صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۵
کد خبر: 14589
گزارشگر: 306
۳۳۳
۰
۰
۱
دادستان عمومی و انقلاب استان یزد در جمع خبرنگاران

در فضای غیررسمی خبر و رسانه وضعیت مطلوبی نداریم / عمده جرائم مواد مخدر، تصادفات رانندگی، سرقت و مشروبات الکلی است / قانون، فصل الخطاب دستگاه قضا در حوزه حجاب و عفاف است

در فضای غیررسمی خبر و رسانه وضعیت مطلوبی نداریم / عمده جرائم مواد مخدر، تصادفات رانندگی، سرقت و مشروبات الکلی است / قانون، فصل الخطاب دستگاه قضا در حوزه حجاب و عفاف است
یزد - دادستان عمومی و انقلاب استان با اشاره به لزوم اخلاص در عرصه رسانه تاکید داشت : بخاطر دیده شدن بیشتر موج منفی ایجاد نکنیم

 آسیانیوز / یزد ؛ « محمدرضا حدادزاده » در اولین نشست سال جاری خود با اصحاب رسانه استان افزود : فضای رسانه‌های رسمی استان کاملاً نخبگانی و هوشمند است که جای تشکر دارد و البته در فضای غیررسمی خبر و رسانه وضعیت مطلوبی نداریم که باید رسانه‌های رسمی در زمینه ساماندهی این عرصه همکاری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد با بیان اینکه باید در جهت آگاهی عموم مردم همگی احساس تکلیف کنیم از رسانهها خواست با ایجاد اعتماد و آرامش در جامعه، از بروز تنش برای مردم خودداری کنند و در هیچ حوزه‌ای به دوقطبی‌ها دامن نزنند چرا که جامعه به اندازه کافی دل زده از این دو قطبی‌هاست و امروز نیازمند امیدآفرینی و کمک به ارتقای آگاهی‌های عمومی در جامعه هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : رسانه‌ها علاوه بر مطالبه‌گری تکالیف مسئولان، باید مطالبه‌گر تکالیف گروه‌های مختلف دیگر حتی گروه عامه مردم نیز باشند.

حداد زاده افزود : باید همه در وضعیت کنونی جامعه پاسخگوی وظایف خود در قبال جامعه باشیم و تلاش کنیم تا سختی‌های مردم را با مطالبه‌گری مناسب کاهش دهیم؛ البته جامعه باید نقد به خودش داشته باشد .

دادستان یزد ضمن اعلام اینکه در دادسرای یزد حدود 50 قاضی خانم و آقا مشغول بکار هستند عمده جرائم استان را مرتبط با مواد مخدر، سرقت، تصادفات رانندگی و مشروبات الکلی ذکر و با بیان اینکه بیشترین زندانیان استان مربوط به جرائم موادمخدر است تصریح داشت : آمار مال‌باختگی یزدیها به دلیل سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیرتخصصی و غیرقانونی بالاست.

حداد زاده  با تاکید بر اینکه عمده جرائم مربوط به دادسراهای استان را شامل جرائم مرتبط با مواد مخدر، تصادفات رانندگی، سرقت و مشروبات الکلی دانست و گفت : بیشترین زندانیان و نیز اعدام‌های استان مربوط به حوزه جرائم مواد مخدر است و متاسفانه تبعات این جرائم نیز در سطح جامعه کاملاً مشهود است.

وی در رابطه با معتادان با ابراز خرسندی از اینکه پارسال مجوز ایجاد مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ با پیگیری استاندار محترم اخذ شده ابراز امیدواری کرد که طی چند هفته آینده شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد با بیان اینکه سال گذشته ۹۵۰ نفر  از معتادان متجاهر در سطح شهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد ارجاع شده اند در رابطه با  ساماندهی و پناهگاه معتادان، بی‌خانمان‌ها و کودکان کار شهر یزد گفت : خوشبختانه در آستانه عید نوروز کمتر مشکلی را در این رابطه شاهد بودیم.

حداد با اشاره به بحث استرداد مجرمان، گفت: در همین راستا ۱۰۰ نفر از متهمان جرائم مواد مخدر که جزو اتباع بیگانه بودند با پیگیری‌های صورت گفته به کشورشان استرداد شدند و ۲۹۰ نفر از محکومان غیربومی و غیر یزدی نیز به استانهای خودشان بازگشت داده شدند.

وی از کشف  58 هزار لیتر مشروبات الکلی در سال گذشته خبر داد و بیان داشت : در این رابطه  ۶۰۰ کیفرخواست برای این مجرمین صادر و ۹۰ نفر به زندان رفتند.

دادستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به مال‌باختگی مردم در استان یزد به دلیل سرمایه گذاری در بخش‌های غیرتخصصی و غیر قانونی زیاد پرداخت و تاکید به اطلاع رسانی و آگاهسازی جامعه در خصوص مورد گفت: طی سال گذشته تعداد ۲۵۲۰ نفر به دلیل مال‌باختگی از طریق فضای مجازی و غالباً به واسطه اینستاگرام و بخشی نیز به واسطه خرید از شبکه‌های ناایمن به دستگاه قضا شکایت آورده‌اند که از مجموع حدود ۱۳ میلیارد تومان مال‌باختگی، تنها دو میلیارد تومان آن مرجوع شده است .

حداد با تاکید به رعایت حقوق مردم و آموزش ضابطین بیان داشت : خوشبختانه به طور نسبی وضعیت مطلوبی از این حیث در استان داریم.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد با تاکید بر این که قانون، فصل الخطاب دستگاه قضا در حوزه حجاب و عفاف است، اظهار کرد: در حوزه امر به معرف و نهی از منکر و حمایت از آمرین و ناهیان، ۴۷ پرونده تشکیل شده ولی نیاز است که رسانه‌ها در این زمینه حقوق جامعه را نیز متذکر شوند و با آگاهسازی در این حوزه تنش‌های مربوطه را کاهش دهند.

این مقام مسئول با اظهار تاسف از آمار بالای سرقت در استان سرقت را مشکلات جدی و آزار دهنده برای مردم و بخشی از گسترش جرم را در موضوع اقتصادی دانست  و به اقدامات متعدد مسئولان استان در جهت پیشگیری از این جرم پرداخت وگفت: متاسفانه طی سال گذشته یک هزار و ۵۱۱ نفر در استان محکوم به سرقت شدند ولی در حال حاضر ۴۹۶ محکوم این جرم در زندانهای استان هستند.

حدادزاده با بیان اینکه پارسال دو هزار و ۴۰۰ خودرو با هماهنگی مقام قضایی به دلیل سرعت‌های بحرانی توقیف و به پارکینگ منتقل شدند که در تصادفات برون شهری 70 نفر منجر به فوت شدند و تعداد بیشتری موارد در درون شهرها بوده است تصریح داشت : عمده علت این وقایع تخطی از سرعت غیرمجاز بوده و مجازات اینگونه افراد را  توقیف وسائل نقلیه به مدت سه ماه و درصورت استفاده از مشروبات تا شش ماه اعلام کرد .

وی از تشکیل کارگروه فرار مالیاتی در استان خبر داد و گفت: و

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به فرار مالیاتی توسط بعضی از افراد پرداخت و از ۶۴۶ میلیارد تومان تشخیص فرار مالیاتی در استان خبر داد و اظهار کرد : در این باره ۸۰۸ فقره پرونده در حوزه صنوف، دلالان و تولیدکنندگان تشکیل شده که پروسه رسیدگی این پرونده‌ها در حال پیگیری است.

 وی تاکید داشت : در این رابطه تلاش داریم به هیچ وجه سراغ کسبه جزء نرویم مگر افرادی که دارای در آمد کلان باشند .

این مقام قضایی وضعیت استان را در زمینه بروز قتل‌های عمد را در قیاس با برخی استانها مساعد ولی در عین حال نامطلوب خواند و گفت: پارسال ۲۱ مورد قتل عمد در شهرستان یزد و ۶۸ مورد خودکشی اتفاق افتاده است.

حداد زاده از وقوع  یک مورد قتل عمد در سال جاری خبر داد و اعلام داشت که خوشبختانه پلیس در حداقل زمان قاتل را شناسایی و دستگیر کرد

وی افزود : نکته مهم در مورد اکثر این جرائم، عدم کنترل عصبانیت و هیجانات و پرهیز از اخذ تصمیم‌های لحظه‌ای است .

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد با بیان این که پارسال ۵۲۶۰ نفر ورودی به زندانهای استان داشتیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه حمایت از خانواده زندانیان، اقدامات خوبی انجام شده و ۱۰ میلیارد تومان برای حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت زندانیان در قالب اقداماتی مانند تهیه بسته‌های معیشتی، کمک به اجاره منزل و کمک هزینه تحصیلی این خانواده‌ها، هزینه شده است.

در پایان به سؤالات خبر نگاران پاسخ داده شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

در فضای غیررسمی خبر و رسانه وضعیت مطلوبی نداریم / عمده جرائم مواد مخدر، تصادفات رانندگی، سرقت و مشروبات الکلی است / قانون، فصل الخطاب دستگاه قضا در حوزه حجاب و عفاف است ، محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب استان یزد

https://www.asianews.ir/u/a96
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کل دادگستری استان با اشاره به نقش ویژه دادستان در دستگاه قضا گفت: بر اساس اختیارات و تکالیف قانونی، بخشی از ایجاد امنیت و احساس عدالت در جامعه بر عهده دادستان است
یزد - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: مهمترین راهبرد دستگاه قضایی، پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی است که این مهم با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه قابل تحصیل است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید