صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۴
کد خبر: 13539
گزارشگر: 2
۱۳۵۴
۰
۰
۲
مزایده رایگان

مزایده خودرو چیست و نحوه انجام آن

مزایده خودرو چیست و نحوه انجام آن
شاید شما نیز جز آن دسته افرادی باشید که با مزایده آشنایی نداشته باشید، اما مطمئنا حداقل فیلم آن را دیده‌اید. شاید در فیلم دیده باشید هنگامی که کالایی به مزایده گذاشته می‌شود، یک قیمت پیشنهادی برای آن اعلام می‌شود.

در ادامه این جلسات افراد قیمت‌های بالاتری برای آن پیشنهاد می‌کنند و در نهایت کالا به فردی فروخته می‌شود که قیمت بالاتری را پیشنهاد کند. مزایدات خودرو نیز هر ساله در کشور ایران انجام می‌شود که جهت اطلاع از آن می‌توانید به سایت مزایده رایگان مراجعه کنید. در این مطلب قصد داریم به بررسی این مطلب و مطالب پیرامون آن بپردازیم، لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

مزایده خودرو چیست؟

 

مزایده خودرو فرآیندی رقابتی است که طی آن فروشندگان خودرو را با قیمت پیشنهادی به فروش می‌گذارند. در این جلسه خودرو به کسی که مناسب‌ترین قیمت را پیشنهاد دهد فروخته می‌شود. امروزه جهت انجام مزایده برای خودرو سایت‌هایی طراحی شده‌اند. یکی از برترین مزایای استفاده از سایت مزایدات خریداری این نوع ماشین‌ها با قیمتی مناسب‌تر از قیمت کارخانه است. در ادامه به بررسی انواع جلسات خواهیم پرداخت.

 

انجام مزایدات توسط شرکت ایران خودرو

 

مزایدات خودرو امروزه توسط شرکت بزرگ ایران خودرو نیز انجام می‌شود. طبق قوانین رایج در کشور ایران قیمت گذاری در مزایده ایرانخودرو توسط کارشناسان دادگستری انجام می‌شود. طبق گفته‌های مدیران ارشد این مجموعه تمامی خودروهایی که تحویل رسمی و تجاری سازی را نداشته باشند وارد مزایده در سایت این شرکت خواهند شد.

 

انواع مزایده خودرو

 

این فرآیند رقابتی دارای دو نوع خصوصی و عمومی بوده که به شرح زیر هستند:

مزایده عمومی
همان گونه که از نامش پیدا است این مزایده عمومی بوده و تمام مردم حق شرکت در آن را دارند. در این نوع مزایدات قیمت پایه خودرو از قبل معین می‌شود. پس از آن قیمت پیشنهادی توسط افراد بیان شده و خودرو در نهایت به بالاترین قیمت فروخته می‌شود.

• مزایده خصوصی
افراد عادی و عموم قادر به شرکت در این نوع رقابت نیستند و گروه خاصی می‌توانند در آن شرکت کنند. برخلاف مزایده عمومی در این نوع رقابت قیمت پیشنهادی از دید افراد مخفی است و در نهایت نامی از برنده برده نخواهد شد.

انواع مزایده خودرو

نحوه انجام مزایده خودرو

 

از زمان‌های گذشته تاکنون اطلاع رسانی از انجام و زمان مزایدات خودرو از طرق مختلفی انجام شده است. از جمله روش‌های نشر این فرآیند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ابتدایی ترین روش آگاهی از انجام این فرآیند توسط درج آگهی با بیان اقلام مورد مزایده بوده است. این آگهی‌ها در مراکز پرتردد و معابر شلوغ مانند مترو، خیابان، ایستگاه اتوبوس و .... درج می‌شود.
• یکی دیگر از راه‌های اطلاع رسانی انجام این فرآیند رقابتی، استفاده از شبکه مجازی و درج آن در سایت و شبکه‌های اجتماعی پر بازخورد است. این روش به نسبت روش قدیمی یعنی چاپ آگهی بیشتر جوابگو است و بازخورد بیشتری دارد. با درج آگهی مزایده افراد بیشتری در آن شرکت کرده و شرایط برای رقابت بیشتر مهیا می‌‌شود. در حال حاضر اطلاع رسانی مزایدات در سایت، یکی از امروزی‌ترین و موثرترین روش‌ها برای رقابتی تر کردن فضای رقابت به شمار می‌رود.

 

برنده شدن در مزایدات خودرو

 

بسیاری از افرادی که امروزه در جلسات زایده شرکت می‌کنند تجربه و مهارت کافی برای انجام این کار را ندارند. بنابراین این سوال بسیار پرسیده می‌شود که کلید اصلی برای برنده شدن در مزایده خودرو چیست؟ در این مطلب قصد داریم نکته‌ای طلایی برای برنده شدن در این فرآیند رقابتی را به شما بیاموزیم. جهت انجام بهتر و موفق‌تر این فرایند توصیه می‌شود همیشه پیشنهادی بالاتر از قیمت پایه و پیشنهادی کم تر از قیمت مدل ماشین را بیان کنید.
توجه داشته باشید قیمتی که پایین‌تر از مدل ماشین پیشنهاد می‌دهید به اندازه بودجه شما باشد و مراقب باشید هیچ وقت بیشتر از بودجه‌ای که دارید وارد مزایده خودرو نشوید. به عنوان مثال اگر قیمت خودرو ۴۰۵ مدل ۹۵، دویست و شصت میلیون تومان است و قیمت آن در بازار ۳۵۰ میلیون باشد. شما سعی کنید قیمتی را پیشنهاد دهید که از ۲۶۰ میلیون بالاتر بوده و از ۳۵۰ میلیون تومان کم‌تر باشد.

 

سخن پایانی

 

منظور از مزایده خودرو فرآیندی رقابتی است که توسط ارگان‌های خصوصی و دولتی برگزار شده و طی آن خودرو به بهترین پیشنهاد فروخته می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که در کشور ما این فرآیند را انجام می‌دهد، شرکت ایرانخودرو است. مزایدات خودرو دارای دو نوع خصوص و عمومی است که در نوع عمومی قیمت پیشنهادی و برنده اعلام خواهد شد. در حالی ‌که در نوع خصوصی قیمت و برنده اعلام نخواهد شد. در این مطلب سعی کردیم شما را به صورت مختصر با کلمه مزایده و مزایدات خودرو آشنا کنیم. امید است که این مطلب برای شما مفید واقع گردد.

https://www.asianews.ir/u/9gi
اخبار مرتبط
شورای رقابت امروز در قالب اطلاعیه ای دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را اعلام کرد که در این دستورالعمل شروط ۹گانه ای برای مشتریان جهت خرید خودرو مطرح شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید