صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۱:۰۹
کد خبر: 13849
گزارشگر: 306
۲۹۳
۰
۰
۱
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد خبر داد

صدور ۸۰ هزار سند تک برگ در سال جاری / رتبه نخست ثبت اسناد و املاک استان یزد در سطح کشور

صدور ۸۰ هزار سند تک برگ در سال جاری / رتبه نخست  ثبت اسناد و املاک استان یزد در سطح کشور
یزد - مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان ​بیان کرد: در سال‌جاری ۸۰ هزار سند تک برگ معتبر برای متقاضیان بر اساس مقررات صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد و همچنین به علت مشکل افزایش قیمت زمین در این مدت، معاملات حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است

آسیانیوز / یزد ؛ « مهدی اقبال » در اولین نشست مطبوعاتی خود افزود: تمامی ادارات ثبت اسناد و املاک استان آمادگی تعویض اسناد ۶ دانگ قدیمی و منگوله دار به اسناد جدید تک برگ را دارند و باید شهروندان برای انجام آن اقدام مناسب داشته باشند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان اینکه ممکن است استفاده از اسناد قدیمی برای معاملات مشکل ایجاد کند و قبل از هرگونه معامله اگر اسناد قدیمی تبدیل به تک برگ شود خیلی راحت و به نفع مردم است از شهروندان برای اقدام در این زمینه دعوت کرد.

اقبال یکی از مهمترین مشکلات را در حوزه اسناد و املاک در انجام معاملات در استان یزد، اقدام شهروندان در معاملات بر اساس وکالتنامه و همچنین استفاده از دفترچه قدیمی ۶ دانگ منگوله دار ذکر کرد که ممکن است موجب سوء استفاده و ضرر و زیان شود.

وی تصریح داشت : انجام معامله با وکالتنامه، مالکیت محسوب نشده و در سوابق ثبتی نیز ثبت نمی‌شود و بنابراین برای اینکه هیچ فردی در انجام معاملات خود دچار مشکل نشود ضروری است با اطلاع از مقررات با آگاهی کامل فعالیت کند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: ۲۴۰ دفتر حدنگاری در شهرها و روستاها با همکاری فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراها تشکیل شده که در سه مرحله اقدام به تسریع در تثبیت و مستندسازی اراضی و املاک بویژه در بخش زراعی می‌کنند.

اقبال گفت: این استان رتبه نخست کشور را در میان استان‌ها در سال‌جاری در صدور اسناد کاداستری اراضی کشاورزی با صدور سند ۳۷.۵ درصد کل اراضی کشاورزی کسب کرد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان اینکه از مجموع ۷۹ هزار و ۵۶۱ هکتار اراضی کشاورزی استان یزد، ۲۹ هزار و ۸۴۷ هکتار معادل ۳۷.۵ درصد کل اراضی کشاورزی استان سنددار شد افزود: بیش از یک سوم این مساحت در طول ۱۱ ماه منتهی به پایان بهمن ماه امسال یعنی حدود چهار برابر مدت مشابه سال قبل سنددار شده است.

سید محمد جواد عرفان فر

 

صدور ۸۰ هزار سند تک برگ در سال جاری / رتبه نخست  ثبت اسناد و املاک استان یزد در سطح کشور ، مهدی اقبال مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد

https://www.asianews.ir/u/9p0
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید