صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۴
کد خبر: 14928
گزارشگر: 213
۱۲۲۸
۰
۰
۱
با موافقت مجلس

پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن به مستاجران+جزئیات و نحوه ثبت نام

پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن به مستاجران+جزئیات و نحوه ثبت نام
با موافقت مجلس سقف تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰، مراکز استان‌ها ۱۵۰ و سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش آسیانیوز، نمایندگان مجلس با افزایش وام ودیعه مسکن در تهران طی سال جاری به ۲۰۰ میلیون تومان موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به ماده ۱۱ طرح دو فوریتی ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، با افزایش وام ودیعه مسکن در سال اول اجرای این قانون در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان موافقت کردند.

 بر اساس این مصوبه بانک مرکزی موظف است در صورت تصویب شورای عالی مسکن از طریق بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به گروه‌های هدف با تعیین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کند.

سقف تسهیلات ودیعه مسکن در سال اول اجرای این قانون در تهران ۲۰۰، مراکز استان‌ها ۱۵۰ و سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است.

در سال‌های بعد نیز سقف تسهیلات ودیعه مسکن نیز متناسب با نرخ تورم نقطه به نقطه اعلامی بانک مرکزی افزایش می‌یابد.

در جریان رسیدگی به این ماده از طرح مذکور، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس پیشنهاد اعطای تسهیلات ودیعه مسکن تا سقف ۴۰ میلیون تومان به روستاییان را داد که با موافقت دولت و مخالفت کمیسیون عمران مجلس به تصویب نمایندگان رسید.

در جریان رسیدگی به این ماده، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس پیشنهاد داد تا مصوبات شورای عالی مسکن در خصوص وام ودیعه مسکن به تأیید شورای پول و اعتبار هم برسد که به تصویب نمایندگان نرسید.

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس هم پیشنهاد داد: عبارت "در صورت تصویب شورای عالی مسکن حذف شود"، که این پیشنهاد نیز به تصویب نمایندگان مجلس نرسید.

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲
متقاضیان برای دریافت و ثبت‌نام وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲ لازم است که ابتدا، شرایط ثبت‌نام این وام را در مرحله اول و دوم داشته باشند و سپس مراحل آن را در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir انجام دهند.

افراد برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن مستاجران نخست باید وارد سایت tem.mrud.ir شوند، سپس گزینه ثبت‌نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب کنند. پیگیری وام ودیعه مسکن در مرحله دوم هم از طریق همین آدرس انجام می‌شود.

 در مرحله بعد متقاضیان قوانین و مقررات مربوط به تسهیلات کمک ودیعه را می‌خوانند و در صورت تمایل می‌توانند در صفحات بعدی اطلاعات شخصی خود را وارد کنند. حالا باید دید شرایط تعیین شده برای متقاضیان، در جایگاه رکن اساسی بهره‌‎مندی از وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲ چیست؟

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲
متقاضی تسهیلات اجاره‌خانه در درجه اول باید متاهل یا سرپرست خانواده باشد، هر چند زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال می‌توانند بر اساس شروطی مشخص می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.


همچنین اجاره‌نامه ارائه شده از سوی متقاضی وام ودیعه مسکن باید به صورت رسمی تنظیم شده یا در سامانه ایران املاک به ثبت رسیده و کد رهگیری هم داشته باشد. یکی دیگر از شروط دیگر دریافت وام ودیعه مسکن نیز این است که تاریخ اجاره‌نامه ارائه شده حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن قرار بگیرد.

وزارت راه و شهر سازی در سال قبل اعلام کرده است، برای موافقت با ثبت‌نام متقاضی برای دریافت وام اجاره خانه سال ۱۴۰۲، لازم است که قرارداد اجاره شخص حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن منعقد شده باشد. بنابراین، چنانچه زمان انعقاد قرار داد اجاره ارائه شده مربوط به بعد از این بازه زمانی باشد، متقاضی واجد شرایط برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲ نخواهد بود.

در صورتی‌که ثبت‌نام‌کننده وام ودیعه مسکن، شرایط ثبت‌نام این تسهیلات را داشته باشد و برای دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲ به بانک معرفی شود، لازم است که طی دو هفته از زمان معرفی به بانک مدارک لازم را برای دریافت این تسهیلات به ارائه داده و ضامن‌های خود را معرفی کند. در غیر این صورت، درخواست وام ودیعه مسکن متقاضی رد خواهد شد./
https://www.asianews.ir/u/aid
اخبار مرتبط
شرایط پرداخت و ثبت نام وام ودیعه مسکن برای مستاجران سال ۱۴۰۲ اعلام شد.
براساس گزارش ها مصرف کم خوراکی‌‌های ضروری انسان برای اغلب مستاجرها که مجبور به «تامین هزینه اجاره مسکن» هستند، به مرحله حاد رسیده و کالری دریافتی آنها پایین‌تر از حداقل مورد نیاز روزانه است.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت وام به ابلاغیه نیاز ندارد و به مستأجرانی که سال گذشته تسهیلات را دریافت کرده‌اند کمک خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید