صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۷
کد خبر: 14726
گزارشگر: 306
۲۰۶
۰
۰
۱
در مراسم آیین بزرگداشت فردوسی صورت گرفت

تجلیل از خانواده «رستم آذرباد» تنها شهید زرتشتی یزد و همسر شهید مدافع حرم «روح الله مهرابی»

تجلیل از خانواده «رستم آذرباد» تنها شهید زرتشتی یزد و  همسر شهید مدافع حرم «روح الله مهرابی»
یزد - در مراسم آیین بزرگداشت حماسه سرای بزرگ ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی که در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد از خانواده «رستم آذرباد» تنها شهید زرتشتی یزد و همسر شهید مدافع حرم «روح الله مهرابی» تجلیل شد
آسیانیوز / یزد ؛ در این مراسم که شامگاه روز یکشنبه (24 اردیبهشت) در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با حضور عزیزی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، آیت الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد و تعدادی مسئولین فرهنگی استان و علاقه مندان به حکیم فردوسی برگزار شد از خانواده «رستم آذرباد» تنها شهید زرتشتی یزد و همسر شهید مدافع حرم «روح الله مهرابی» به عنوان «رستم های زمان» تجلیل شد.
این مراسم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه فرهنگی هنری عطیه آسمانی برگزار شد. 
شهید رستم آذرباد تنها شهید زرتشتی یزد است. وی در سال 1364 در ژاندارمری سابق جمهوری اسلامی به خدمت مشغول شد و بعد از مجاهدتی دلیرانه در میدان نبرد و به جای گذاشتن رشادت‌های فراوان از خود، سرانجام در تاریخ 1365/03/30، در منطقه ی کردستان، هنگام درگیری با عوامل ضد انقلاب، جان خود را عاشقانه نثار نمود و با قطرات سرخ خون خویش، مهری بر حقانیّت عشق به میهن زد.
شهید مدافع حرم روح الله مهرابی 
یازدهمین روز از دومین ماه سال ۱۳۶۱ دیده به جهان گشود. همزمان با سالروز میلاد امام امت و او همنام روح الله خمینی شد. خانواده‌ی شش نفری‌شان پر بود از صفا و صمیمیت و مهربانی. مدیریت و تربیت پدر، در کنار مهربانی و صفای مادر، در خانواده محیط امنی ایجاد کرده بود برای رشد و تعالی فرزندان. روح الله از کودکی علاقه زیادی به کار‌های فنی داشت و درس و کار و زندگی‌اش را بر مبنای همین علاقه پیش برد. مقطع راهنمایی را که تمام کرد به پیشنهاد پدر لباس پاسداری بر تن کرد و به انجام خدمات فنی در مرکز بازسازی زرهی شهید زین الدین مشغول شد.
وی پس از پایان چهل روز اعزامش به عراق، در حالیکه آماده بازگشت به میهنش بود متوجه شد چند تجهیز نظامی در منطقه عملیاتی عاشورا زمین گیر شده و نیاز به بازسازی دارند. به همراه همرزمش حمیدرضا مرادی داوطلبانه از بازگشت به وطن خودداری کرده و راهی منطقه‌ی عملیاتی شد.
صبح روز جمعه دوم آبان ماه سال ۱۳۹۳ در حین ماموریت در تله‌ی انفجاری که توسط نیرو‌های خبیث داعشی در منطقه جرف الصخر عراق تعبیه شده بود، قرار گرفت و در عروجی آسمانی، حضوری جاودانه یافت و در سن ۳۲ سالگی از شهدای مدافع حرم گشت.

سید محمد جواد عرفانفر

 

تجلیل از خانواده «رستم آذرباد» تنها شهید زرتشتی یزد و  همسر شهید مدافع حرم «روح الله مهرابی»

https://www.asianews.ir/u/acu
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید