صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۲
کد خبر: 15066
گزارشگر: 213
۲۰۵۳
۰
۰
۰
پس از دو باخت

نخستین پیروزی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها

نخستین پیروزی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها
تیم ملی والیبال ایران در ناگویا با برتری ۳-۱ مقابل چین، اولین پیروزی خود را در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به دست آورد.
به گزارش آسیانیوز، ایران که دو باخت پشت هم مقابل ژاپن و لهستان متحمل شده بود، توانست دارنده سه جام قهرمانی آسیا و سه نشان طلا از بازی‌های آسیایی را شکست دهد.

تیم ملی والیبال ایران در ناگویا با برتری ۳-۱ مقابل چین، اولین پیروزی خود را در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به دست آورد.

ایران که دو باخت پشت هم مقابل ژاپن و لهستان متحمل شده بود، در دور سوم از هفته اول این رقابت‌ها توانست دارنده سه جام قهرمانی آسیا و سه نشان طلا از بازی‌های آسیایی را شکست دهد.

ایران در حضور ۳۵۰۰ تماشاگر، بازی را با ترکیب محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمدجواد معنوی‌نژاد، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد و در ست اول، ۲۵-۲۳ مغلوب شد.

چینی‌ها با نزولی چشمگیر، در ست دوم از امتیاز ۱۵ فراتر نرفتند. کو زونگ شوای و چن جیا جی، لیبروهای چین در برابر ایران روزی پر اشتباه را سپری کردند.

ضعف چین در دریافت اول، از ست دوم تا پایان مسابقه برقرار ماند. جابه‌جایی لیبروها با یکدیگر چاره‌ساز نبود و گو چنگ پاسور چین، توپ‌های مناسبی دریافت نمی‌کرد.

شکست تیم ملی والیبال ایران در برابر حریفان لهستانی
 
در ست سوم، چین در بیستمین امتیاز متوقف شد. در چهارمین ست هم برتری یکطرفه از آن شاگردان بهروز عطایی بود و چین از عدد نازل ۱۴ فراتر نرفت. به نحوی که فرصت بیشتری به بازیکنان ذخیره رسید تا امتیاز پایانی را هم شهروز همایونفرمنش کسب کند.

امین اسماعیل‌نژاد برترین بازیکن ایران در هفته اول، در این بازی هم ستاره زمین بود و ۲۶ امتیاز کسب کرد. پوریا حسینخان‌زاده پدیده ۱۸ ساله ایران بار دیگر درخشید و ۱۶ امتیاز گرفت.

در آن سوی زمین، ژانگ جین‌یین با اختلافی چشمگیر برترین بازیکن تیمش بود. پشت خط‌زن باشگاه گدانسک لهستان با قامت ۲۰۷ سانتیمتری، بارها روی دست مدافعان ایران پرید و در خط سرویس هم موفق ظاهر شد. او به تنهایی ۲۰ امتیاز به دست آورد.

ایران در آخرین بازی‌اش از هفته نخست لیگ ملت‌ها، یکشنبه در برابر اسلوونی قرار می‌گیرد. این تیم با سرمربیگری گئورگی کرتیو از رومانی، دو پیروزی ارزشمند مقابل فرانسه (قهرمان المپیک و مدافع عنوان قهرمانی) همچنین صربستان به دست آورده. یک شکست هم مقابل بلغارستان متحمل شده است.

بهروز عطایی سرمربی ایران پیش از دیدار با چین گفته بود:‌ «مقابل لهستان نسبت به دیدار با ژاپن عملکرد خیلی بهتری داشتیم و امیدوارم که این روند رو به رشد، ادامه داشته باشد تا به اهداف‌مان برسیم.»

در سایر دیدارها، آرژانتین در اوتاوا ۳-۱ از سد کانادا گذشت. ایتالیا با همین نتیجه کوبا را پشت سر گذاشت. در نبرد اروپایی‌ها نیز هلند با درخشش مارتن فان گاردرن ۳-۰ آلمان را برد.

در گروه اول به میزبانی ناگویا، ژاپنی‌ها توانستند صربستان را از پیش رو بردارند. لهستان هم پس از پیروزی دشوار ۳-۲ مقابل ایران، به همان سختی و با همان نتیجه از سد بلغارستان گذشت./
https://www.asianews.ir/u/am4
اخبار مرتبط
بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ شهریورماه به میزبانی ژاپن درحال پیگیری است که تیم ملی والیبال ایران با شکست حریفان خود موفق شده در جمع ۴ تیم برتر پایانی این رقابت ها قرار بگیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید