه

 

در یزد کجا بمانیم؟ 

 

بالاخره بعد از عبور از میبد به یزد خواهید رسید و باید یک اقامتگاه مناسب برای خود پیدا کنید. برای آن که درچار سردرگمی نشوید و بتوانید از وقت خود به بهترین نحو استفاده کنید، بهتر است از قبل سایت‌های رزرو اینترنتی هتل مانند جااینجاس را بررسی کنید. کافی است نام یزد و تاریخ رفت و برگشت خود را وارد کرده و به لیست هتل‌های یزد دسترسی پیدا کنید.

هتل‌های یزد

انواع هتل‌ها از ۵ ستاره لوکس تا یک ستاره، اقامتگاه بومگردی و هتل‌های سنتی یزد برای تمامی بودجه‌ها و سلیقه‌ها موجود است. مشخصات کامل هتل‌ها هم همچون امکانات، لیست اتاق‌ها، موقعیت مکانی، فاصله از نقاط مهم گردشگری، قوانین، قیمت‌ها و تجربه مسافرین قبلی در اختیار شما است. در این صورت به راحتی می‌توانید هتل‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده، بهترین گزینه را انتخاب نموده و فرآیند رزرو هتل را تکمیل کنید.

https://www.asianews.ir/u/997
اخبار مرتبط
با شنیدن نام همدان شاید اولین چیزی که از خاطرتان عبور کند؛ غار علیصدر باشد. البته این شهر که اولین پایتخت ایران بوده، در گوشه و کنار خود آثار دیدنی زیادی دارد که یادگار تاریخ و فرهنگ هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید