صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۰
کد خبر: 13491
گزارشگر: 2
۱۱۱۱
۰
۰
۴
کشور گرجستان

از میان تفلیس و باتومی، کدام یک را انتخاب کنیم؟

از میان تفلیس و باتومی، کدام یک را انتخاب کنیم؟
کشور گرجستان یکی از مقاصد گردشگری منطقه اوراسیا است که آب و هوای بسیار شگفت انگیزی دارد و مسافران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می کشد. پایتخت کشور گرجستان تفلیس است و یکی از شهرهای تاریخی دنیاست. تفلیس و باتومی دو مقصد گردشگری بسیار پر طرفدار کشور گرجستان هستند و بیشتر تفریحات گرجستان در این دو شهر صورت می گیرد. هر کدام از این دو شهر ویژگی های خاص خودشان را دارند و شما می توانید با توجه به معیارهای خود برای لذت از سفر، یکی از آنها یا هردو را انتخاب کنید.

شهر تفلیس، پایتخت گرجستان

 

تفلیس یک شهر بسیار کهن و پر از تاریخ غنی است که در گذشته جزو گذرگاه های پر رونق جاده ابریشم بوده است و هر گوشه آن داستان های تاریخی زیادی برای گفتن دارد. یکی از نقاط قوت این شهر بناهای کهن و تاریخی آن است که دوستداران تاریخ را به خود جذب می کند. معماری های قرون وسطی، کلیساهای با قدمت و دژهای قدیمی آینه ای از گذشته پر بار این شهر هستند. همراه فلای تودی باشید تا برخی مکان های دیدنی این شهر را بررسی کنیم:

 

مجسمه مادر

 

یکی از جاهای دیدنی تفلیس، نماد کشور گرجستان مجسمه آلومینیومی زنی است که مادر گرجستان یا کارتلیس ددا نام دارد و 20 متر ارتفاع دارد. این مجسمه در یک دست خود شمشیری را نگه داشته که برای محافظت در مقابل دشمنان است و در دست دیگر خود جامی برای خوشامدگویی به میهمانان دارد.

 

پل صلح تفلیس

جاهای دیدنی تفلیس

بر روی رود کر پلی زیبا به طول ۱۵۰ متر قرار دارد که یکی از خیره کننده ترین چشم انداز های دیدنی تفلیس در شب است. روی این پل ۶۰۱۴ لامپ ال ای دی قرار گرفته است که قبل از غروب آفتاب روشن می شوند و انعکاس زیبایی روی سطح آب دارند. در برخی شب ها برنامه های زنده موسیقی و رقص آب در این مکان اجرا می شود و مکان مناسبی برای پیاده روی های شبانه و از جاهای دیدنی تفلیس است.

 

کلیسای جامع تثلیث

 

سامبا نام دیگر کلیسای تثلیث است که بزرگترین کلیسای ارتدکس در جهان و همچنین سومین کلیسای مرتفع ارتدکس در جهان است. این بنای بسیار بزرگ و با شکوه ۹۷ متر ارتفاع دارد و در معماری خود از عناصری با سبک بیزانس استفاده کرده است. کف این کلیسا از سنگ مرمر و پر از نقاشی های گروهی کلیسا است و همه این ها باهم ترکیب با شکوهی ساخته اند. این بنا خود متشکل از ۹ کلیسای کوچک دیگر است و ۵ کلیسای دیگر در طبقات زیرین خود دارد.

 

شهر سنگی اوپلیستسیخه در تفلیس

 

شهر دیدنی اوپلیستسیخه در ۸۵ کیلومتری شهر تفلیس قرار دارد و شهری در دل کوه است و در دنیا جزو یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شهر های سنگی است. این شهر باستانی ۸ هکتار وسعت دارد و بخش های مختلفی برای دیدن دارد، همچنین از سال ۲۰۰۷ در یونسکو نیز ثبت شده است.

 

شهر باتومی، دومین شهر پر جمعیت گرجستان

شهر باتومی

یکی از رنگارنگ ترین شهرهای گرجستان شهر باتومی است که انواع تفریحات را برای همه سنین و سلیقه ها در دل خود جای داده است. در این شهر انواع تفریحات ساحلی، مرکز خریدهای بزرگ، متنوع و تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارد.

 

مجسمه عشق در باتومی

 

دو سازه فلزی متشکل از یک زن و مرد روبه روی هم مجسمه عشق را ساخته اند که نماد شهر باتومی و در کنار دریا واقع شده است. این مجسمه نماد عشق بین دختری گرجی با دین مسیحی به نام نینو و پسری به نام علی اهل آذربایجان است. بر اساس داستان ها خانواده این افراد با وصلت آنها مخالف بوده اند و آن دو به اجبار از یکدیگر جدا می شوند. پس از گذشت مدتی این دو جوان از دوری یکدیگر میمیرند تا در دنیایی دیگر به هم بپیوندند.

 

جشنواره های شهر باتومی

 

هرسال جشنواره های زیادی در شهر باتومی برگزار می شود و اگر سفر شما مصادف با این جشنواره ها باشد اوقات بسیار خوش تری را سپری خواهید کرد. جشنواره تابستانی باتومی هر سال در ساحل زیبای این شهر برگزار می شود و رقابت های ورزشی و هیجانی نیز به همراه انواع خوراکی ها در کافه های ساحلی وجود دارند.
جشنواره موسیقی بین المللی جاز دریای سیاه، در ماه جولای برگزار می شود و سالانه خوانندگان و گروه های جاز زیادی برای شرکت در این فستیوال به باتومی می آیند. طی چند روزی که جشنواره برگزار می شود جشنی عمومی برپا شده و توریست ها کمال لذت را در کنار سواحل تجربه می کنند. جشنواره بین المللی فیلم باتومی، جشنواره موزیک فست باتومی و جشنواره بین المللی پرنده باتومی نیز از دیگر فستیوال های جذاب این شهر است.

 

تله کابین آرگو در شهر باتومی

 

یکی از جاهای هیجان انگیز باتومی تله کابین آرگو است که 250 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و چشم انداز فوق العاده زیبایی به سمت دریای سیاه و کوه های احاطه کننده آن دارد. در مرکز تفریحی تله کابین ارگو انواع مختلف رستوران ها، کافه ها و فروشگاه ها وجود دارند. تراس لژ سلطنتی آن نیز یک منظره بسیار زیبا از شهر و تپه های اطراف را به معرض نمایش می گذارد.

در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی های دو شهر تفلیس و باتومی پرداختیم و دیدیم که هرکدام جاذبه های دیدنی خود را دارند. جاهای دیدنی تفلیس بسیار با اصلت و مناسب تاریخ گردی است؛ اما شهر ساحلی باتومی مناسب انواع تفریحات آبی است. در نهایت می توانید طبق سلیقه خود یکی یا هردوی این مقاصد را انتخاب کرده و برای برنامه ریزی سفر به سایت فلای تودی مراجعه کنید. در وبسایت فلای تودی می توانید علاوه بر خرید بلیط تفلیس، اقامتگاه مورد نظرتان را نیز پیدا کنید.

https://www.asianews.ir/u/9f5
اخبار مرتبط
سفرهای خارجی پر از جذابیت و شگفتی است. آشنایی با کشورها، ملل، فرهنگ‌ها و شیوه‌های زندگی متفاوت، از انگیزه‌های اولیه و اصلی برای سفر به کشورهای دیگر است. با این حال، هزینه‌های رزرو هتل خارجی و نیاز به ویزا برای ورود به کشورهای دیگر، معمولا عوامل بازدارنده افراد برای تجربه سفرهای خارجی هستند. اما در این مطلب قصد داریم کشورهایی را معرفی کنیم که سفر به آنها نیازی به ویزا ندارد و کم هزینه است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید