صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 14977
گزارشگر: 213
۶۰۵
۰
۰
۱
با حضور مدیر مسئول روزنامه آسیا

مراسم سی و یکمین سالگرد «استقلال گرجستان» برگزار شد

مراسم سی و یکمین سالگرد «استقلال گرجستان» برگزار شد
سی و یکمین سالگرد استقلال کشور گرجستان طی مراسمی با ضیافت شام سفیر گرجستان در باغ هتل هما برگزار شد؛ در این مراسم ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا نیز حضور داشت.

به گزارش آسیانیوز، حمید دهقان، خبرنگار آسیا: به مناسبت سی و یکمین سالگرد استقلال کشور روز چهارشنبه دهم خرداد 1402 مراسمی همراه با ضیافت شام سفیر گرجستان در باغ هتل هما برگزار شد. ایرج جمشیدی، مدیر مسئول رونامه آسیا نیز به عنوان میهمان در این مراسم حضور داشت.

در این مراسم که سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی مقیم ایران، برخی از روزنامه نگاران و بازرگانان حضور داشتند ایوسب چاخواشویلی سفیر گرجستان در سخنرانی خود گفت: در تاریخ 26 می سال 1918 در نخستین اجلاس شورای ملی گرجستان، استقلال کشور اعلام شد و علیرغم مدت کوتاه وجود جمهوری دموکراتیک گرجستان (سالهای 1918-1921) تأثیر آن بر توسعه حاکمیت کشور در طولانیمدت بسیار ارزنده و مهم بود.

وی با اشاره به اینکه گرجستان هم اکنون به سیاست مسالمت آمیز احیاء تمامیت ارضی و حل و فصل مناقشات به وجود آمده توضیح داد: کشور ما با استفاده از همه فرصت های مربوط، ازجمله در چهارچوب مذاکرات بین المللی ژنو در تلاش انجام همکاری های تنگاتنگ با شرکای بینالمللی می باشد تا روسیه نسبت به اجرای آتش بس مورخ 12 آگوست 2008 اقدام کند.

وی افزود: برقراری آشتی، احیای اعتماد و مشارکت میان جوامع از هم جدا شده در کنار تلاش در جهت آزادسازی مناطق اشغالی، یکی از محورهای اصلی سیاست مسالمت آمیز گرجستان است تحت عنوان گامی در مسیر آینده بهتر.

سفیر گرجستان گفت: امسال در 15 می سی و یکمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و گرجستان جشن گرفته شد. در طول 31 سال گذشته یک زیربنای محکم حقوقی به وجود آمده است که شامل بخشهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حقوقی دو کشور میباشد. در طول این مدت دیدارهای رسمی در سطوح ریاست جمهوری و دولتی، همچنین جلسات کمیسیونهای اقتصادی مشترک، گروه های مشورتی سیاسی و کنسولی انجام گرفته است.

در این مراسم  نجف زاده نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و گرجستان در سخنانی گفت: ایران و گرجستان از دیرباز تعاملی تمدنی و فرهنگی تنگاتنگ داشته اند و سنن و آیین های فرهنگی کهن مردم دو کشور و اشتراکات فراوان تاریخی مبنای مستحکمی برای حفظ و تقویت ارتباطات میان دو کشور و دو ملت است.

وی افزود: دو کشور ایران و گرجستان دروازه های ورودی و خروجی کریدور ترانزیتی خلیج فارس – دریای سیاه هستند و دو کشور باید از این فرصت حداکثر بهره برداری را داشته باشند. گرجستان میتواند پل ارتباطی جمهوری اسلامی ایران با اروپا باشد و ایران نیز می تواند پل ارتباطی گرجستان با خلیج فارس و اقیانوس هند باشد و در نتیجه توسط همکاری های فیمابین در حوزه حمل و نقل منافع دو طرف را تأمین کند./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/ajn
اخبار مرتبط
در جریان حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران، جمهوری آذربایجان سفارت خود را در ایران تخلیه کرد؛ در این باره سفیر اسبق ایران در آذربایجان توضیحاتی داد.
سفیر جمهوری آذربایجان در مراسم عصرانه سفارتخانه این کشور در تهران که با حضور گروهی از اصحاب رسانه و از جمله مدیر مسوول روزنامه آسیا و سردبیر آسیانیوز و‌ جمعی از اهالی رسانه برگزار شد، گفت: آذربایجان در راستای صلح پایدار در منطقه تلاش می کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید