صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۶
کد خبر: 14510
گزارشگر: 213
۵۲۰
۰
۰
۱
اثر جدید گردشگر جوان ایرانی

«الماس های آفریقایی» بنیامین مارکو منتشر شد/رازهای شگفت در زادگاه انسان مدرن چیست؟

«الماس های آفریقایی» بنیامین مارکو منتشر شد/رازهای شگفت در زادگاه انسان مدرن چیست؟
کتاب «الماس های آفریقایی» نوشته بنیامین مارکو منتشر شد؛ گردشگر جوان ایرانی در این اثر آفریقارا زادگاه انسان مدرن توصیف کرده است.

به گزارش آسیانیوز، آفریقا قاره ای است که به خاطر تاریخ، فرهنگ و زیبایی های شگفت انگیزخود شناخته می شود. با وجود این که آفریقا اغلب در رسانه ها به عنوان سرزمین فقر و بیماری معرفی می شود اما واقعیت این است که این قاره سرشار از شور زندگی است.

آفریقا زادگاه انسان مدرن است و در این قاره بود که انسان خردمند پا به عرصه گیتی نهاد. اهرام جیزه، ویرانه های بزرگ زیمبابوه و کلیساهای صخره ای اتیوپی تنها چند نمونه از شگفتی های معماری باستانیآفریقا هستند که تاریخ و فرهنگ این قاره را به نمایش می گذارند.

آفریقا خانه برخی از خیره کننده ترین شگفتی های طبیعی جهان است، از دشت های وسیع سرنگتی تا آبشارهای بلند ویکتوریا. این قاره خانه بزرگترین پستانداران جهان از جمله شیر، کرگدن و فیل است.

آفریقا با بیش از 3000 گروه قومی که به بیش از 2000 زبان صحبت میکنند، دیگ جوشانی از فرهنگ ها، سنت ها و آداب و رسوم است. علاوه بر این، مردم آفریقا به مهمان نوازی و خونگرمی شهرت دارند. جوامع آفریقایی تأکید زیادی بر جامعه و خانواده دارند و بازدیدکنندگان اغلب با آغوش باز پذیرفته می شوند.

با این حال سفر به این قاره بزرگ به آسانی ممکن نیست و تنها انسان های انگشت شماری موفق شده اند در کل این قاره به گشت و گذار بپردازند. شنیدن تجربه سفر در این قاره به اندازه خود سفر می تواند شگفت انگیز و دلپذیر باشد.
یکی از کسانی که موفق شده در قاره آفریقا سفر کند و از نزدیک با فرهنگ مردمان این قاره ارتباط برقرار کند بنیامین رضایی است.

بنیامین مارکو
بنیامین رضایی یا بنیامین مارکو جهانگرد، مستند ساز، سفرنامه نویس و نویسنده ایرانی به کشورهای متعددی در قاره آفریقا سفر کرده است. یکی از دستاوردهای او در این سفرها کتابی به نام الماس های آفریقایی است.

بنیامین مارکو(رضایی)

کتاب الماس های آفریقایی

کتاب الماسهای آفریقایی تجربه سه سال سفر در کشورهای مختلف آفریقایی از سودان و اتیوپی و کنیا تا ماداگاسکار، اوگاندا، زیمباوه و چند کشور دیگر در قاره آفریقا است که در قالب یک کتاب سفرنامه گرد آمده است.

این کتاب در 245 صفحه توسط نشر شور آفرین منتشر شده است. کتاب الماس های آفریقایی پر از داستان های هیجان انگیز و عکس های تماشایی است که توسط خود بنیامین رضایی تهیه شده است.

بنیامین مارکو در مقدمه این کتاب گفته است:

من نه داستایوفسکی هستم نه آلبر کامو، نه جلال آل احمد من فقط یک دیوانه سفر هستم که خاطرات سفرهایم را برای شما روی کاغذ خط خطی می کنم.

در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار تصمیم گرفتم که به چند کشور در آفریقا سفر کنم و اولین کانال گردشگری ام را در تلگرام به اسم Ben in Africa) ایجاد کردم و آشنایان و اقوام را به زور و رشوه در این کانال عضو کردم که کل عضو شدگان در کانال آفریقای من به ۷۰ نفر هم نمیرسید!

میدانستم که این فقط یک سفر نیست. یک چالش است و یکچیزی فراتر از یک ماجراست سفرم از کنیا و اتیوپی شروع شد و تا رواندا ادامه داشت و بعد از ۱۵ روز وقتی به تهران برگشتم تعداد اعضایکانالم در تلگرام به ۱۲۰ نفر رسیده بود هیجان عجیبی داشتم و خوشحال از این که ۵۰ عضو جدید در کانال سفر من اضافه شده است.

این کانال تلگرام نقطه شروع برای انتشار مطالب سفرم شد و الآن بسیار خرسندم که بعد از کلی سفر در قاره آفریقا و تلاش های شبانه من که گاهی تا عمق شب طول می کشید این کتاب در دستان شماست و افکارتان را نوازش می دهد.

بخش هایی از کتاب

نزدیک به ۸ سال پیش در سفر معروفم به استانبول با دختری به اسم«تریسی” که اهل استرالیا بـود در قطار آشـنـا شـدم، ۳ روز طول کشـیـدتـا قطار از تبریز به استانبول برسد و داستان دلدادگی بـیـن مـا آن هـم از نـوع شدیدش در این ۳ روز پیش آمد.

تریسی دختـر جوانی بود با موهای طلایی و دندان های خرگوشی که چشم هایی به رنگ اقیانوس داشت، راهنمای تورهای ماجراجویی بود که گروهی را از استرالیا به چینبرده بود که نور زمینی جاده ابریشم را اجرا کند.

ایـن تـور از چـیـن آغاز می شد و بعد از گذشتن از کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان به ایران می رسید. در ایران گروه تریسی از تهران سوار قطار شده بود تا به استانبول برسند که در بین راه من در تبریز سوار قطاری شدم که قرار بود زندگی ام را تغییر بدهد. قطار به استانبول رسیدو من و تریسی در همان چند روزی که در استانبول اقامت داشتیمتوانستیم با خلق و خوی هم بیشتر آشـنـا شـویـم ولی تریسی به خاطر شرایط کاری اش مجبور به ترک استانبول شد و برگشت به کنیا تا چند وقتی در کنیا بماند، بعدها یک شرکت توریستی در نایروبی راه اندازی کرد، گاه گاهی نامه نگاری می کردیم، مـن عصرهـا بـه کافی نت میرفتم و ساعت ها به عکس هایی که در اینترنت منتشر می کرد نگاه می کردم و برای خودم رؤیاپردازی می کردم و به خاطر هدف هایم هر روز تلاش بیشتری می کردم تا سختی های زندگی در استانبول به آرزوهای آیندهام آسیب نزند.

یک روز در هـوای مه آلود استانبول فیس بوک لعنتی را باز کردم و عکس نامزدی تریسی را با یک مرد کنیایی دیدم و در حالی که ناخن های دستم را از شدت فشار عصبی می جویدم به لباس سفیدرنگی که تریسی در عکس پوشیده بود خیره شدم که اشک از چشم هایم سرازیر شد.

بنیامین مارکو(رضایی)


کتاب های دیگر بنیامین رضایی

اگر علاقه دارید کتاب الماس های آفریقایی را تهیه کنید می توانید به سایت بنیامین مارکو سر بزنید.

در این سایت علاوه بر این کتاب می توانید 5 کتاب دیگر بنیامین یعنی تهران تا ونکوور، هشت سال دور دنیا، یه دونه ولی مردونه، مهاجرت به استانبول، هشتاد روز دور اروپا را نیز خریداری کنید.

البته سایت بنیامین مارکو جاذبه های دیگری هم دارد. این سایت یکی از بهترین سایت های گردشگری ایران است که هر عاشق سفری را شیفته خود می کند.

در این سایت می توانید پادکست، ویدیو و عکس ها و سفرنامه های بنیامین را بشنوید و ببینید. ما علاوه بر کتاب ها دیدن این سایت را نیز به شما توصیه می کنیم./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/a7i
اخبار مرتبط
بنیامین رضایی معروف به «بنیامین مارکو» جهانگرد جوان ایرانی است که بسیاری از کشورهای دنیا را با خودروی «پژو 207» خودش سفر کرده است.
بنیامین رضایی، جهانگرد جوان ایرانی که در دنیای مجازی با نام «بنیامین مارکو» شناخته می‌شود، تا کنون به بیش از ۵۷ کشور در ۴ قاره مختلف مسافرت کرده و آنچه که به چشم دیده، در قالب سفرنامه‌ و چند کتاب به چاپ رساند؛ تحصیلات او در رشته گردشگری است و به دلیل علاقه‌مندی فراوانش به جهان گردی سفرهای زیادی را تجربه کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید