صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۵
کد خبر: 14037
گزارشگر: 306
۲۳۳
۰
۰
۲

سرقت بیش از 14 میلیارد ریال از شهروندان یزدی با ترفند لینک های جعلی

سرقت بیش از 14 میلیارد ریال از شهروندان یزدی با ترفند لینک های جعلی
یزد - رئیس پلیس فتا گفت: شهروندان مراقب پیام های ارسالی در شبکه های اجتماعی داخلی (از قبیل ایتا،بله،سروش ، روبیکا و...) که حاوی لینک های جعلی هستند، باشند

آسیانیوز / یزد ؛ سرهنگ " مرتضی ابوطالبی " اظهار داشت: در هفت روز ابتدای سال جاری بیش از14 میلیارد ریال ازحساب 56 نفر از شهروندان یزدی با ترفند ارسال لینک های جعلی در شبکه های اجتماعی داخلی(از قبیل ایتا،بله،سروش ، روبیکا و...) وبه بهانه دریافت سود سهام عدالت به سرقت رفته است.

  وی بیان داشت: شیوه این نوع برداشت غیر مجاز بدین صورت است مجرمان سایبری با ارسال پیامک از طریق خطوط تلفن همراه و یا ارسال پیام در شبکه های اجتماعی تحت عنوان تکمیل فرم واریز سود سهام عدالت، قربانی را به صفحات جعلی هدایت می کنند و با هدایت کردن فرد قربانی به درگاه بانکی جعلی با ترفند دریافت پول بسیار ناچیز و انجام فیشینگ، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب می کنند.

سرهنگ ابوطالبی به شهروندان یزدی توصیه کرد: به هیج وجه روی لینک هایی که توسط پیامک یا در شبکه های اجتماعی برای شما ارسال می شوند کلیک نکنید و این را هم فراموش نکنید که برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به پرداخت وجه نیست و هرگونه پیام با این مضنون، جعلی و کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا استان یزد از شهروندان خواست : این هشدار را در گروه های دوستانه و خانوادگی خود به اشتراک بگذارید و حتی به صورت حضوری باکسانی که به این هشدار ها دسترسی ندارند، در میان بگذارید تا ان شاءالله ، اقوام ، دوستان و آشنایان شما در دام این مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

دستگیری 2سارق سابقه‌دار در اردکان

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اردکان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری 2 سارق سابقه‌دار توسط ماموران پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "مجتبی نظری فرد" در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی با هماهنگی مقام محترم قضایی در اجرای طرح نوروزی مبنی بر دستگیری سارقان موتورسیکلت به صورت مقطعی یک دستگاه "موتورسیکلت" را کشف کردند.

وی ادامه داد: در پی رصد‌های میدانی، اشرافیت اطلاعاتی و انجام اقدامات خاص پلیسی مشخصات و آدرس مخفیگاه 2 متهم که درسطح شهر اقدام به سرقت موتورسیکلت واوراق نمودن آن می کردند، شناسایی شد. جانشین فرماندهی شهرستان اردکان تصریح کرد: ماموران یگان امداد این فرماندهی پس از بررسی لازم متوجه شدند که متهمان دارای سوابق متعددی بوده وهمچنین طی بازرسی از مخفیگاه آنان یکدستگاه موتورسیکلت نیزکشف شد.

سرهنگ نظری فرد در خاتمه خاطر نشان کرد: متهمان ضمن تشکیل پرونده قضایی به مراجع قانونی معرفی شدند.

جمع آوری 70 معتاد پرخطر در یزد

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد از ادامه طرح پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری 70 معتاد پر خطر و تابلو خبر داد و گفت : این افراد جهت درمان به مرکز بازپروری معرفی شدند .

، سرهنگ " منوچهر نصیری " در تشریح این خبر اعلام داشت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و درخواست های مردمی ،پلیس طرح شناسایی معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر را در شهرستان یزد در سال جدید اجرا کردند.

وی با اشاره به تداوم اجرای این طرح گفت: در راستای اجرای این طرح 70 معتاد تابلو و پرخطر جمع و آوری و جهت درمان به مرکز بازپروری معرفی شدند.

سرهنگ نصیری تصریح کرد: به منظور سالم سازی و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی مردم این طرح و طرح های مشابه همچنان تداوم دارد

 . جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان یزد در پایان یاد آور شد: اقدامات فرهنگی در بحث مبارزه با مواد مخدر بسیار ضروری بوده و با اقدامات فرهنگی می توان زمینه های بروز اعتیادرا در جامعه از بین برد و در این راستا باید تلاش بیشتری شود.

پلمب 3 ضایعاتی متخلف در یزد

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان یزد گفت: 3 کارگاه ضایعاتی که اقدام به خرید و فروش اقلام سرقتی می کرد پلمب شد.

سرهنگ "رضا زارع ارنانی" درباره این خبر گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با سارقان و مالخران که در سراسر کشور در حال اجرا می باشد، بازدید از ضایعاتی های به صورت ویژه در دستور کار پلیس یزد قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح ماموران پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان از ضایعات فروشی ها شهر بازدید کردند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان یزد گفت: در این طرح ماموران پلیس از 34 ضایعاتی بازدید و 3 کارگاه را نیز به دلیل خرید اموال مسروقه را پلمب کردند.

سرهنگ زارع در پایان خاطرنشان کرد: پلیس، نظارت کامل را بر فعالیت و عملکرد واحدهای صنفی را دارد و شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلفی مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

نظارت مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی مجاز/اهتمام ویژه پلیس برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد بر رعایت آداب و شئون ماه پر خیر و برکت رمضان تاکید و از شهروندان عزیزی که به دلایل مختلف از جمله سفر، بیماری و ... شرایط روزه داری را ندارند، خواست نسبت به حفظ حرمت ماه صیام و رعایت حقوق افراد روزه دار اهتمام ورزیده و از هرگونه تظاهر به روزه خواری خود داری کنند.

سرهنگ " منوچهر نصیری" ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران گفت: رمضان، ماه نزول قرآن کریم و دعا و نیایش و ماه تزکیه و خودسازی است، و لازم است آحاد جامعه در جهت تقویت خویشتن داری و گسترش ارزش های اخلاقی برای رعایت حرمت این ماه عزیز از هرگونه تظاهر به روزه خواری و سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاهها، معابر عمومی و ... اکیدا خودداری کنند.

وی افزود:پلیس استان با همکاری سایر دستگاه های مربوطه، در اجرای وظایف محوله، پاسداری از ارزش ها و شعائر اسلامی، کاهش ناهنجاری و مفاسد اجتماعی، حفظ حقوق شهروندی و پاسخگویی به مطالبات عمومی ضمن نظارت مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی مجاز به ارائه خدمات، با سعه صدر و رعایت اخلاق و شئون اسلامی، مقابله با هر گونه حرمت شکنی از قبیل تظاهر به روزه خواری در ملاء عام و ... را در دستور کار خود دارد.

سرهنگ نصیری ادامه داد:شهروندان عزیزی که به دلایل مختلف از جمله سفر، بیماری و ... شرایط روزه داری را ندارند، خواست نسبت به حفظ حرمت ماه صیام و رعایت حقوق افراد روزه دار اهتمام ورزیده و از هرگونه تظاهر به روزه خواری خود داری کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد در پایان ضمن قدردانی از همکاری بسیار خوب شهروندان در حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در سال‌های گذشته گفت: پلیس بر فعالیت واحدهای صنفی مجاز به صورت مستمر نظارت خواهد داشت.

سید محمد جواد عرفانفر

 سرقت بیش از 14 میلیارد ریال از شهروندان یزدی با ترفند لینک های جعلی  ، سرهنگ  مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد

https://www.asianews.ir/u/9u5
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید