صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۸
کد خبر: 14437
گزارشگر: 2
۶۹۰
۰
۰
۵
نصاب حرفه‌ای و مجاز

نصب و راه‌اندازی تجهیزات خنک کننده خانگی

نصب و راه‌اندازی تجهیزات خنک کننده خانگی
اگر دوست دارید پیرامون نصب انواع پنکه، کولرهای گازی یا آبی، بیشتر بدانید، حتما با ما همراه باشید.

نصب تجهیزات خنک کننده در ساختمان مسکونی باید توسط نصاب حرفه‌ای و مجاز انجام شود.
تجهیزات خنک کننده مورد استفاده در یک خانه، باید به نسبت مساحت محیط، نصب شوند. برخی از خانه‌ها متراژ کمی دارند. مطمئنا استفاده از یک پنکه در آن، کفایت می‌کند. اما برخی از خانه‌ها، بزرگ‌تر هستند و نیاز است یک اسپیلت پر قدرت در آن نصب شود.
به هر حال، نصب هرگونه وسیله‌ی سرمازا مانند کولر آبی یا گازی و حتی پنکه، باید زیر نظر نماینده شرکت انجام شود. اگر این کار توسط شما صورت بگیرد، دیگر خبری از گارانتی محصول، وجود نیست. اگر دوست دارید پیرامون نصب انواع پنکه، کولرهای گازی یا آبی، بیشتر بدانید، حتما با ما همراه باشید.

 

نکات مهم در نصب اسپیلت در خانه و محیط اداری

 

وسایل خنک کننده در ساختمان‌های مسکونی و اداری، باید توسط نصاب حرفه‌ای راه‌اندازی شوند. اگر این کار به درستی صورت نگیرد، بازدهی دستگاه پایین آمده و احتمال آسیب دیدن آن، وجود دارد.
وسایل سرمایشی مانند پنکه و هواساز، نیاز به نصب حرفه‌ای یا نصاب و نماینده شرکت ندارد. معمولا این دستگاه را می‌توان با مطالعه دفترچه راهنمای آن، راه اندازی کرد. اما در نصب وسایل دیگر مانند کولر گازی، جریان متفاوت است.
کولر گازی از تجهیزات خنک کننده مورد استفاده در منزل و محیط‌های اداری است. شاید کار با آن ساده به نظر بیاید اما نصب آن، اصلا ساده نیست. وقتی یک کولر گازی خریداری می‌کنید، باید حواستان به خدمات پس از فروش آن، باشد.
سعی کنید صفر تا صد نصب کولر گازی را به عهده نصاب بگذارید. تعمیر و سرویس‌های دوره‌ای را نیز، به افراد کاربلد بسپارید.
تجهیزات خنک کننده خارجی، اگر از کانال‌های قانونی وارد شده باشند، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. به همین دلیل، نصب آن توسط نماینده شرکت، انجام می‌شود. اما اسپیلت‌های وارداتی که قاچاق باشد، هیچ شرکتی نصب آن را بر عهده نخواهد گرفت. پس بهتر است به جای خرید اسپیلت وارداتی و قاچاق، از محصولات ساخت داخل کشور، استفاده کنید.
تجهیزات خنک کننده برای محیط اداری و شرکت‌های بزرگ، کمی با خانه و منزل مسکونی، متفاوت است. معمولا در ساختمان‌های بزرگ اداری، چندین اسپیلت مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر کدام از این کولرها برای خنک کردن یک سالن بزرگ یا چند اتاق، کافی است. هر طبقه نیز، کولرهای جداگانه خود را دارد.
مصرف کولر گازی، به نسبت، بیشتر از کولرهای دیگر است اما در مناطق بسیار گرمسیر، فقط کولر گازی پاسخگوی نیاز افراد است.

 

نصب کولر آبی در ساختمان

کولرهای آبی برای مناطق دور از سطح دریا

کولر آبی از تجهیزات خنک کننده مورد استفاده در اکثر نقاط ایران است. آب و هوای مناطق بسیاری از ایران، با کولرها آبی، سازگار است. البته مصرف این کولرها در برخی از مناطق با توجه به کمبود آب، به صرفه نیست. اما به هر حال از تجهیزات خنک کننده بسیار خوبی برای خانه، محیط اداری و شرکت، به شمار می‌رود.
برای نصب کولر آبی در ساختمان، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

کولر آبی در مناطق بسیار گرم و دارای رطوبت، گزینه مناسبی نیست.
• در مناطقی که به سطح دریا نزدیک است و فشار هوا بالاست، استفاده از کولر آبی، جایز نیست.
• کولرهای آبی باید توسط یک برقکار و نصاب حرفه‌ای انجام شوند.
• داشتن سایه بان برای کولرهای آبی، بسیار ضروری است.
• کولرهای آبی باید طبق مساحت ساختمان، خریداری و نصب شوند. معمولا موتورهای 6500 و 7000 و بالاتر، برای محیط‌های بزرگ، استفاده می‌شود.
• برند کولر و نوع موتور آن، بسیار مهم است. برچسب انرژی آن باید در حد A باشد تا مصرف انرژی بهینه باشد.
• قطعات داخلی کولر مانند پمپ و لوله‌های اتصال، همگی باید از نوع مرغوب و با کیفیت باشند.
• کولر آبی باید هر سال، توسط متخصص و تعمیرکار حرفه‌ای سرویس شود. نباید بدون انجام سرویس سالیانه از کولر استفاده شود.

 

هواساز، بهترین وسیله سرمازا برای محیط‌های کوهستانی و معتدل

پنکه از گذشته تا به امروز تجهیزات خنک کننده فقط به کولر آبی و گازی خلاصه نمی‌شود. هواسازهای کوچک هم از وسایل سرمایشی مورد استفاده هستند.
پنکه، یکی از قدیمی‌ترین دستگاه‌های خنک کننده است که تولید آن همچنان نیز، ادامه دارد. البته تولید پنکه‌های امروزی، با گذشته تفاوت بسیاری دارد. در گذشته، پنکه‌های بسیار ساده‌ای تولید می‌شد که فقط هوا را جابه جا می‌کرد. در واقع پنکه هیچ نقشی در خنک کردن هوا نداشت. بلک هوای محیط را می‌گرفت و آن را چرخ کرده و پس می‌داد.
امروزه پنکه‌ها با قدرت‌ موتور متفاوتی تولید می‌شوند. حتی بسیاری از آن‌ها دارای مخزن آب هستند و می‌توانند اکسیژن بسازند. این کار به خنک کردن محیط، بسیار کمک می‌کند.
استفاده از پنکه به عنوان یکی از تجهیزات خنک کننده در مناطق سردسیر کوهستانی و معتدل در اوایل فصل بهار، بهترین گزینه برای خنک کردن هوا هستند. حتی در فصل تابستان نیز می‌توان در محیط‌های کوچک، از این وسیله استفاده کرد.

اگر قصد خرید تجهیزات و وسایل سرمایشی برای خانه یا محیط اداری دارید، می‌توانید از گروه انتخاب سنتر، خرید کنید. انتخاب سنتر با تجربه‌ای طولانی در فروش تجهیزات خنک کننده مانند هواساز و کولرهای آبی و گازی، می‌تواند نظر شما را با هر سلیقه‌ای، پاسخگو باشد.

https://www.asianews.ir/u/a51
اخبار مرتبط
کولرهای گازی، سیستم‌های تهویه هوا هستند که در مکان‌های مختلف به عنوان دستگاه سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای خرید انواع سیستم‌های تهویه، مرکز خرید معتبری را انتخاب نمایید تا کیفیت و اصالت سیستم‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهند را تضمین کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید