صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۳:۴۰
کد خبر: 13893
گزارشگر: 306
۱۷۷
۰
۰
۱
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد

اصلی ترین هدف ما التیام بخشی است / هلال احمر یزد دستگاه برگزیده در مدیریت بحران

اصلی ترین هدف ما التیام بخشی است  / هلال احمر یزد دستگاه برگزیده در مدیریت بحران
یزد - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه اصلی ترین هدف ما التیام بخشی است تصریح داشت : در سال ۱۴۰۱ خدمات امداد و نجات در سطح جاده ها در ۱۲ پایگاه جاده ای و کوهستان ماموریت ها صورت گرفت

آسیانیوز / یزد ؛ « محسن حرازی زاده یزدی » در جمع اصحاب رسانه استان به تشریح طرح های نوروز  ۱۴۰۲ واستقرار ۱۹ پایگاه امدادی و ۱۲ پست نوروزی خدمات بشردوستانه جوانان در ایام نوروز پرداخت وگفت: هدف ما این است که بتوانیم فعالیت ها را به جامعه شهروندی نشان دهیم تا جلب مشارکت های داوطلبانه را داشته باشیم.

وی افزود: امداد و نجات و بلایا و تامین نیروی انسانی برای حوادث احتمالی، جمع آوری کمک ها در حوادث و بلایا و توانمندسازی در آن زمان از جمله ماموریت های ما است.

حرازی زاده بابیان اینکه حفظ جان مسافر و کمترین حادثه در جاده ها مهمترین راهبرد ما است که در پویش ملی « بهرفت » در قالب فضای آموزشی آن را دنبال میکنم گفت :  ۲۳ مین طرح ملی خدمات بشر دوستانه هلال احمر را امسال داریم که در حوزه جوانان دنبال می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد  بیان کرد: گمشدگی و پرت شدگی در کوهستان و کویر داشتیم که با کمک پهباد اقدامات خوبی انجام شد و در طرح های مختلف اتفاقات خوبی در جاده ها انجام شد . افزود : خوشبختانه به پیگیری های انجام شده بالگرد در استان مستقر شد و برای امدادرسانی نیز پروازهایی انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: خدمات زیست محیطی از خدمات دیگر ما است که برنامه های خاص در دوازده و سیزده فروردین داریم که با کمک مسئولان شهرها و توزیع نایلون و توصیه در جهت پاک بودن محیط زیست را دنبال می‌کنیم.

وی  با بیان اینکه پست های نوروزی ۱۹ پست و پست خدمات بشردوستانه نیز ۱۲ مورد است گفت: خدمات امید های سحاب با حضور همکاران ما با دوچرخه و کمک های اولیه در قالب مباحث آموزشی نیز به عنوان اقدامات دیگر ما است.

وی با اشاره به سیل های اردیبهشت و مردادماه، حادثه قطار و اینکه هلال احمر استان در کنار دستگاه های مرتبط خدمت رسانی داشته است گفت : ما در کشور و استان به عنوان دستگاه برگزیده در مدیریت بحران شناخته شدیم که از فعالیت های صورت گرفته نشان گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: در حوزه جوانان اعتقاد داریم که به پشتوانه اعضای جوان میتوانیم خدمات خوبی انجام دهیم که کانون های غنچه های هلال، کانون های دانشجویی، کانون های طلاب از جمله این کانون ها است.

حرازی زاده بیان کرد: معتقدیم با آموزش در مناطق دوردست میتوانیم آمادگی خود را در مواقع ضروری بیشتر کنیم و ادامه داد : برگزاری دوره های آموزشی، عمومی و همگانی و اختصاصی بود که از پتانسیل فضای مجازی و اینترنتی نیز استفاده کردیم.

وی ادامه داد: در ادامه راه اندازی خانه های هلال به ۸۴ خانه هلال رسیدیم که ۵۰ مورد از آنها روستایی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در یک و نیم سال گذشته حدود ده میلیارد تومان به مددجویان معرفی شده کمک های حمایتی داشتیم و حدود دو میلیارد تومان نیز تسهیلات کم بهره به مددجویان پرداخت کردیم.

وی افزود: اجرای طرح نذر آب در مناطق خاتم و مروست از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان نیز انتقال داروخانه هلال احمر به مکان جدید داشتیم که نهایت تلاش ما عدم دغدغه بیمار برای تامین دارو بوده است و اگرچه ممکن است که هزینه های بالا داشته باشد اما سعی کردیم داروها در دسترس باشد .

حرازی زاده بیان کرد: فعال سازی درمانگاه به ویژه در حوزه دندانپزشکی، تعامل با دانشگاه علوم پزشکی، کمک های حمایتی در حوزه توانبخشی، بازگشایی و فعال سازی مرکز ارتوپدی و فنی هلال احمر را در حوزه پزشکی داشتیم و ادامه داد: در این حوزه مصمم هستیم تجهیزات را به روز کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد  بیان کرد: در ایام اربعین خدمات رسانی خوبی داشتیم که اعضای ما به خوبی در این زمینه ما را یاری کردند.

وی با بیان اینکه در حوداث طبیعی نیز سعی کرده ایم امداد و نجات را داشته باشیم ودر این زمینه آمادگی کامل داریم تصریح داشت : طرح نوروزی امسال در دو حوزه امداد و نجات و جوانان در ۱۵ پایگاه خدمت رسانی خواهیم کرد .

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان یزد با بیان اینکه قرین شدن بهار طبیعت و بهار معنویت فرصتی برای ما است که میتوانیم با تهیه برنامه های متنوع در جهت آگاهی بخشی برای قدردانی و استفاده هرچه بیشتر از این لحظات گام برداریم گفت: نقش و جایگاه فعالیت های فرهنگی در جایگاه های مختلف همچون هلال احمر بسیار زیاد است که باید به آن اهتمام پیدا کنیم.

حجت الاسلام  « شعشعی » افزود: ما سعی کرده ایم در سال جاری توجه ویژه ای به فرهنگ ، اعتقادات و قرآن داشته باشیم و در بین کارمندان ، خانواده ها و مخاطبین داشته باشیم.

وی ادامه داد: ارتقای تعداد نمازهای جماعت در هلال احمر، میزبانی پیکر دو شهید گمنام در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، کسل مقات تقدیر ویژه از ستاد اقامه نماز استان برای دومین سال، برنامه ریزی نشست های بصیرتی فرهنگی برای جوانان از جمله اقدامات ما در استان در زمینه فرهنگی بوده است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان یزد گفت: همکاری با معاونت داوطلبان و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه استان برای دعوت مردم در این مسیر از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

شایان ذکر اینکه : در پایان ضمن رونمایی از پوستر طرح ملی خدمات جمعیت هلال احمراز خبرنگاران همیار با هلال احمر با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 اصلی ترین هدف ما التیام بخشی است  / هلال احمر یزد دستگاه برگزیده در مدیریت بحران ، محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد

 

 

https://www.asianews.ir/u/9q8
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید