صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۵
کد خبر: 14921
گزارشگر: 213
۴۴۵
۰
۰
۱
خبر مهم وزیر کار

افزایش یارانه‌ها تا مرز ۲ میلیون با شرط خرید کالابرگ+جزئیات

افزایش یارانه‌ها تا مرز ۲ میلیون با شرط خرید کالابرگ+جزئیات
وزیر کار گفت: یارانه‌ها برای خانوارها به شرط خرید کالابرگ الکترونیکی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش آسیانیوز، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش میزان یارانه‌ها برای خرید طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: درصددیم میزان یارانه یارانه‌بگیران را در سه دهک اول به شرط خرید ۷۰ درصد کالا در طرح کالابرگ الکترونیکی، ۲۰ درصد افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش میزان یارانه‌ها برای خرید طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: درصددیم میزان یارانه یارانه‌بگیران را در سه دهک اول به شرط خرید ۷۰ درصد کالا در طرح کالابرگ الکترونیکی، ۲۰ درصد افزایش دهیم.

به نوشته ایسنا، سیدصولت مرتضوی امروز در هفتمین همایش ملی کار که در مجموعه تلاش برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اظهار کرد: در حوزه کالابرگ اقدامات جدیدی را در دستور کار داریم؛ در گام نخست بنا بر این است که میزان یارانه یارانه‌بگیران را در سه دهک اول ۲۰ درصد افزایش دهیم البته با خرید ۷۰ درصد کالا و کالا‌ها هم از ۹ تا ۱۱ قلم تعریف شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که این اقدام بتواند قدری به حداقل بگیران جامعه کارگری کمک کند. در گام‌نخست به شکل تدریجی و دهک به دهک پیش می‌رویم و در ابتدا افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی خواهند بود و در خرداد ماه سه دهک اول را اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد و در آینده تصمیمات دیگری برای سایر دهک‌ها اتخاذ خواهد شد.

وزیر کار افزود: ما سامانه ملی اعتبار را در وزارت کار تعریف کردیم که اعتباری را برای کسانی که می‌خواهند از یارانه خود با افزایش ۲۰ درصدی استفاده کنند، اختصاص می‌دهیم و کالا‌هایی تعریف شده است که می‌توانند از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایر فروشگاه‌هایی که به سامانه وصل شده‌اند و بالغ بر ۵۰ هزار فروشگاه است خرید کنند.

------------------

بیشتر بخوانید

کدام کالاهای ضروری را می توان با کالابرگ خرید؟/جدول نام کالا و جزئیات

--------------------------------

مرتضوی تصریح کرد: ما این طرح را سال قبل و در راستای اجرای قانون به صورت ملی و آزمایشی در سراسر کشور راه اندازی کردیم. طرح، چون مشوق‌های لازم را نداشت با اقبال عمومی مواجه نشد و من امیدوارم که افزایش درصد یارانه‌ها سبب شود که با اقبال جامعه هدف روبه رو شویم.

 بر این اساس و با افزایش ۲۰ درصد به مبلغ یارانه دهک‌های اول تا سوم  یارانه ۴۰۰ هزار تومانی این سه دهک ۸۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و به ۴۸۰ هزار تومان می‌‌رسد.

با این حساب یک خانوار چهار نفره که پیش از این یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کردند، در طرح جدید یک میلیون و ۹۲۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند اما به شرط اینکه ۷۰ درصد این مبلغ را کالا بخرند و تنها ۳۰ درصد آن را نقدی دریافت کنند.

به گزارش تجارت نیوز، این طرح احتمالا پس از این پیشنهاد شد که پس از طرح پرداخت کالابرگ، بسیاری از افراد به این شیوه یارانه معیشتی اعتراض کردند و گفتند ترجیح می‌دهند مبلغ یارانه را به صورت نقدی برداشت کنند و نه کالابرگ. حالا به نظر می‌رسد که دولت در نظر دارد با افزایش ۸۰ هزار تومانی یارانه‌ها، حداقل خانوارهای دهک اول تا سوم را تشویق به استفاده از کالابرگ کند./

https://www.asianews.ir/u/ai6
اخبار مرتبط
رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت درباره احتمال گران شدن بنزین و تغییر سهمیه آن توضیحاتی داد.
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها از افزایش مبلغ یارانه ها خبر داد.
حذف یارانه نقدی برخی از دهک های جامعه خبرساز شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید