صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۹
کد خبر: 1354
گزارشگر: 2
۳۱۲۷
۰
۰
۱
ادای احترام به یک ورزشکار؛

تغییر قوانین در لیگ بستکبال آمریکا به احترام «کوبی برایانت»

تغییر قوانین در لیگ بستکبال آمریکا به احترام «کوبی برایانت»
مقررات مسابقه «همه ستارگان» لیگ NBA سال ۲۰۲۰ به احترام کوبی برایانت، بسکتبالیست فقید آمریکایی و از اسطوره های بسکتبال آمریکا، تغییر کرد.

مرگ «کوبی برایانت» ستاره پیشین تیم لس آنجلس لیکرز و از اسطوره های بسکتبال آمریکا در سانحه هوایی، بازتاب گسترده ای در رسانه‌ها داشت و در ساعات گذشته بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، هنرمندان مشهور، و چهره‌های ورزشی با انتشار پیام در شبکه های اجتماعی، مرگ او را تسلیت گفتند.او در یک حادثه سقوط هلی کوپتر همراه ۸ نفر دیگر از جمله یکی از ۳ دخترش از دنیا رفت.وبی برایانت، ۴۱ ساله با باشگاه «لس آنجلس لیکرز» پنج بار قهرمان لیگ ملی بسکتبال آمریکا (ان‌بی‌ای) و دو بار نیز با تیم ملی آمریکا قهرمان المپیک شده بود. او یکی از بهترین‌های تاریخ بسکتبال شناخته می‌شود و با حدود دو دهه موفقیت از چهره‌های ورزشی سرشناس در جهان بود.

مقررات مسابقه «همه ستارگان» لیگ ان‌بی‌ای سال ۲۰۲۰ به احترام کوبی برایانت، بسکتبالیست فقید آمریکایی، تغییر کرد.
بعد از پایان فصل جاری مسابقات لیگ بستکبال آمریکا موسوم به NBA، مسابقه سنتی ستارگان این لیگ، امسال با مدلی متفاوت برگزار می‌شود.
در این مسابقه که قرار است تیم‌های لبران جیمز و یانیس آنته توکومپو به مصاف یکدیگر بروند. به جای روش معمول که دو تیم در ۴ کوارتر ۱۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند، ۳ کوارتر ۱۲ دقیقه‌ای و در نهایت ۱ کوارتر امتیازی مسابقه برگزار می‌شود.
مسابقه آل استار یا همان «همه ستارگان» به این ترتیب است که کاپیتان‌هایی که در دو کنفرانس شرق و غرب بیشترین میزان آرا را کسب کنند، به عنوان سرگروه آن کنفرانس انتخاب می‌شوند. ۴ بازیکن دیگر هم بدون هیچ تغییری از میان بازیکنان برتری که بیشترین آرای مردمی را کسب کرده باشند برگزیده می‌شود و بازی را آغاز می‌کنند. این در حالی است که ۷ بازیکن نیمکت نشین با نظر سرمربی هر کنفرانس انتخاب می‌شود. مربی قهرمان هر کنفرانس هم هدایت ستارگان را در این مسابقه بر عهده می‌گیرد.
بر این اساس در مسابقه «همه ستارگان» سال ۲۰۲۰ که با سرگروهی لبران جیمز به عنوان کاپیتان کنفرانس شرق و یانیس آنته توکومپو به عنوان سرگروه کنفرانس غرب برگزار می‌شود.
حالا مسئولان برگزاری این مسابقه اعلام کرده‌اند که مدل برگزاری این مسابقه پرتماشاگر به این شرح تغییر می‌کند:
و تیم ابتدا در سه کوارتر ۱۲ دقیقه‌ای به مصاف هم می‌روند. کوارتر چهارم اما محدودیت زمانی ندارد. کوارتر چهارم به این سبک آغاز می‌شود که عدد ۲۴ (به احترام شماره پیراهنی که کوبی برایانات به تن می‌کرد) به امتیاز تیم پیروز تا پایان کوارتر سوم اضافه می‌شود و هر تیمی که زودتر به آن امتیاز برسد، مسابقه را برده است.
به عنوان مثال اگر در پایان کوارتر سوم، نتیجه بازی ۸۰ به ۷۵ به سود تیم لبران جیمز باشد، کوارتر چهارم تا زمانی ادامه می‌یابد که یک تیم به امتیاز ۸۰+۲۴ یعنی ۱۰۴ برسد. به عنولان مثال، در نتیجه تیم پیروز تا پایان کوارتر سوم، برای پیروزی در مسابقه تنها به ۲۴ امتیاز احتیاج دارد اما تیم بازنده تا پایان کوارتر سوم (با فرض امتیازات ذکر شده) باید ۲۹ امتیاز بگیرد.
از سوی دیگر با توجه به اینکه این مسابقه جنبه تبلیغاتی فراوانی دارد، برنده هر کوارتر ۱۰۰ هزار دلار جایزه می‌برد که به یک خیریه تخصیص می‌یابد. ضمن اینکه برنده مسابقه هم جایزه ۲۰۰ هزار دلاری را به خیریه اعطا می‌کند.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/1qw
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید