صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۲
کد خبر: 13848
گزارشگر: 306
۲۷۳
۰
۰
۱
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خبرداد

تدارک برنامه‌های نوروزی در شش محور فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری، آموزش شهروندی و تبلیغات شهری

تدارک برنامه‌های نوروزی در شش محور فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری، آموزش شهروندی و تبلیغات شهری
یزد - رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ضمن تشریح برنامه‌های نوروزی سازمان مذکور از تدارک برنامه ها در شش محور فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری، آموزش شهروندی و تبلیغات شهری خبر داد

آسیانیوز / یزد ؛ حجت الاسلام «مجتبی صداقت» در نشست مطبوعاتی که بمنظورتشریح برنامه‌های نوروزی این سازمان تشکیل شده بود از برنامه‌های در دست اقدام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در زمینه فضاسازی شهری در موضوعات «یزد، شهر زندگی و بندگی»، «عفاف و حجاب» و فضاسازی قرانی شهر، از برنامه‌ریزی جهت تقویت و حراست از پویایی بافت تاریخی شهر با برگزاری برنامه نوروزی «موزه زنده» در چهار قالب صنایع دستی، مفاخر، آداب و رسوم و روایتها و تاریخ یزد خبر داد.

وی گفت: به دنبال استقبال بی‌نظیر شهروندان و مسافران نوروزی از برنامه جشن تحویل سال درمجموعه امیرچخماق یزد، امسال نیز این برنامه را به صورت ویژه و در کنار برنامه تدارک دیده شده از سوی سازمان آرامستانها در گلزار شهدا خلدبرین خواهیم داشت.

معاون شهردار یزد از تدارک ۴۰ برنامه برای نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از نیمه شعبان با برگزاری برنامه‌های جشن و سرور ولادت امام زمان(عج) در شهر آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

وی در بخشی از سخنان خود از برگزاری جشنواره پیاده‌راه حضرت ولی عصر(عج) در منطقه امامشهر به مناسبت نیمه شعبان باشکوه‌تر از پارسال به دلیل مشارکت بالای مردم منطقه خبر داد و علاوه بر این سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در این مناسبت از افزون بر ۴۰ جشن نیمه شعبان در مناطق مختلف شهر پشتیبانی کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بیان داشت : برخی از برنامه‌های حوزه آموزش شهروندی مانند جشنواره نارنج و زیتون ویژه کودکان و خانواده‌ها نیز در قالب برگزاری پویش سبزه ماندگار، پویش مردمی کاشت ۱۴ هزار نهال و جشن درختکاری در همین ایام برگزار شد.

صداقت افزود : جشن خانه تکانی نیز ۲۶ اسفندماه با همکاری سازمان پسماند برگزار خواهد شد که طی آن برنامه‌های مختلفی از جمله تعویض وسایل دسته دوم شهروندان با گلدانهای خانگی صورت خواهد گرفت و در ادامه نیز در روز ۲۷ اسفندماه جشنواره سفره هفت سین را در پارک آزادگان با انتخاب سفره‌های برتر و خلاق خواهیم داشت.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری جشن ویژه روزه اولی‌ها همزمان با شروع ماه مبارک رمضان با عنوان «پیشونی فرشته‌ها» همراه با اجرای سرود «سلام فرمانده ۲» در روز پنجم فرودین ماه در محل حسینیه امیرچخماق خبر داد و گفت: امسال بزرگداشت شهدای دهم فروردین یزد متفاوت از سالهای گذشته برگزار خواهیم کرد و به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیشنهاد بازآفرینی این واقعه را ارائه کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری تورهای بافت گردی، اجرای ویدئومپینگ، برنامه اتوبوس گردشگری و یزدگردی، برپایی ایستگاه‌های شهروندی، و برگزاری بازی‌های خانوادگی عمدتاً در نوروزگاه‌ها پرداخت و گفت : از آنجائیکه مسجد جامع کبیر یزد در قلب بافت تاریخی و شهر یزد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولذا امسال نیز نوروزگاه مسجد جامع را به عنوان یکی از نوروزگاه‌های مهم شهر یزد خواهیم داشت و با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان با عید نوروز، برنامه‌های ویژه‌تری را برای آن تدارک دیده‌ایم.

صداقت  به برپایی غرفه‌های گپ با موضوع عفاف و حجاب در ایام نوروز امسال اشاره و بیان کرد: اعتقاد داریم بسیاری از چالش‌های فرهنگی و اجتماعی امروز ناشی از نبود فرهنگ گفتمان بین اقشار مختلف است.

این مقام مسئول از برپایی کافه شهدا، برگزاری تئاترهای خیابانی، برگزاری سرودهای پاتوقی و نمایشگاهی به عنوان دیگر برنامه‌های فرهنگی شهر یزد در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار ویژه برنامه ابربازی‌ها و بازی‌های رومیزی را اجرا خواهیم کرد.

معاون شهردار در پایان از برپایی موزه زنده یزد به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های نوروزی امسال سازمان فرهنگی شهرداری یزد یاد کرد و گفت: پویایی و زنده بودن بافت مهمترین عامل ثبت جهانی عرصه تاریخی یزد بوده لذا در نظر داریم این مهم را تقویت و حراست کنیم و در همین راستا قرار است برنامه موزه زنده را در چهار قالب موزه زنده صنایع دستی، مفاخر و بزرگان، روایتها و تاریخ یزد و در نهایت موزه زنده آداب و رسوم مردم این دیار برگزار کنیم.

سید محمد جواد عرفانفر

 تدارک برنامه‌های نوروزی در شش محور فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری، آموزش شهروندی و تبلیغات شهری ، حجت الاسلام  مجتبی صداقت معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد

https://www.asianews.ir/u/9oz
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید