صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۴
کد خبر: 13914
گزارشگر: 2
۱۲۱۷
۰
۰
۳
خرید هندزفری

برای خرید بهترین هدفون به این نکات توجه کن!

برای خرید بهترین هدفون به این نکات توجه کن!
قصد ما از نوشتن این مطلب، کمک به شما برای انتخاب مناسب‌‌ترین هدفون ممکن است.

زمانی که به بازار می‌‌روید تا هدفون بخرید، با گزینه‌‌های خوش رنگ و لعاب زیادی روبرو خواهید شد که شاید در نگاه اول، فقط از نظر ظاهر و رنگ با یکدیگر تفاوت داشته باشند. اما مطمئنا هنگام خرید هدفون بی‌‌سیم یا سیم‌‌دار، علاوه بر قیمت هدفون باید به کارایی و کیفیت بالا محصولات نیز توجه کنید. کاملا قابل درک است که به خاطر وجود برندها، استایل‌‌ها و قیمت‌‌های مختلف، انتخاب یک گزینه مناسب، کار دشواری باشد اما قصد ما از نوشتن این مطلب، کمک به شما برای انتخاب مناسب‌‌ترین هدفون ممکن است. شاید بتوان مهم‌‌ترین نکته در مورد خرید هدفون را هماهنگی میان نیازها و بودجه شما با هدفون انتخابی دانست. اگر قصد خرید هندزفری معتبر و باکیفیت را دارید، فروشگاه اینترنتی مبیت در خدمت شماست. مبیت علاوه بر عرضه به روزترین و معتبرترین محصولات دیجیتال، قیمت‌‌های منطقی و منصفانه‌‌ای را به مشتریان پیشنهاد می‌‌کند تا تمامی اقشار جامعه بتوانند از محصولات اصیل و ضمانت‌‌دار بهره ببرند. شما می‌‌توانید پس از مطالعه نقد و بررسی تخصصی محصولات دیجیتال مختلف نظیر انواع گوشی، قطعات کامپیوتر و تبلت و لوازم جانبی آنها، بهترین گزینه ممکن را انتخاب و خریداری کنید. تمامی محصولات خریداری شده از مبیت، از جمله هدفون بی‌‌سیم، در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن، درب منزل تحویل مشتریان داده خواهد شد.

 

چه نوع هدفونی نیاز دارید؟

 

هدفون شامل قشر گسترده‌‌ای از محصولات می‌‌شود که در سایزهای و شکل‌‌های و با فناوری‌‌های ارتباطی متفاوت در بازار موجود هستند. در ساده‌‌ترین تقسیم بندی، هدفون به هدفون رو گوشی، هدفون دور گوشی، هدفون توگوشی و ایربادهای وایرلس تقسیم می‌‌شوند. ما به نقاط قوت و ضعف هر کدام از این دسته‌‌بندی‌‌ها خواهیم پرداخت و به شما بهترین نحوه استفاده از آنها را خواهیم گفت.

 

هدفون دور گوشی

هدفون‌‌ استودیویی

این هدفون‌‌ها را بزرگترین هدفون‌‌های بازار می‌‌دانند و احتمالا اکثر ما با شنیدن نام هدفون به یاد قیافه و ظاهر همین نوع هدفون می‌‌افتیم. هدفون دور گوشی کل گوش را می‌پوشاند و دو گوشی آن به وسیله هدبندی منعطف به یکدیگر متصل می‌شوند. این نوع هدفون به راحتی روی گوش اکثر افراد فیکس می‌شود و از آنجا که روی گوش هستند، به قسمت داخلی گوش فشار نمی‌آورند و باعث آزرده شدن کانال گوش نمی‌شوند. اگر این هدفون به خوبی روی گوش فیکس شود، ایزوله محیطی خوبی را فراهم می‌کند و شما جزئیات صدا را بهتر متوجه خواهید شد. علاوه بر راحتی و ایزوله محیطی، هدفون‌های دور گوشی دارای کیفیت و تفکیک صدای بهتری نیز هستند.
اگر به جای خرید هندزفری به فکر خرید هدفون دور گوشی هستید، باید بدانید که این نوع هدفون نسبت به هندزفری، بزرگتر و سنگین‌تر است و احتمالا گزینه مناسبی برای ورزش نیست زیرا نمی‌تواند تکان‌های شدید را تحمل کند و از روی گوش لیز میخورد. از دیگر نقاط ضعف این هدفون به قیمت نسبتا بالاتر و قابلیت حمل کمتر آن می‌توان اشاره کرد. اگر معلم هستید و نیازمند هدستی هستید که میکروفون داشته باشد، هدفون‌های دور گوشی دارای میکروفون، بهترین گزینه ممکن هستند زیرا هم صدای شما را بهتر به گوش مخاطب می‌رسانند و هم بهتر می‌توانید صدای شاگردان خود را بشنوید.

 

هدفون‌‌ استودیویی

 

اگر در کار ضبط و میکس موسیقی، یا تولید پادکست یا سایر محتواهای صوتی هستید، احتمالا باید به دنبال خرید هدفون استودیویی باشید. این نوع هدفون دور گوشی شاید در نگاه اول خیلی جذاب و خواستنی به نظر نرسند اما باید بدانید که قیمت آنها به خاطر کار حرفه‌‌ای کاربران است. این نوع هدفون را برای کسانی که به دنبال خرید هندزفری هستند و می‌‌خواهند فقط با آن موسیقی گوش دهند، توصیه نمی‌‌کنیم ( هرچند برای این کار نیز بسیار جذاب هستند). در واقع، این محصولات برای گوش دادن به ترک‌‌های میکس شده در استودیو یا استفاده اجراکنندگان در اتاق ضبط صدا طراحی شده‌‌اند. شاید بتوان مقاومت و بازتولید صدا را دو مشخصه اصلی هدفون استودیویی دانست. اکثر این هدفون‌‌ها طراحی ساده‌‌ای دارند و با سیم به منبع صوت متصل می‌‌شوند اما تعدادی نیز پیدا می‌‌شوند که با بلوتوث این کار را انجام می‌‌دهند.

 

هدفون رو گوشی

هدفون رو گوشی

یکی دیگر از انواع هدفون‌‌های محبوب، هدفون رو گوشی است که بر خلاف هدفون دور گوشی مستقیما روی گوشی شما می‌‌نشیند. این هدفون برای کسانی مناسب است که خواستار بهره بردن از مزایای هدفون دور گوشی بدون پیچیدگی‌‌ها و معایب آن هستند. هدفون رو گوشی به اندازه هندزفری کوچک و جیبی نیست اما معمولا می‌‌توانند آنها را چرخاند یا تا کرد تا راحت‌‌تر در کیف و جیب جا شوند. درست مانند هدفون دور گوشی، این هدفون نیز درایورهای بزرگی برای خروجی پایدار صدا دارد. از آنجا که این هدفون‌‌ها همچنان سایز نسبتا بزرگی دارند، تولیدکنندگان باید در آنها از باتری‌‌های بزرگ استفاده کنند. جالب است که برخی از هدفون‌‌های رو گوشی نسبت به هدفون دور گوشی، شارژدهی بیشتری دارند. از جمله نقاط قوت هدفون‌‌های رو گوشی می‌‌توان به قابل حمل و سبک وزن‌‌تر بودن نسبت به دور گوشی‌‌ها دانست که باعث می‌‌شود تا راحت‌‌تر بتوانید آنها را با خود این طرف و آن طرف حمل کنید. اما باید بدانید که این هدفون‌‌ها نسبت به نسخه دور گوشی، ایزوله صدایی کمتری دارند و نمی‌‌توانند به درستی نویزهای محیطی را بلاک کنند. البته برخی از هدست‌‌های دور گوشی نیز وجود دارند که ایزوله خوبی دارند اما به قیمت از دست رفتن راحتی در هنگام استفاده. در واقع، به خاطر فشاری که ایرپدهای این نوع هدفون به لاله گوش می‌‌آورند تا ایزوله بهتری ایجاد کنند، گوش سریعتر خسته می‌‌شود و نیاز به استراحت و برداشتن هدفون پیدا می‌‌کند. اگر هم این گونه روی گوش را نپوشانند و فشار نیاورند، امکان درز صدا به بیرون وجود دارد و در کل ایزوله محیطی خوبی نخواهد داشت. می‌‌دانید که با خرید هندزفری، یک جفت هدفون کوچک و سبک خواهید داشت ولی چنین چیزی در مورد هدفون رو گوشی صادق نیست.

 

هندزفری، ایربادهای وایرلس و سیم دار

 

ایربادها یا همان هندزفری را می‌‌توان محبوب‌‌ترین نوع هدفون برای عموم مردم دانست. حتی گوشی‌‌ها و MP3 پلیرهای قدیمی نیز با یک جفت هندزفری به کاربران عرضه می‌‌شدند و هنوز هم بسیاری از افراد با دیدن جک 3.5 میلی متری روی گوشی هوشمند جدید، ذوق زده می‌‌شوند که می‌‌توانند از هندزفری سیمی استفاده کنند. با خرید هندزفری بی‌‌سیم یا سیم‌‌ دار، می‌‌توانید اوج راحتی در حمل و نقل را احساس کنید. شما می‌‌توانید به راحتی آنها را در جیب لباس خود بگذارید و یا در گوشتان قرار دهید و به دنبال کار خود بروی. ایزوله پسیو این نوع هدفون عموما بسیار خوب است، زیرا بر خلاف هدفون رو گوشی، داخل گوشی seal می‌‌شوند. سری مموری فوم یا سیلیکونی این هدفون‌‌ها نوعی عایق فیزیکی ایجاد می‌‌کند که توانایی بلوکه کردن نویزهای محیطی را دارد و اگر آنها را به درستی در گوش جا دهید، حتی شاید بتوانند تا حدی نویز کنسلینگ ایجاد کنند.

 

هندزفری بی‌‌سیم واقعی

 

این نوع هدفون را به جرات می‌‌توان قابل حمل‌‌ترین نوع هدفون دانست. کمپانی اپل با معرفی ایرپادز، این فناوری محبوب را به بازار عرضه کرد و بعد از آن، رقبای متعددی برای این نوع هندزفری به وجود آمده است. با خرید هندزفری بی‌‌سیم واقعی می‌‌توانید از طریق لمس یا دکمه‌‌های کنترلر، کار هندزفری را کنترل کنید. فرقی ندارد که هندزفری ارزان می‌‌خرید یا گرانترین نوع موجود در بازار را زیر سر دارید، زیرا تمامی هدفون-های بیسیم واقعی با کیس شارژر عرضه می‌‌شود که با کمک آنها بتوانید ایربادها را شارژ کنید. این نوع هدفون برای عاشقان ورزش گزینه ایده آلی است و به دلیل تنوع بالایی که در بازار وجود دارد، انواع قیمت‌‌ها را می‌توانید پیدا کنید.
کیفیت صدای این هدفون‌ها خوب و واضح است و به دلیل فیکس بودن و طراحی ارگونومیکی که دارند، راحتی خاصی برای کاربران به ارمغان می‌آورند. علاوه بر این موارد، نداشتن سیم باعث می‌شود تا دیگر نگران قطع شدن سیم یا خراب شدن سریع کابل هدفون نباشید.
البته اگر مراقب بهداشت گوش و هدفون خود نباشید، ممکن است به دردسر بیفتید و دچار عفونت گوش شوید. بهتر است همیشه با کمک دستمالی نرم یا پنبه، جرم‌ها و آلودگی‌های چسبیده به ایربادها را به خوبی تمیز کنید. یکی دیگر از نقاط ضعف این هدفون‌های بی‌سیم، تاخیر صوتی است. برای مثال، اگر برای گیمینگ به هدفون نیاز دارید بهتر است توجه ویژه‌ای به تاخیر صوتی هدفون‌های بی‌سیم داشته باشید. در ضمن، این هدفون‌ها برای کار کردن، نیازمند شارژ هستند و در صورتی که فراموش کنید آنها را شارژ کنید، باید روز خود را بدون هدفون بگذرانید. هر چند شارژدهی هدفون‌ها بهتر شده است ولی باید منتظر کاهش شارژدهی پس از دو سال باشید.
اگر هنگام درآوردن ایربادهای هدفون کاملا بی‌سیم می‌دانید که به احتمال زیاد آنها را گم خواهید کرد و به سلامت به کیس شارژ نخواهید رساند، بهتر است به فکر خرید هدفون بی‌سیم قدیمی باشید که دو ایرباد را با یک سیم به یکدیگر متصل می‌کند و زمانی که آنها را از گوش درمی‌آورید، می‌توانید سیم را دور گردن خود بیندازید.

 

هدفون گیمینگ

هندزفری بی‌‌سیم یا سیم‌‌دار

صنعت گیمینگ به قدری محبوبیت پیدا کرده است که هدفون‌‌های مختص گیمینگ نیز دسته‌‌بندی مخصوص خود را پیدا کرده‌‌اند. فرقی ندارد که خوره پلی استیشن هستید یا ایکس باکس یا نینتندو، در هر صورت، برای بهبود تجربه گیمینگ، نیاز به هدفون مخصوص دارید. شاید هدفون گیمینگ به نظر برخی فقط جذابیت ظاهری داشته باشد اما تعداد زیادی ویژگی نرم افزاری و سخت افزاری مفید در پشت آن چراغ‌‌های درخشان LED وجود دارد. صدای فراگیر یکی از ویژگی‌‌های محبوب هدست‌‌های گیمینگ است و همین ویژگی باعث می‌‌شود تا مکان یابی دشمن یا هر سرنخ صوتی دیگر در بازی آسانتر شود. اکثر هدفون‌‌های گیمینگ دور گوشی هستند و یک میکروفون قابل تا شدن نیز دارند که بسیار به صرفه تر از خرید یک هدست و میکروفون USB جداگانه است. البته اگر قبل از خرید به اندازه کافی پرس و جو و تحقیق نکنید، ممکن است، با خرید یک هدفون گیمینگ بدرد نخور گران، پول خود را هدر دهید.

 

خرید هندزفری بی‌‌سیم یا سیم‌‌دار

 

در واقع هیچ نکته خاصی وجود ندارد که بتوان بگویم، کدام یک بهتر و کدام بدتر است و همه چیز به شما و نیازها و بودجه شما برمی‌‌گردد. هدفون سیم‌‌دار با وجود قدیمی بودن، همچنان طرفداران خاص خود را دارد و به دلیل کیفیت بالای صدا و تاخیر نداشتن، و قیمت پایین‌‌تر، همچنان جز هدفون‌‌های پرفروش بازار به شمار می‌‌رود. علاوه بر این موارد، عدم نیاز این نوع هدفون به شارژ، باعث شده تا باز هم در میان گزینه‌‌های محبوب باقی بماند.البته برای اتصال این نوع هندزفری نیاز به جک 3.5 میلی متری است و اگر گوشی فاقد چنین چیزی باشد باید به دنبال رابطی باشید که بتوانید پورت USB را به جک 3.5 تبدیل کنید و بتوانید از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که پاشنه آشیل این نوع هندزفری، کابل یا همان سیم هدفون است و در صورتی که آسیب ببیند، هدفون دیگر کارایی نخواهد داشت.

 

نقش کدک‌‌های بلوتوث بر کیفیت صدای هدفون بی‌‌سیم

 

ما در عصر طلایی ایربادها و هدفون‌‌های بی‌‌سیم زندگی می‌‌کنیم و به همین دلیل باید در مورد کدک‌‌های بلوتوثی که نحوه انتقال مدیاهای بلوتوثی از گوشی به هدست را تعیین می‌‌کنند، آگاهی داشته باشید. بهترین کدک بلوتوثی آن است که کیفیت صدا و پایداری ارتباط خوبی را فراهم بیاورد. در گوشی‌‌های آیفون، از AAC پشتیبانی می‌‌کند که تنها کدک بلوتوثی با کیفیت بالا در iOS است. این کدک باعث بهینه سازی کیفیت صدا و کاهش لگ تایم در محصولات اپل می‌‌شود. گوشی‌‌های اندروید AAC را با درجات مختلف کارایی رمزگذاری می‌‌کنند که به سخت افزار شما بستگی دارد. برخی از سازندگان گوشی‌‌های هوشمند اندرویدی، کدک‌‌های مختص به خود را دارند. سری هدفون‌‌های گلکسی بادز سامسونگ از Samsung Scalable Codec پشتیبانی می‌‌کنند که به طور مداوم نرخ بیت را بر اساس قدرت سیگنال، می‌‌سنجد.

هدفون‌‌های Noise Isolating و Active Noise Cancelling

این دو ویژگی شاید شبیه یکدیگر به نظر برسند اما تفاوت‌‌های زیادی با یکدیگر دارند. Noise isolation یعنی محصول به صورت فیزیکی بین گوش شما و محیط بیرون قرار می‌‌گیرد و به همین دلیل، جلوی ورود نویزهای محیطی به داخل گوش را می‌‌گیرد. اما فناوری active noise cancellation که به اختصار ANC نامیده می‌‌شود، به صورت کاملا متفاوتی کار می‌‌کند. محصولاتی که چنین فناوری دارند، میکروفون‌‌های کوچکی دارند که صداهای محیط بیرون را برمی‌‌دارند. سپس پردازشگر هدفون، سیگنالی به یک سری دیگر میکروفون می‌‌فرستد تا موج صدایی متضادی را تولید کنند تا نویز را خنثی کنند. البته نباید انتظار داشت ک با کمک این فناوری تمامی صداها حتی صداهای بسیار کوچک نیز ناپدید شوند اما هنگام استفاده از چنین هدفون‌‌هایی از کیفیت صدا سورپرایز خواهید شد.

 

سخن پایانی

 

فروشگاه اینترنتی مبیت با سابقه‌‌ای درخشان در زمینه فروش خرده و عمده محصولات دیجیتال معتبر و روز دنیا، پیشنهادهای جالبی برای خرید هندزفری به شما خواهد داشت. کافیست وارد سایت مبیت شوید و پس از بررسی همه جانبه محصولات مختلف، بهترین گزینه ممکن را خریداری کنید. در مبیت، علاوه بر قیمت مناسب، می‌‌توانید از اصالت و گارانتی محصولات نیز لذت ببرید.

https://www.asianews.ir/u/9qt
اخبار مرتبط
فروشگاه اینترنتی مسترکالا مطمئن ترین فروشگاه لوازم جانبی موبایل و گجت های دیجیتال با ارسال سریع و ۶ ماه گارانتی
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید