صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۳
کد خبر: 13764
گزارشگر: 213
۶۳۷۰
۲
۱
۴
آخرین وضعیت شیوع بیماری و گازگرفتگی در مدرسه ها

گزارش جدید از چگونگی مسمومیت دانش آموزان/مسمومیت در مدارس ادامه دار است

گزارش جدید از چگونگی مسمومیت دانش آموزان/مسمومیت در مدارس ادامه دار است
مسمومیت دانش آموزان در مدارس هنوز ادامه دار است و گزارش های جدیدی درباره روایت های مختلف و دلایل پنهان آن منتشر شده است.

به گزارش آسیانیوز، مسمومیت دانش آموزان در حالی هنوز ادامه دارد که متاسفانه اقدام جدی از سوی دولت برای مقابله با این معضل انجام نشده است.

مسمومیت دانشجویان دختر در ارومیه
برخی دانشجویان دختر ساکن در یک خوابگاه شهر ارومیه مدعی شدند ساعت ۰۰:۳۰ بامداد یکشنبه بر اثر مواردی نامعلوم در خوابگاه مسموم شده‌اند.

به گفته آنها، در این خوابگاه دخترانه ۴۵۰ دانشجو اسکان دارند که تعداد زیادی از آنان مسموم شده ولی تنها ۲۹ نفر از آنان در بیمارستان بستری شدند.

به گفته رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی که در سری دوم مسمومیت خود را به خوابگاه رسانده بود، به زعم خود بوی گاز تلخ استشمام کرده و خود نیز حالت تهوع و سرگیجه داشته است.

وضعیت عمومی دانش آموزان مسموم شده تبریز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین وضعیت دانش‌آموزان تبریزی که علایم مسمومیت داشتند را تشریح کرد و گفت: حدود ۶۰ نفر از این عزیزان ترخیص شده و مابقی تحت نظر بوده و مراقبت‌های لازم را دریافت می‌کنند.

----------------

بیشتر بخوانید

مرد حمله کننده به مادر دانش آموز تهرانسری که بود؟

--------------------------------

دکتر بهمن نقی‌پور، یکشنبه ۱۴ اسفندماه، در مورد آخرین وضعیت دانش‌آموزان تبریزی که با علایم مسمومیت مواجه شده بودند، اظهار کرد: از لحظه اعلام گزارش، همکاران حوزه‌ی پزشکی و فوریت‌های پزشکی تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا دانش‌آموزان عزیز خدمات لازم را دریافت کنند و مشکل خاصی به وجود نیاید.

وی با بیان این‌که از لحظه اعلام گزارش مسمومیت‌ها، همکاران ۱۱۵ به محل مراجعه کرده و تعدادی از دانش آموزان عزیز در محل مدارس مراقبت‌های لازم را دریافت کردند و چون مشکل خاصی نبود، به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند، افزود: اما تعدادی هم به شکل سرپایی در بیمارستان‌ها اقدامات لازم را دریافت و ترخیص شدند.

وی با تاکید بر این‌که ۷۲ نفر از عزیزان نیز برای بهتر مراقبت کردن و برای این‌که با خیال راحت به منازلشان رهسپار کنیم، در چند مرکز درمانی تبریز تحت‌نظر و مراقبت قرار گرفتند که هم از نظر مراقبتی خیالمان راحت شده و هم بررسی‌های لازم انجام شد، ادامه داد: حدود ۶۰ نفر از این عزیزان ترخیص شده و مابقی تحت نظر بوده و مراقبت‌های لازم را دریافت می‌کنند که این عزیزان نیز به محض راحت شدن خیالمان، در اسرع وقت ترخیص خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این رابطه متذکر شد: خوشبختانه تمامی دانش‌آموزان وضعیت پایدار و خوبی داشته و مشکل خاصی برایشان ایجاد نشده است و افراد تحت نظر نیز صرفاً جهت اطمینان خاطر تحت مراقبت هستند.

--------------------

بیشتر بخوانید

ماجرای جنجالی مسمومیت ادامه دار دانش آموزان دختر در شهرهای مختلف/نماینده مجلس گفت: عمدی است!
----------------------------------------

واکنش به مسمومیت دانش آموزان در مدارس کشور
رئیس شورای شهر تهران در واکنش به حوادث رخ داده و مسمومیت دانش آموزان در مدارس کشور گفت: امیدواریم نتیجه بررسی دستگاه‌های امنیتی، وزارت آموزش و پرورش و … اعلام شود تا نگرانی‌ها پایان پذیرد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در آغاز یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سیزدهم اسفند ماه و تبریک روز جوان گفت: امروز نیز ۱۴ اسفند ماه روز احسان و نیکوکاری است که آن را گرامی می‌داریم و فردا نیز ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری است که امیدواریم مسئولین شهری با حضور در مراسمات امروز نسبت به گرامیداشت آن اقدامات موثری را انجام دهند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع حوادث رخ داده در مدارس کشور و مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در مدارس گفت: حواشی در مدارس رخ داده و عده‌ای از دانش آموزان مسموم شدند و متاسفانه هنوز ریشه آنها اعلام نشده که امیدواریم دستگاه‌های امنیتی و آموزش و پرورش نتیجه بررسی‌های خود را اعلام کنند تا نگرانی به وجود آمده که متاسفانه عده‌ای در خارج کشور آن را تشدید می‌کنند پایان پذیرد و باعث نگرانی بیشتر خانواده‌ها و دانش آموزان نشود.

وی افزود: متاسفانه در این میان برخی‌ها دلسوزی‌های تعجب برانگیزی می‌کنند. دولت‌هایی همچون انگلستان که در جنگ جهانی ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ما را به دلیل قحطی مصنوعی که به وجود آورده بودند، به کام مرگ کشاندند. همچنین در جنگ تحمیلی نیز با دادن سلاح شیمیایی به صدام فجایع بزرگی را رقم زدند به شکلی که هنوز در همین شورا افرادی هستند که آثار سلاح‌های شیمیایی را با خود حمل می‌کنند. در چنین شرایطی این افراد برای دانش آموزان ما در مدارس دلسوزی می‌کنند./

منبع: تجارت نیوز
https://www.asianews.ir/u/9mo
اخبار مرتبط
به دنبال خشونت یک مرد ناشناس، علیه یک مادر ،مقابل مدرسه ۱۳ آبان تهرانسر ، رییس پلیس فراجا دستوراتی صادر کرده است.
مسمومیت دانش‌آموزان مانند دومینو، مدارس را یکی یکی در برمی‌گیرد و روز گذشته تعداد مدارس بیشتری درگیر شدند، ولی هنوز علت اصلی فاش نشده است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده سم بسیار خفیفی باعث مسمومیت در دانش آموزان شده و و در مورد عمدی بودن آن توضیحاتی داد.
امروز ظهر تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه خیام در فاز 11 پردیس دچار مسمومیت و به بیمارستان الغدیر پردیس شدند.
در ادامه مسمومیت های عجیب در میان دانش آموزان و به دنبال مسمومیت امروز دانش آموزان در بروجرد، استاندار لرستان اعلام کرد: گروه های ارزیابی و تخصصی در حال بررسی علت ماجرادر بروجرد هستند.
یزد- با افت دما و استفاده بیشتر از وسایل گرم‌کننده، خطر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن افزایش یافته‌است. معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد معتقد است با رعایت چند نکته اساسی این خطر از شما دور خواهد شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
آقایی
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
0
0
0

اشد مجازات رو برای خائنین زبون بذارین که زورشون فقط به بچه ها میرسه حقارتشون حیرت انگیزه

سجاد
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
0
0

کار افراطی های حکومت هست افراطی مذهبی که زن و تحصیل زن را باعث فساد میدانند به نوع عمل و زمان و نحوه اجرا و برخورد حکومت دقت کنید تحقیق و دقت کنید میفهمید


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید