صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۳
کد خبر: 14804
گزارشگر: 2
۳۱۱۴
۰
۰
۲
یخچال ماشین

یخچال مسافرتی؛ هر چیزی که باید در مورد یخچال و کول باکس خودرو بدانید

یخچال مسافرتی؛ هر چیزی که باید در مورد یخچال و کول باکس خودرو بدانید
یخچال ماشین یا کول باکس، محفظه‌های کوچک و بزرگِ دارای کمپرسور یخچال با قابلیت تنظیم دما هستند که به دلیل حمل راحت و اندازه کوچک، یخچال مسافرتی سیار یا یخچال ماشینی مسافرتی هم نامیده می‌شود.

کمپینگ و گردش در طبیعت، یکی از لذت بخش‌ترین و هیجان انگیزترین سبک‌های سفر کردن است که امروزه طرفداران زیادی دارد. افرادی که به این نوع سفرها علاقه دارند، برای تجربه بهتر از سفر به تجهیزاتی نیاز پیدا می کنند. طبیعتاً یکی از لوازم ضروری برای سالم و خنک نگه داشتن مواد غذایی یک یخچال فریزر با قابلیت حمل آسان و امکانات خاص با ظرفیت مناسب می‌باشد که بتواند غذاها را در حین سفر سالم نگهداری کند. قیمت یخچال مسافرتی خودرو، با توجه به نوع، امکانات و محل استفاده‌ی آن، ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم تا با آگاهی بیشتری، به خرید آن بپردازید.

یک یخچال فریزر مسافرتی بهترین گزینه برای خودرو های کمپر، علاقمندان به سفرهای ماهیگیری، آفرود و کمپینگ‌های مختلف می‌باشد.

 

یخچال ماشینی یا کول باکس خودرو چیست؟

 

یخچال ماشین یا کول باکس، محفظه‌های کوچک و بزرگِ دارای کمپرسور یخچال با قابلیت تنظیم دما هستند که به دلیل حمل راحت و اندازه کوچک، یخچال مسافرتی سیار یا یخچال ماشینی مسافرتی هم نامیده می‌شود. البته همچنان در بازار، یونولیت یا جعبه هایی تحت عنوان یخچال ماشین به فروش می‌رسند که تنها بدلیل عایق بندی فضای داخلی آن‌ها با تکه های یخ، تا مدت زمان مشخص و کمی، سرما را در محفظه یخدان حفظ می‌کنند که عموماً به این نوع از یخچال‌ها، یخدان مسافرتی گفته‌ می‌شود.

 

کاربرد یخچال یخچال مسافرتی خودرو یا کول باکس ماشین

 

کاربرد اصلی یخچال ماشین، فراهم کردن شرایط نگهداری مواد غذایی در دمای پایین است و برق اصلی برای عملکرد یخچال، عموماً از باطری ماشین تامین می‌شود.
در واقع، یخچال ماشینی برای افراد اهل سفرهای چند روزه و دوستداران کمپینگ برای حمل موادغذایی مورد نیاز جهت پخت و پز ، گزینه مناسبی است. علاوه براین، رانندگان اتوبوس‌های بین شهری و کامیون ها که بیشتر وقت خود را در جاده و خیابان سپری کی‌کنند، برای نگهداری نوشیدنی ها و مواد غذایی، لبنیات، میوه وسبزیجات خود می‌توانند از یخچال فریزر خودرو مسافرتی استفاده کنند .

 

انواع یخچال ماشینی مسافرتی

 

۱- یخچال و فریزر اتومبیل با کمپرسور :

 

یخچال ماشین با کمپرسور، یکی از قدرتمندترین یخچال‌های مسافرتی است که با دمای زیر صفر درجه، مواد غذایی یخچال را خنک نگه می‌دارند. درجه انجماد در بعضیی از این مدل‌ها، تا منفی ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. ویژگی بارز یخچال های مسافرتی کمپرسوری این است که مانند یخچال های خانگی برای کنترل دما از کمپرسور استفاده می کنند و ممکن است با همان کیفیت، مواد غذایی را تازه نگه دارند.

قیمت یخچال مسافرتی آریاتیس

۲- یخچال های اتوماتیک ترموالکتریک:

 

انتقال گرما در یخچال‌های ماشینی ترموالکتریک با استفاده از یک پمپ حرارتی جامد انجام می‌شود. این مدل از یخچال های ماشینی، قابلیت نگهداری مواد غذایی تا حدود ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد نسبت به دمای محیط را دارا می‌باشند. از آنجایی که اندازه یخچال های ترموالکتریک متوسط است بنابراین اکثراً حجم آن ها بیشتر از ۵۰-۶۰ لیتر نیست. نکته قابل توجه اینکه بهتر است مواد غذایی منجمد شده را در آن نگهداری کنید، زیرا میزان کاهش دما در این نوع یخچال ها کمتر از یخچال های کمپرسوری است.

 

۳- یخچال های جذبی (گاز):

 

این مدل یخچال‌های ماشینی مسافرتی، انتخاب مناسب تری برای سفرهای طولانی مدت و مسیرهای دور هستند، چون قدرت خنگ نگهداشتن فضای داخل یخچال را برای مدت زمان طولانی و حتی تا چندهفته را دارند. به طور کلی یخچال‌های مسافرتی جذبی، از مبدل های حرارتی جریان گاز استفاده می کنند. در این نوع یخچال‌های سیار، حداقل دمای سرمایش مورد نیاز محیط، ۳۰ درجه کمتر از دمای محیط یخچال می‌باشد و به همین دلیل برای مناطق گرمسیری انتخاب مناسبی نیستند. این نوع یخچال می‌تواند گزینه مناسبی برای مناطق معتدل آب و هوایی باشد.

 

معرفی یخچال ماشین آریاتیس

 

یخچال های ماشین آریاتیس، در واقع عملکرد کامل یک یخچال فریزر را دارا می‌باشند و از منفی ۲۰ درجه تا مثبت ۲۰ درجه قابل تنظیم دما را دارند. مدل‌های مختلفی از یخچال های مسافرتی با دوام، ضد ضربه و با قابلیت حمل آسان در حال حاضر با ظرفیت های مختلف در سایت آریاتیس موجود می باشد. قیمت یخچال مسافرتی آریاتیس، در مقایسه با کارایی فوق العاده، طول عمر زیاد و گارانتی معتبری که دارند بسیار مقرون به صرفه می‌باشند.

خرید و قیمت یخچال مسافرتی؛ یخچال ماشینی و کول باکس خودرو

یخچال فریزرهای ماشینی آریاتیس، با قابلیت‌ها و آپشن‌های مختلف و با طراحی و ظرفیت‌های گوناگون، انتخاب کاربران را برای استفاده از یک یخچال مسافرتی ایده آل آسان می‌کند. یک از ویژگی های مهم این یخچال‌ها، عملکرد آن با منابع برقی مختلف می‌باشد.

کول باکس های خودرویی و یخچال های ماشینی آریاتیس، با برق ۲۲۰ ولت شهری، باطری ۱۲ یا ۲۴ ولت ماشین و در بعضی از مدل‌ها، باطری قابل شارژ و پورت ورودی سولار قابل استفاده می‌باشند.

کول باکس خودرو

۱۰ مزیت یخچال فریزر ماشین آریاتیس

 

با توجه به مواردی که پیش‌تر گفته شد، یخچال مسافرتی خودرو عرضه شده توسط آریاتیس، ویژگی‌های منحصربفردی دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می کنیم:

  1. دارای عملکرد با منابع مختلف برقی از جمله برق ۲۲۰ ولت شهری و باطری ۱۲ یا ۲۴ ولت ماشین
  2. دارای باطری قابل شارژ جهت استفاده در چادر یا فضای باز
  3. دارای پورت ورودی پنل سولار جهت تامین برق با انرژی خورشیدی
  4. دارای دو محفظه جدا برای یخچال و فریزر با قابلیت تنظیم دما به صورت مجزا و انتخاب هرکدام از محفظه ها برای یخچال و فریزر
  5. قابلیت تنظیم دما از منفی ۲۰ درجه تا مثبت ۲۰ درجه توسط نمایشگر دیجیتال بصورت لمسی
  6. با مصرف برق بسیار کمی که دارند، هیچ گونه فشاری به سیم کشی خودرو و یا باطری ماشین وارد نمی کند بنابراین موجب بروز هیچ گونه آسیب و خسارتی به خودرو نشده و می‌توانند با دمای مطلوبی، مواد غذایی را نگهداری کند.
  7. اندازه آن‌ها به صورتی است که به راحتی می‌توان آن‌ها را درون صندوق عقب خودرو قرار داد و در هر مکان و هر زمانی از آن استفاده کرد.
  8. به دلیل داشتن وزن کم و دستگیره های مناسب این یخچال ها به راحتی حتی توسط یه کودک هم قابل حمل میباشند.
  9. دارای سیستم آنتی شوک جهت عملکرد ضد لرزشی در شرایط لرزش و حرکت های ناگهانی در خودرو میباشد.
  10. دارای عملکرد کامل در سطوح شیب دار بدون آسیب به دستگاه

 

جمع بندی:

 

با توجه به مطالب فوق، اکنون، اطلاعاتی در مورد انواع یخچال فریزر خودرو، نکات مهم در خرید و همچنین فاکتورهای موثر در قیمت یخچال مسافرتی خودرو، بدست آوردید. از آنجایی‌که برای علاقمندان به سفرهای جاده‌ای، کمپینگ و آفرود، به همراه داشتن یخچال مسافرتی قابل حمل و کوچک ماشینی، بسیار مهم است، بنابراین، لازم است قبل از اقدام به خرید، با مطالعه دقیق و انجام مقایسه‌های ضروری بر اساس نیاز و علاقه شخصی خود، یک تصمیم بهتر و هوشمندانه‌تری برای تهیه این وسیله مفید بگیرید. زیرا همانطور که مشاهده نمودید، هر یک از یخچال های ماشینی و کول باکس های خودرو، ویژگی‌ها؛ مزایا و معایب خاص خود را دارند. بدیهی‌ست، با تهیه یک یخچال مسافرتی ماشینی با کیفیت و با دوام، نگرانی بابت نگهداری مواد غذایی تازه را، در سفرهای خودرویی، از بین می‌برید و مطماناً، تجربه سفری لذت بخش‌تر و راحت‌تر را برای خود و عزیزانتان فراهم می‌کنید.

منبع: برگرفته از فروشگاه آریاتیس (https://aryatisgroup.com/)

https://www.asianews.ir/u/aex
اخبار مرتبط
ترانسمیتر دما وسیله ای است که سیگنال های دما به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند. ترانسمیتر دما این کار را با انتقال و پردازش اندازه گیری سیگنال های دما انجام می دهد. انواع ترانسمیتر دما به طور گسترده در کاربردهای صنعتی مانند کنترل فرآیند، اتوماسیون و نظارت استفاده می شوند. در ادامه به بررسی تعریف ترانسمیتر دما و سه مدل تزانسمیتر دما زیمنس، روزمونت و وگا می پردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید