صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۸
کد خبر: 14568
گزارشگر: 306
۳۰۷
۰
۰
۱
تشریح برنامه های هفته بسیج سازندگی استان یزد

اجرای ۷۷ طرح آبرسانی به روستا و مناطق محروم / ۲۳ هزار طرح عمرانی، فرهنگی در راستای محرومیت زدایی

اجرای ۷۷ طرح آبرسانی به روستا و مناطق محروم  / ۲۳ هزار طرح عمرانی، فرهنگی در راستای محرومیت زدایی
یزد - فرمانده سپاه الغدیر با ارائه گزارشی مهمترین ​اقدامات سازندگی صورت گرفته توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه الغدیر استان را اجرای ۷۷ طرح آبرسانی به روستا و مناطق محروم استان در کنار طرح‌های قرارگاه جهاد آبرسانی امام حسن مجتبی(ع) در استان ذکر کرد

آسیانیوز / یزد ؛ سردار «حسین زارع کمالی» در آستانه هفته بسیج سازندگی، در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه سپاه الغدیر استان  در راستای تحقق اهداف گام دوم انقلاب، در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی و با همکاری بسیج سازندگی در جهت محرومیت‌زدایی در جامعه تلاش می‌کند افزود: ساخت مسکن، آبرسانی، اشتغال و کارآفرینی، حوزه کشاورزی و امور مختلف فرهنگی و خدمات رسانی اهم فعالیت های انجام شده در استان در سال گذشته بوده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان فعالیتها و اقدامات بسیج سازندگی را در دو دسته عمرانی و غیرعمرانی بیان واظهار کرد: : ۷۷ طرح با هزینه بیش از ۶۰ میلیارد ریال در حوزه آبرسانی، ۱۹۰ طرح در زمینه امنیت غذایی و کشاورزی با ۹۰ میلیارد ریال و ۱۴۳ طرح مختلف عمرانی با صرف ۱۳۰ میلیارد ریال از جمله طرح های اجرا شده است.

وی گفت:۸۶۰ طرح با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان  در بخش عمرانی از سال گذشته در دست اقدام است که از مهمترین آنها اجرای ۷۷ طرح آبرسانی به روستا و مناطق محروم استان است.

زارع کمالی این طرح‌ها را مجزا از طرح‌های قرارگاه جهاد آبرسانی امام حسن مجتبی(ع) که با پیشرفت ۵۵ درصد در پنج شهرستان یزد در حال اجراست، ذکر کرد.

به گفته زارع کمالی طرحهای عمرانی بسیج سازندگی مربوط به حوزه تعلیم و تربیت و آموزش در سال گذشته با اعتبار ۶۴۴ میلیون تومان در قالب طرحهایی مانند باسازی دو باب کتابخانه و بهسازی ۳۳ مدرسه انجام شده و در سال جاری نیز دنبال خواهد شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان به اجرای ۹۷ طرح به ارزش ۴۷۱ میلیون تومان در عرصه بهداشت و درمان اشاره و عنوان کرد: ساخت، تعمیر و بازسازی اماکنی مانند غسالخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و حمام در مناطق محروم و عشایری از جمله این طرح‌هاست.

وی از اقدامات صورت گرفته در حوزه امنیت غذایی و بخش کشاورزی نیز به اجرای ۱۹۰ طرح با اعتبار ۹ میلیارد تومان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: این طرح‌ها به ویژه در ایجاد زیرساختهای آب مانند لایروبی انهار اهتمام شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان با اشاره به انجام بالغ بر ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر روز اردوهای جهادی از جمله در ساخت مسکن برای محرومان، گفت: ساخت مسکن محرومان از دغدغه‌های سپاه الغدیر استان است و در همین راستا آمادگی دارد ۸۰۰ واحد مسکونی به ویژه افراد تحت حمایت کمیته امداد را در صورت تامین زیرساختها را احداث کند.

زارع کمالی  ازاجرای ۱۵ طرح فرهنگی با اعتبار ۱.۷ میلیارد تومان  در سال گذشته خبر داد و اقدامات صورت گرفته در زمینه دینی و مذهبی نیز به اجرای ۱۴۳ طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در سال گذشته عمدتاً در رابطه با مساجد و مجتمع‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: در رابطه با حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز ۹۸ طرح با اعتبار سه میلیارد تومان به ویژه با ایجاد کارگاه‌های اشتغال و کارآفرینی در استان که سال گذشته ۱۲ مورد از آنها با اشتغال‌ ۱۰۰ نفر همراه بود، ایجاد و تجهیز شد.

وی ۶۸۱۲ برنامه با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۶۰۹ میلیون تومان در حوزه معیشتی و اجتماعی از جمله تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تامین جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت، توزیع سبد غذایی، البسه و لوازم التحریر انجام شده است را از فعالیتهای غیر عمرانی قرارگاه پبشرفت و آبادانی استان یر شمرد و گفت: در حوزه بهداشت نیز ۱۲۰۰ برنامه با هزینه ۷۸۸ میلیون تومان در سال گذشته انجام شد که این برنامه‌ها شامل اقداماتی نظیر توزیع بسته و سبدهای بهداشتی بود.

سرهنگ «علی اصفر سلمانی» رییس بسیج سازندگی سپاه الغدیر یزد در این نشست با بیان اینکه هفته بسیج سازندگی از ۱۷ اردیبهشت ماه آغازمی شودبه تشریح برنامه های این هفته بشرح ذیل پرداخت :

افتتاح نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی، سخنرانی فرماندهی سپاه الغدیر و فرماندهان نواحی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی ایستگاه سلامت، میز خدمت، اعزام گروه‌های جهادی، توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع جهیزیه برای زوج‌های نیازمند و دیدار و تجلیل از خانواده شهدای جهادگر ديگر برنامه‌های این هفته است

دیدار با ائمه جمعه، برگزاری شب شعر و خاطره گویی توسط گروه‌های جهادی، برپایی کارگروه بسیج سازندگی در استانداری و فرمانداری‌ها و ایجاد نمایشگاه توانمندی‌ها اهم برنامه‌های این هفته است.

افتتاح قرارگاه منطقه‌ای، بازدید از پروژه اشتغالزایی و کارگاه تولید عرقیات، افتتاح جاده آسفالت بین مزارع، افتتاح کارگاه‌های تولیدی خرد و کوچک ایجاد شده با تسهیلات حمایتی و صندوق‌های قرض الحسنه و افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی تنگچنار مهریز را از دیگر برنامه های این هفته بیان کرد

شایان ذکر اینکه در پایان این نشست به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

اجرای ۷۷ طرح آبرسانی به روستا و مناطق محروم  / ۲۳ هزار طرح عمرانی، فرهنگی در راستای محرومیت زدایی  ، سردار حسین زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد

https://www.asianews.ir/u/a8m
اخبار مرتبط
پیام فرمانده سپاه الغدیر بمناسبت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری (ره) و روز معلم
یزد - فرمانده سپاه الغدیر از مراحل ساخت ۳۶ منزل مسکونی برای محرومان که توسط گروه‌های جهادی در منطقه محمدآباد شهر یزد از افطار تا سحر انجام می‌شود، بازدید کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید