صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۵
کد خبر: 14202
گزارشگر: 306
۲۵۳
۰
۰
۱
بخشدار مرکزی یزد

برگزاری سومین دوره جشنواره کویری بازیهای بومی و محلی

برگزاری سومین دوره جشنواره کویری بازیهای بومی و محلی
یزد - سومین دوره جشنواره کویری بازیهای بومی و محلی سه روستای حسین آباد ریسمانی،مدرسی و عسکریه بمیزبانی روستای مدرسی برگزار شد
آسیانیوز / یزد ؛ همزمان با هجدهمین شامگاه نوروزی، با حضور محمد صالح جوکار نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ،محمد صادق ابوالقاسمی بخشدار مرکزی یزد،مهدی دهقان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد،گورابیان مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان یزد و مسوولان روستاهای حسین آباد ریسمانی،مدرسی و عسکریه سومین دوره بازیهای بومی محلی کویری در روستای مدرسی بخش مرکزی برگزار شد.
 در این جشنواره که هدف آن افزایش نشاط اجتماعی و حفظ هویت فرهنگی و بازیهای بومی عنوان شده،ورزشکاران در رشته های کبدی،فوتبال و والیبال ساحلی ،طناب کشی ،هفت سنگ،گل کوچک،فوتبال دستی،مچ اندازی و ... به رقابت پرداختند. محمد صادق ابوالقاسمی بخشدار مرکزی یزد در حاشیه این جشنواره حفظ اصالت و هویت بازیهای بومی و محلی را در راستای حفظ فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی برشمرد.تقویت روحیه کار گروهی و جمعی و افزایش نشاط جامعه از دیگر اهداف این جشنواره بود که بخشدار مرکزی یزد به آن اشاره نمود. وی همچنین از دهیار و اعضای شورای اسلامی روستاهای حسین آباد ریسمانی،عسکریه و مدرسی بجهت برگزاری شایسته این جشنواره قدردانی نمود.توزیع برخی غذاهای بومی یزد مانند شولی از دیگر اقدامات خلاقانه در این جشنواره بود.

سید محمد جواد عرفانفر

 

برگزاری سومین دوره جشنواره کویری بازیهای بومی و محلی ، محمد صادق ابوالقاسمی بخشدار مرکزی یزد

https://www.asianews.ir/u/9ym
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید