صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
کد خبر: 14996
گزارشگر: 2
۴۹۴
۰
۰
۴
موفقیت در تجارت الکترونیک

نقش درگاه پرداخت در تجارت الکترونیک

نقش درگاه پرداخت در تجارت الکترونیک
درگاه پرداخت عنصر جدا نشدنی از تجارت الکترونیک است و نقش پررنگی میان خریدار و فروشنده ایفا می‌کند. با بررسی نقش درگاه پرداخت در تجارت الکترونیک همراه ما باشید.

درگاه پرداخت یکی از اصلی‌ترین ارکان موفقیت تجارت الکترونیک است. در واقع، درگاه پرداخت به عنوان یک پل ارتباطی بین فروشنده و خریدار، نقش بسیار مهمی در فرآیند خرید و فروش بازی می‌کند. در این مقاله، به بررسی نقش درگاه پرداخت در تجارت الکترونیک پرداخته شده است.

 

تجارت الکترونیک بدون درگاه پرداخت؟

 

بسترهای تجارت الکترونیک را بدون درگاه پرداخت تصور کنید. این وضعیت چه تبعاتی خواهد داشت؟ نبود درگاه پرداخت می‌تواند سبب کاهش اعتماد مشتریان به سایت‌های تجاری شود، چرا که این درگاه‌ها به عنوان یک واسط بین مشتری و فروشنده عمل می‌کنند و اطلاعات پرداخت را به صورت امن از مشتری به فروشنده منتقل می‌کنند. علاوه بر این بدون وجود درگاه پرداخت، خریدار نخواهد توانست عملیات پرداخت را به صورت آنلاین انجام دهد و باید برای این انتقال وجه از روش‌های دستی مانند حواله یا واریز به حساب استفاده کند، که قاعدتاً زمانبر و پرخطر است. همچنین، بدون وجود درگاه پرداخت فروشندگان باید هزینه‌های بالاتری را برای تبلیغات بپردازند تا بازار فروش خود را توسعه دهد.

 

عوامل رشد تجارت الکترونیک

 

بهتر است در این‌جا به طور کلی نگاهی داشته باشیم به تمام عوامل متنوعی که سبب رشد تجارت الکترونیک می‌شوند تا در این میان اهمیت نقش درگاه پرداخت در تجارت الکترونیک را بیش‌تر شفاف‌سازی کنیم.

افزایش استفاده از اینترنت: با گسترش استفاده از اینترنت در سراسر جهان، تعداد کاربران اینترنتی نیز رو به افزایش است و بسیاری از آن‌ها به دنبال خرید کالا و خدمات آنلاین هستند و این امر شاید مهم‌ترین عاملی‌ست که سبب رشد تجارت الکترونیک شده است.
راحتی و سهولت خرید: تجارت الکترونیک به مشتریان فرصت می‌دهد تا به راحتی و با سهولت بالایی خرید کالا و خدمات مورد نظر خود را در هر زمان و مکانی داشته باشند. در این گزینه نقش درگاه پرداخت در ساده‌سازی روند خرید مشتری بسیار آشکار است.
کاهش هزینه‌های تولید: به کمک رونق گرفتن فروشگاه‌های آنلاین، شرکت‌های تولید‌کننده توانسته‌اند هزینه‌های تولید، نگهداری و فضای نمایشگاه‌های فیزیکی را صرفه‌جویی کنند و به این وسیله در مسیر رونق بیش‌تر گام بردارند.
گسترده شدن پرداخت الکترونیک: ظهور سرویس‌های درگاه پرداخت و گسترش پرداخت الکترونیک، مشتریان به راحتی و با اطمینان بالایی خرید خود را از طریق کارت‌های بانکی و سایر روش‌های پرداخت الکترونیک که مهم‌ترین آن‌ها بهرمندی از درگاه پرداخت اینترنتی است انجام می‌دهند. این روند با ایجاد تجربه کاربری مطلوب، در نهایت به رشد تجارت الکترونیک ختم می‌شود.
توسعه فناوری: توسعه فناوری و بهبود سامانه‌های تجارت الکترونیک، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به صورت بهینه و با میزان کارآمدی بالاتری، خدمات خود را ارائه بدهند و مشتریان بیش‌تری را جذب کنند.

عوامل رشد تجارت الکترونیک

مزایای درگاه پرداخت در تجارت الکترونیک

 

حالا نوبت به برشمردن مزایای درگاه پرداخت در تجارت الکترونیک و تبیین نقش مستقیم این سرویس مالی در این حوزه می‌رسد.

 

۱- امنیت

 

امنیت یکی از مهم‌ترین عوامل رشد تجارت الکترونیک است. با توجه به رشد روزافزون تجارت الکترونیک، جعل کارت‌های بانکی و سایر روش‌های کلاه‌برداری الکترونیک که رایج شده است، استفاده از درگاه پرداخت، فروشنده را مطمئن می‌کند که هیچ کس نمی‌تواند به اطلاعات شخصی بانکی مشتریان دسترسی پیدا کند.

 

۲- سهولت و سرعت

 

به کمک امکانات درگاه پرداخت، فروشنده می‌تواند به راحتی و با سرعتی بالا پول را از خریدار دریافت کند. همچنین، خریدار نیز می‌تواند با استفاده از درگاه پرداخت به راحتی و سرعت بالایی، فرآیند خرید خود را تکمیل کند. با گذشت زمان، سرعت و کارآمدی درگاه‌های پرداخت بهبود یافته است. اکنون، بسیاری از درگاه‌های پرداخت مورد اعتماد با سرعت بالاتر عمل می‌کنند. همچنین، بسیاری از فروشگاه های آنلاین به کمک دستورالعمل‌های جدید، طراحی و اجرای درگاه پرداخت خود را بهبود بخشیده‌اند که به معنای کاهش تعداد خطاهای پرداخت و افزایش سرعت پرداخت است.

 

۳- ایجاد و ساخت درگاه پرداخت رایگان و آسان

 

شرکت‌های پرداخت براساس ضوابط بانک مرکزی با نظارت شاپرک، بستر ساخت و اتصال درگاه پرداخت به وب سایت، نرم افزار ، اپلیکیشن و... را فراهم کرده‌اند، به طور نمونه شما درگاه پرداخت رایان پی را می‌توانید بصورت رایگان و در یک روز کاری ایجاد نمایید. به طور عمومی درگاه پرداخت ابزاری برای تجارت الکترونیک که از پول جدا نشدنی است به همین دلیل برای افزایش امنیت و پیگیری تراکنش‌ها، برای دریافت درگاه پرداخت مستلزم آن است که شما احراز هویت و مدارک مد نظر را ارائه دهید. برای ساخت رایگان درگاه پرداخت به سایت rayanpay.com مراجعه نمایید و در کمتر از یک روز کاری در تجارت الکترونیک تراکنش خواهید داشت.

 

۴- پذیرش چندین روش پرداخت

 

بسیاری از درگاه‌های پرداخت قابلیت پذیرش چندین روش پرداخت مانند: کارت‌های بانکی، وجه نقد، کارت های شارژ و غیره را دارند. این قابلیت سبب می‌شود، فرآیندهای خرید و فروش در بستر تجارت الکترونیک بیش از همیشه آسان شود و فروشندگان به کمک توسعه‌ی روش‌های پرداخت، نیازهای مشتریان را برآورده کرده و تجربه کاربری مطلوب‌تری را رقم بزنند.

 

۵- توسعه فناوری‌های جدید

 

فناوری‌های جدید، مانند پرداخت‌های بی سیم، پرداخت‌های موبایل و پرداخت‌های اینترنتی، به فروشگاه‌های آنلاین کمک می کنند تا درگاه پرداخت خود را بهبود بخشند. بنابراین فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند به مشتریان خود گزینه‌های بیشتری برای پرداخت الکترونیک در سایت‌های فروشگاهی ارائه دهند.

مزایای درگاه پرداخت در تجارت الکترونیک

چگونه درگاه پرداخت سبب افزایش فروش آنلاین می‌شود؟

 

درگاه پرداخت در تجارت الکترونیک به عنوان یک ابزار مهم در فروش آنلاین، می‌تواند به شکل قابل توجهی بر افزایش فروش شما تأثیر بگذارد. اما چگونه؟ فهرست زیر را مطالعه کنید تا متوجه چگونگی تاثیر استفاده از درگاه پرداخت بر افزایش فروش آنلاین بشوید:

  • اعتماد‌سازی: وجود درگاه پرداخت امن و قابل اعتماد، سبب افزایش اعتماد خریداران به سایت شما و کاهش نگرانی‌های آن‌ها در خصوص اطلاعات حساس بانکی‌شان خواهد شد.
  • رفع محدودیت: با دسترسی به چندین درگاه پرداخت، مشتریان به گزینه‌های پرداخت مختلف دسترسی دارند و وجود گزینه‌های پرداخت مناسب، سبب افزایش فروش خواهد شد.
  • سادگی و سرعت: استفاده از درگاه پرداخت ساده و سریع، سبب جذب بیش‌تر خریداران و کسب رضایت آن‌ها از تجربه خرید خواهد شد.
  • پشتیبانی: درگاه پرداخت با ارائه خدمات پشتیبانی حرفه‌ای و رفع مشکلات به صورت سریع و ۲۴ ساعته، سبب افزایش رضایت خریداران و بهبود تجربه آن‌ها می‌گردد.
  • گستردگی: دسترسی به درگاه پرداخت بین‌المللی، سبب گسترش فروش شما در سطح جهانی می‌شود و این سبب می‌شود فروش و درآمد فروشگاه افزایش پیدا کند.
https://www.asianews.ir/u/ak6
اخبار مرتبط
می خواهیم نتیجه ماه ها بررسی فروشگاه سازهای برتر ایران را با جزئیات معرفی کنیم؛ به این ترتیب می توانید با اطمینان بیشتری، بهترین آنها را انتخاب کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید