صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۱:۱۲
کد خبر: 15007
گزارشگر: 213
۸۳۲
۰
۰
۲
اپل ویژن پرو

جایگاه عینک انقلابی اپل در سبد کاربران ایرانی

جایگاه عینک انقلابی اپل در سبد کاربران ایرانی
هدست واقعیت ترکیبی اپل یا «اپل ویژن پرو» روز ۵ ژوئن در کنفرانس WWDC ۲۰۲۳ اپل رونمایی شد؛ ولی عینک انقلابی چیست و در ایران چه جایگاهی خواهد داشت؟

به گزارش آسیانیوز، هدست واقعیت ترکیبی اپل یا «اپل ویژن پرو» (Apple Vision Pro) که روز ۵ ژوئن (۱۵خرداد) در کنفرانس WWDC ۲۰۲۳ اپل رونمایی شد، یکی از مهمترین دستاوردهای این شرکت است که گمان می‌شود بتواند جای گوشی‌های تلفن همراه را بگیرد.

عینک انقلابی اپل چه قابلیت‌هایی دارد و در سبد کاربران ایرانی چه جایگاهی خواهد داشت؟

 واقعیت ترکیبی به جای واقعیت مجازی
هدسِت واقعیت ترکیبی اپل از ترکیب دو نوع واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ایجاد شده و به همین دلیل، برای اولین بار اصطلاح «واقعیت ترکیبی» را برای آن انتخاب کرده‌اند. به عبارت دیگر، با چنین عینکی شما می‌توانید به اشیای اطرافتان واکنش نشان دهید و همزمان، برنامه‌های دیجیتال را هم در کنترل داشته باشید.

کیفیت تصویر در این هدست دو برابر یک نمایشگر 4K است.

هدسِت واقعیت ترکیبی اپل از ترکیب دو نوع واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ایجاد شده و به همین دلیل، برای اولین بار اصطلاح «واقعیت ترکیبی» را برای آن انتخاب کرده‌اند.

هدسِت واقعیت ترکیبی اپل از ترکیب دو نوع واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ایجاد شده و به همین دلیل، برای اولین بار اصطلاح «واقعیت ترکیبی» را برای آن انتخاب کرده‌اند.

بعد از این‌که عینک واقعیت ترکیبی اپل را به چشم گذاشتید، همه برنامه‌های اپل جلویتان ظاهر می‌شوند و شما می‌توانید با حرکت چشم یا انگشتان همه‌چیز را کنترل کنید؛‌ می‌توانید فیلم تماشا کنید، با کمک ابزارهای اپل چراغ خانه را خاموش یا روشن کنید یا با دوستان‌تان تماس تصویری بگیرید.

کنترل دنیای سه بعدی با عینک اپل

  همه برنامه‌های اپل هم با این هدست قابل اجرا هستند. مثلا شما می‌توانید گالری عکس‌هایتان را باز کنید، با کشیدن دست‌تان در کنار صفحه، آن را پایین بکشید یا بخش‌های مختلف یک عکس پانوراما را مرور کنید.

خواندن پیامک‌ها یا صفحات وب به صورت دوبعدی هم با همین عینک امکان‌پذیر است.

برای این‌که چنین سیستمی کارایی داشته باشد، هدست واقعیت ترکیبی اپل از تعدادی دوربین بیرونی و حسگر درونی تشکیل شده که بتوانند همزمان حرکت دست و چشمان شما را بررسی کنند. در نتیجه چنین عملکردی شما می‌توانید کارکردهای هدست را با دست یا چشمان‌تان کنترل کنید.

توییت تیم کوک، مدیر اجرایی اپل درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل

برای این هدست «مد» یا حالت‌های مختلفی هم طراحی شده است. در برنامه‌ای که قرار است به زودی روی این هدست پیاده شود، اگر سرتان را به سمت یک دستگاه برگردانید، تنظیمات مربوط به آن برایتان نمایش داده می‌شود و می‌توانید با چشم یا انگشتان‌تان آنها را تغییر دهید. مثلا وقتی به رادیو نگاه می‌کنید، دکمه کم و زیاد کردن صدا برایتان نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن را تغییر دهید.

هرچند یکی از بزرگترین مزایای عینک اپل اجرای برنامه‌های مختلف به صورت سه‌بعدی است، اما این هدست می‌تواند برنامه‌های دو بعدی را هم اجرا کند. این موضوع به خصوص برای برنامه‌نویسان کامپیوتری و تولیدکنندگان محتوا خبر خوبی است چون برای نوشتن برنامه‌ها دست‌شان بازتر خواهد بود.

بازسازی چهره دوقلوی شما در فیس‌تایم

  با کمک هدست واقعیت ترکیبی اپل شما می‌توانید با دوستان‌تان تماس تصویری برقرار کنید. در چنین حالتی، دوربین‌های داخلی هدست، چهره و حالت‌های صورت‌تان در زمان تماس را شبیه‌سازی می‌کنند تا مخاطب‌تان بتواند چهره شما را بدون هدست ببیند. درست انگار روبروی او نشسته و در حال صحبت کردن هستید.

اگر طرف مقابل هم هدست اپل را بر چهره داشته باشد، هر دو طرف با «چهره‌های دوقلو» یکدیگر – یعنی چهره‌های شبیه‌سازی شده‌تان- صحبت می‌کنید.

تنظیم خودکار نور و تاریکی محیط
در زمان تماشای فیلم یا وقتی می‌خواهید با برنامه‌ای کار کنید، نور اطرافتان به طور خودکار کمتر می‌شود تا تمرکزتان روی برنامه اجرا شده یا فیلم بیشتر باشد. اگر به هر دلیلی این سیستم خودکار فعال نشد، با کمک یک پیچ که کنار هدست گذاشته شده، می‌توانید نور اطراف‌تان را به صورت دستی تنظیم کنید.

هدست واقعیت ترکیبی اپل
هدست واقعیت ترکیبی اپل  در زمان نمایش فیلم، تمام محیط اطراف‌تان مثل سینما کاملا تاریک می‌شود تا بتوانید تجربه بهتری از تماشای فیلم داشته باشید.

باتری را فراموش نکنید
برای این‌که بتوانید از این امکانات استفاده کنید، باید دستگاه‌تان همیشه شارژ باشد و یک باتری که با سیم به هدست متصل شده، کنارتان داشته باشید. این باتری برای حدود دو ساعت شارژ نگه می‌دارد.

به جز این، می‌توانید هدست‌تان را به یک دستگاه دیگر با سیستم عامل اپل، مثلا مک‌بوک، متصل کنید تا شارژش تمام نشود.

قیمت هر هدست واقعیت ترکیبی اپل یا اپل ویژن پرو حدود ۳۵۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد و قرار است از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی، ابتدا در آمریکا عرضه شود.

وب‌گردی با هدست Vision Pro اپل در ایران احتمالاً تجربه‌ای از «فیلترینگ فراگیر» (Immersive) خواهد بود!

 این عینک بر اساس قیمت ارز در ایران،‌ در زمان نوشته شدن این گزارش، حدود ۱۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. به جز قیمت، تحریم و فیلترینگ دو محدودیت جدی هستند که نمی‌گذارند کاربر ایرانی از این محصول جدید اپل استفاده کند.

از طرفی، سرویس‌های اپل به خاطر تحریم‌های آمریکا در دسترس کاربران ایرانی نیستند./

https://www.asianews.ir/u/akh
اخبار مرتبط
با توجه به اهمیت خرید اپل آیدی و نقش کلیدی آن در دسترسی به اپلیکیشن‌های اختصاصی اپل، ما این مطلب را به بررسی مزایای خرید آن اختصاص داده‌ایم؛ اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
نمی‌توانیم بدون کابل‌ شارژ زندگی کاری و جدی داشته باشیم !
سارقان گوشی‌های آیفون با سوءاستفاده از یک قابلیت امنیتی در این محصول به نام Recovery Key می توانند وارد اکانت اپل کاربران شده و دسترسی آنها را از اکانتشان خارج کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید