صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۸
کد خبر: 14610
گزارشگر: 2
۱۷۶۴
۰
۰
۳
آموزش زبان آلمانی

مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی b2

مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی b2
مدرک زبان آلمانی b2 برای افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند و در تدارک اخذ ویزای تحصیلی و کاری هستند، اهمیت زیادی دارد. از این رو باید با شرکت در دوره های آموزشی زبان آلمانی در آموزشگاه زبان ملل melalinstitute.com اقدام به یادگیری این زبان نموده و مدرک مورد نیاز را دریافت کنید. در این مقاله تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

مدرک b2 زبان آلمانی چیست و چه شرایطی دارد؟

 

سطوح یادگیری زبان آلمانی شش سطح بوده و طبق نظر مرجع مشترک در اروپا، مدرک زبان آلمانی b2 در واقع چهارمین مدرک در این فرایند به شمار می رود. درباره این مدرک باید گفت که با اخذ آن توانایی های زیادی به زبان آموزان داده می شود. این افراد قادر خواهند بود نکات مهم و پیچیده از متون دشوار را متوجه شوند و مطالب و موضوعات انتزاعی را نیز درک نمایند.
زبان آموزان در این سطح از یادگیری زبان آلمانی می توانند بدون آمادگی قبلی به راحتی صحبت کنند و روان و سلیس درباره هر موضوعی گفتگو نمایند. این اشخاص اگر در کشور آلمان زندگی کنند، می توانند به راحتی و بدون هر گونه مشکل با شهروندان و تبعه آلمانی صحبت کنند.
نکته قابل توجه برای افرادی که قصد دارند برای اخذ ویزای تحصیلی در آلمان اقدام نمایند این است که برخی از دانشگاه های این کشور حتما از متقاضیان مدرک زبان آلمانی b2 درخواست می کنند. افرادی که این مدرک را نداشته باشند باید برای گذراندن دوره زبان آلمانی b2 برای کالج های آلمان ویزا دریافت کنند. پس از گذراندن این دوره در کالج و اخذ مدرک b2 می توانند در دانشگاه مورد نظر خود، شروع به تحصیل کنند‌.

آموزشگاه زبان ملل

با اخذ مدرک b2 ما چه توانایی هایی کسب می کنیم؟

 

اما برای آن دسته از افرادی که آشنایی با این مدرک زبانی ندارند باید نکات مهمی را بیان کنیم. در جواب این سوال باید گفت که داشتن مدرک زبان آلمانی b2 توانایی ها و دانش زبانی زیادی را به زبان آموزان می دهد. این افراد قادر خواهند بود موضوعات مهم و جزئیات مکالمه های رادیویی و تلویزیونی را به خوبی متوجه شوند.
در صورتی که با متن های تخصصی و پیچیده رو به رو شوند می توانند به راحتی آن را درک کرده و مطالعه نمایند. از آن جایی که در این دوره از زبان آلمانی آموزش نکات مهم گرامری را می بینید، می توانند بسیار راحت و روان در مورد موضوعات مختلف صحبت نمایند. این گونه افراد قادر هستند در تاک شوها و گفتگوهای مختلف با موضوعات متعدد شرکت نموده و به راحتی مکالمات را درک کرده و در مورد موضوعات نظرات خود را ابراز نمایند و صحبتی روان داشته باشند.
اکثر دانشگاه های آلمان که رنکینگ بالایی دارند برای پذیرش دانشجویان غیر بومی این مدرک را از متقاضیان درخواست می کنند‌. مدرک زبان آلمانی b2 برای اخذ مجوز کار در کشورهای آلمانی زبان همچون سوئیس، اتریش و آلمان بسیار مهم است. با این مدرک صحبت کردن و ایجاد ارتباط با شهروندان آلمانی بسیار راحت خواهد بود و افراد این قابلیت را به دست می آورند که در گفت و گوهای مختلف شرکت نمایند.

مدرک B2

مدت زمان اخذ مدرک B2

 

اما این سوال برای بسیاری از متقاضیان و زبان‌ آموزان پیش می آید که چه مدت طول می کشد تا موفق به اخذ مدرک زیان آلمانی b2 شوند‌. اولین نکته ای که باید در جواب این سوال به زبان آموزان و متقاضیان داد این است که شخصی که قصد دارد به این مدرک مهم دست پیدا کند باید حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ واحد درسی که هر جلسه ۴۵ دقیقه طول می کشد را بگذرانند.
با این حساب و برای افرادی که در طول روز وقت زیادی را صرف تمرین مداوم‌ و تکرار می نماید، حدود شش ماه به طول می انجامد که بتوان مدرک زبان آلمانی b2 را دریافت نمود. افرادی که در کشور ایران اقدام‌ به اخذ این مدرک می کنند باید یک سال برای این کار وقت بگذارند. اما افرادی که در کشور آلمان زندگی می کنند و باید این مدرک را دریافت کنند تنها ۳ تا ۶ ماه باید زمان بگذارند.

 

آزمون مدرک زبان آلمانی b2 به چه صورت است ؟

 

شایان به ذکر است که موسسه گوته مسئول برگزاری آزمون های رسمی می باشد. اما نکته مهم‌ این است که این موسسه در ایران شعبه و نمایندگی رسمی ندارد و این باعث سر در گم‌ شدن متقاضیان خواهد شد‌. در ایران باید از طریق آموزشگاه هایی که به عنوان نماینده موسسه گوته فعالیت دارند آزمون را برگزار نمود. طبق صحبت های قبل تمام متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی و کاری و برای تحصیل در دانشگاه های معتبر آلمان باید مدرک زبان آلمانی b2 را داشته باشند.
شرکت در کلاس های موسسه گوته و دادن آزمون و اخذ نمره لازم فرایندی است که متقاضیان باید طی نمایند. نکته مهم این است که این مدرک از موسسه گوته حدود دو سال اعتبار دارد. می توان این مدرک را مشابه مدرک آیلتس در زبان انگلیسی دانست. در این آزمون چهار مهارت زبانی شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب مورد نظر می باشد و نکته مهم این است که این چهار مهارت را نمی توان به صورت جداگانه امتحان داد. حداقل نمره لازم در این آزمون نمره ۶۰ است.

 

گرفتن مدرک b2 آلمانی مختص چه متقاضیانی است؟

 

اما این سوال نیز باید پاسخ داده شود که چه افرادی باید برای اخذ مدرک زبان آلمانی b2 اقدام نمایند‌‌ متقاضیانی که تمایل دارند به کشور آلمان مهاجرت نمایند و ویزای تحصیلی برایشان مهم است، یا به دنبال اخذ ویزا برای کار و اشتغال هستند، باید برای کسب این مدرک اقدامات لازم را انجام دهند. برای این کار می توانید با مشاوران و کارشناسان آموزشگاه زبان ملل مشاوره نموده و در جهت درست گام بردارند‌.

ویزای آلمان

آیا برای اخذ ویزای تحصیلی همه دانشگاه های آلمان مدرک b2 زبان آلمانی الزامی است؟

 

گفتنی است که بزرگ ترین چالش برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند و به دنبال اخذ ویزای تحصیلی و کار هستند، به دست آوردن مدرک زبان آلمانی b2 می باشد. در واقع داشتن مدرک زبان آلمانی از ضروریات است. اکثر دانشگاه های کشور آلمان به این زبان تدریس خواهند کرد و کسانی که این توانایی را نداشته باشند، موفق به ادامه تحصیل در این دانشگاه ها نمی شوند.
بیشتر اساتید به زبان آلمانی صحبت خواهند کرد.‌ البته این نکته را فراموش نکنید که این دانشگاه ها برای دانشجویان بین‌المللی دوره هایی به زبان انگلیسی برگزار می کند. اما بیشتر دانشگاه های این کشور از زبان رسمی خود استفاده می نکایند. با این وجود اخذ مدرک زبان آلمانی b2 امری بسیار لازم و ضروری است. با داشتن این مدرک و تمرین مداوم می توان با شهروندان آلمانی به راحتی صحبت نمود و ارتباط برقرار کرد. برای اثبات وجود این مهارت ها نیز باید مدرک معتبر و مورد تایید سفارت و دانشگاه های آلمان را دریافت نمود.

 

سخن پایانی

 

آموزشگاه زبان ملل برای آگاهی متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی و کاری، این اطلاعات مهم را به رشته تحریر در آورده است و شما را برای دریافت مدرک زبان آلمانی b2 راهنمایی می کند. با مطالعه این مطالب با آگاهی بیشتر می توانید اقدام کنید و مدارک لازم را اخذ نمایید. در صورتی که نیاز به مشاوره داشتید با شماره 02144752000 تماس حاصل فرمایید.

https://www.asianews.ir/u/a9s
اخبار مرتبط
یادگیری زبان المانی می ‌تواند یکی از چالش‌هایی باشد که برای بسیاری از افراد قابل تحمل نیست. با این حال، با استفاده از روش‌های مناسب و تمرینات مداوم، می‌توانید به راحتی زبان المانی را یاد بگیرید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید