صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۶
کد خبر: 15098
گزارشگر: 213
۴۲۴
۰
۰
۱
خبر مهم معاون وزیر رفاه

تشریح اجرای طرح کالابرگ/تنوع کالایی به ۱۵ قلم رسید

تشریح اجرای طرح کالابرگ/تنوع کالایی به ۱۵ قلم رسید
معاون وزیر رفاه گفت: طرح کالا برگ بر روی تامین سبد غذایی مردم و تامین ویتامین ها و کالری های مورد نیاز متمرکز شدو این اقلام به ۱۵ قلم افزایش می یابد.
به گزارش آسیانیوز، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیرکشور در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، بر ضرورت حل مشکلات موجود در این زمینه برای افزایش اقبال عمومی نسبت به آن تاکید کرد.

 به گزارش ایلنا به نقل از وزارت کشور، محسن کوشش تبار این مطلب را در جلسه بررسی وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور با حضور معاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بیان و خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های افزایش اقبال این طرح رسیدگی به مشکلات مردم و فروشگاه‌های مرتبط به تجهیزات کالابرگ الکترونیکی است که در این ارتباط مقام ها و مسئولان محلی می‌توانند فعالانه برای حل آن‌ها ورود کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور افزود، با توجه به این که طرح کالابرگ الکترونیکی مراحل اولیه اجرای خود را طی می‌کند، موفقیت آن می تواند در توسعه هر چه بیشتر اقبال مردم موثر باشد.

وی با تشکر از همه دست اندرکاران اجرای این طرح گفت: هدف ما از برگزاری جلسات هماهنگی در خصوص رفع مشکلات برای دسترسی هر چه بیشتر کسانی است که می توانند از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

وی بر استفاده از رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما و دیگر وسایل ارتباطی برای توسعه طرح مزبور در بین عموم مردم تاکید و خاطر نشان کرد، در برخی از استان های کشور مسئولان محلی از شخصیت‌های صاحب نفوذ و موثر در بین مردم نیز برای تبلیغ این مهم بهره گیری کرده‌اند.

معاون وزیر کشور ، توسعه زیرساخت های لازم برای گسترش پوشش جغرافیایی طرح کالابرگ الکترونیکی، استفاده از ظرفیت برخی طرف های تجاری مانند فروشگاه های شهر و روستا و کاهش زمان واریز وجه فروشگاه های طرف قرارداد به ۲۴ ساعت را از عوامل موثر در ارتباط با اقبال عمومی نسبت به طرح کالابرگ الکترونیکی دانست.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه تصریح کرد، کالابرگ الکترونیکی از اقدامات اساسی و قطعی دولت برای تامین اقلام اساسی مورد نیاز خانواده ها با توجه به حذف ارز ترجیحی از سال ۱۴۰۱ محسوب می شود.

وی با اشاره به تامین ۱۱ قلم کالای مورد نیاز خانواده ها از طریق این طرح خاطر نشان کرد، برای توسعه و گسترش این طرح در بین سه دهک کم درآمد جامعه، سیاست های تشویقی مانند افزایش ۲۰ درصدی یارانه برای استفاده از کالابرگ نیز اعمال می شود و این خانواده ها می توانند به میزان ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر فرد خانواده از کالابرگ استفاده کنند.

معاون وزیر رفاه با تاکید بر این که طرح مزبور به صورت کالا اختیاری است ، گفت، برای توسعه و گسترش جغرافیایی این طرح و پوشش سراسری می توانیم مراکز طرف قرارداد را افزایش دهیم.

در حال حاضر ۵۳ هزار و ۲۵۹ فروشگاه خرد و ۱۰ هزار و ۳۷۹ فروشگاه زنجیره ای به تجهیزات مرتبط با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی مجهز شده اند که به ارائه ۱۱ قلم کالاهای مشمول طرح اقدام می‌کنند. شیر، ماست، پنیر، تخم‌ مرغ، مرغ، روغن، ماکارونی، برنج، گوشت گوساله، حبوبات و قند و شکر از جمله کالاهایی هستند که شامل این طرح شده اند.

عسگریان خاطرنشان کرد: سیاست ما در ارتباط با طرح کالا برگ بر روی تامین سبد غذایی مردم و تامین ویتامین ها و کالری های مورد نیاز آنان متمرکز شده است و این اقلام در آینده با بررسی های لازم می تواند تا ۱۵ قلم نیز افزایش یابد.

در جریان برگزاری این جلسه معاونان امور اقتصادی استانداری های سراسر کشور نیز که به صورت وبیناری در آن شرکت داشتند، برخی مشکلات برسر راه اجرای طرح نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1366643
https://www.asianews.ir/u/amz
اخبار مرتبط
در راستای شفاف‌سازی و رفع ابهامات نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، به پرسش‌های فروشندگان فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها پاسخ داده شده است.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش مبلغ یارانه‌ها به‌صورت اعتباری خبر داد.
معاون رفاهی وزارت کار با تاکید بر اینکه یارانه نقدی با وجود اجرای طرح کلابرگ حذف نمی شود، توضیحات کاملی درباره استفاده از کالابرگ ارایه کرد.
در حالی که طرح کالابرگ الکترونیکی از روز شنبه ۱۳ خرداد اجرایی شده است، به زودی تمام دهک‌ها شامل افزایش یارانه می شوند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید