صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۲
کد خبر: 14237
گزارشگر: 213
۲۲۴۹
۰
۰
۱
حاشیه های سینمایی واقعگرا؛ ساخته سعید روستایی

انتقاد تند به سکانس جنجالی «برادران لیلا»/چرا دختر به صورت پدر سیلی زد؟

انتقاد تند به سکانس جنجالی «برادران لیلا»/چرا دختر به صورت پدر سیلی زد؟
در حالی که فیلم سینمایی «برادران لیلا» از ابتدای امسال طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب است، کارشناس مهمان در یک برنامه تلویزیونی از صحنه اوج این فیلم انتقاد کرد.

به گزارش آسیانیوز، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان که در برنامه «ماه من» سخن می‌گفت و در حال توصیف محبت والدین و فرزندان بود، گفت: شنیده‌ام فیلمی ساخته شده که در صحنه اوج آن دختر به صورت پدرش سیلی می‌زند. امیدوارم شایعه باشد، ولی اصلا چنین چیزی وجود ندارد...

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، کارشناس مهمان برنامه «ماه من» روی آنتن زنده از فیلم «برادران لیلا» انتقاد کرد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در برنامه سحرگاهی شبکه سوم سیما تلویحا از آخرین ساخته «سعید روستایی» به شدت انتقاد کرد.

او که در برنامه «ماه من» سخن می‌گفت و در حال توصیف محبت والدین و فرزندان بود، گفت: شنیده‌ام فیلمی ساخته شده که در صحنه اوج آن دختر به صورت پدرش سیلی می‌زند. امیدوارم شایعه باشد، ولی اصلا چنین چیزی وجود ندارد...

مجری برنامه نیز در تایید سخنان پناهیان گفت: انشالله که دروغ باشد!

اشاره پناهیان به فیلم «برادران لیلا» آخرین ساخته سعید روستایی است که در روز‌های ابتدایی سال به صورت قاچاق در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است مهدی افشار نیک، منتقد، در تمجید از این سینمایی اجتماعی نوشته است:

نکته اصلی این است که لیلا کانون تغییر در خانواده است. اوست که به آن آگاهی بالاتر از طبقه خودش رسیده است و شجاعت دگرگونی را نیز در خود رشد داده و برای بهتر شدن جمعی خانواده در تلاش است. مساله لیلاست.


فیلمساز به خوبی نشان می‌دهد که زنان امروز، موتور تغییر جامعه‌اند؛ اما برادران و پدران چه می‌کنند؟ «برادران لیلا» نمایش یک وضعیت عمومی است؛ نمایش خانواده‌ای که گرفتار پدری مستبد و دچار میل سرطانی و سمی برای رسیدن به یک عظمت توهمی است. عظمتی که پشت آن زد و بند و گاو بندی است و خود این عظمت راهی است برای تقلب‌های بیشتر.

تمام دنیای پدر در رسیدن به این منزلت (بزرگ خاندان) خلاصه می‌شود. قمار بزرگ پدر همین است که تمام دار و ندارش را که اکنون به کار پسرانش می‌آید و می‌تواند جابه‌جایی طبقاتی این خانواده را رقم بزند، فدای منزلت پوسیده و پر از کلک می‌شود.

دردناک اینکه حتی به آن منزلت هم نمی‌رسد و همان به خفت و خواری بیشترش منجر می‌شود. دروغ می‌گوید، توهماتش را تفت می‌دهد تا نئشگی آن عظمت دروغین را بچشد./
https://www.asianews.ir/u/9zk
اخبار مرتبط
در فیلم جنجالی «برادران لیلا» به خوبی پیداست که زنان امروز، موتور تغییر جامعه‌اند؛ اما برادران و پدران چه می‌کنند؟ «برادران لیلا» نمایش یک وضعیت عمومی است!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید