صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۰
کد خبر: 15100
گزارشگر: 213
۶۸۹
۰
۰
۱
سفیر بنگلادش در مراسم روز استقلال این کشور تاکید کرد:

ضرورت به میدان آمدن «بخش خصوصی» در ایران و بنگلادش

ضرورت به میدان آمدن «بخش خصوصی» در ایران و بنگلادش
سفیر بنگلادش به مناسبت روز استقلال این کشور گفت: نشانه‌های مثبتی وجود دارد که بخش خصوصی هر دو کشور برای بهره‌برداری از پتانسیل عظیم در زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری به میدان می‌آیند.

به گزارش آسیانیوز، حمید دهقان، خبرنگار: به مناسبت روز استقلال و روز ملی بنگلادش مراسمی از سوی جناب منجور الکریم‌خان جودوری (Manjurul Karim Khan Chowdhury)، سفیر بنگلادش در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

به گزارش روزنامه‌ آسیا در این مراسم که سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی مقیم ایران، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت و برخی از بازرگانان و روزنامه‌نگاران حضور داشتند، سفیر بنگلادش با اشاره به رویداد‌ها و حوادث ناگوار کشور پس از استقلال گفت: برخی کارشناسان بین‌المللی بنگلادش را یک کشور ویران‌شده و مضطرب و وامانده تلقی کرده بودند.

وی افزود: آنان حتی شک داشتند که ما زنده بمانیم. اما بنگلادش ثابت کرد که آنها اشتباه می‌کنند. پس از ۵۲ سال، بنگلادش یک کشور متفاوت است، و این یک داستان موفقیت آمیز می‌باشد. در ۵۲ سال گذشته درآمد ملی ما نسبت به سال ۱۹۷۲ حدود ۳۰ برابر شده است. ما در سال ۱۹۷۲ با تولید ناخالص داخلی سرانه ۹۳ دلار، یکی از فقیرترین کشورها بودیم.

این سفیر گفت: سرانه تولید ناخالص داخلی ما حدود ۲۸۰۰ دلار است. امید به زندگیدر بدو تولد در سال ۱۹۷۱ ، ۴۶ سال بود، اکنون به ۷۲ سال رسیده است . ما در بسیاری از موارد، بهتر از کشورهای منطقه به پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش های اجتماعی و اقتصادی دست یافته‌ایم.

الکریم‌خان جودوری اضافه کرد: بنگلادش و ایران از روابط دوستانه و برادرانه دیرینه برخوردارند. پیوندهای مذهبی و فرهنگی بین مردم دو کشور قدمتی هزار ساله دارد. هر دو ملت حسن نیت بسیار زیادی برای یکدیگر قائل هستند. هر دو کشور برای تعمیق روابط دوجانبه و کشف زمینه های بیشترهمکاری متقابل سودمند، کار می‌کنند‌.

وی توضیح داد: بنگلادش مشتاق افزایش تعامل و تبادل بین دو کشور در جهت تعمیق همکاری‌های دوجانبه از جمله در زمینه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری است. همکاری در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی نیز در حال گسترش است‌. نشانه‌های مثبتی وجود دارد که بخش خصوصی هر دو کشور برای بهره‌برداری از پتانسیل عظیم در زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری به میدان می‌آیند. این ممکن است منجر به همکاری عمیق‌تر و گسترده‌تر بین دو کشور شود.

وی در پایان افزود: بنگلادش از حقوق مشروع ایران به عنوان عضوی از جامعه بین‌المللی حمایت می کند./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/an0
اخبار مرتبط
سی و یکمین سالگرد استقلال کشور گرجستان طی مراسمی با ضیافت شام سفیر گرجستان در باغ هتل هما برگزار شد؛ در این مراسم ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا نیز حضور داشت.
کارسناسان در همایشی به بهانه «هشتادمین سالگرد مهاجرت لهستانی ها به ایران» تاکید کردند که ورود مهاجران لهستانی بزرگترین مواجهه ایرانیان با غرب بود و روابط دو ملت ایران و لهستان صرفنظر از اینکه چه حکومت هایی بر سر کار بوده اند، دوستانه بوده است.
دولت آلمان در پی صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد، شهروند دوتابعیتی ایرانی-آلمانی اعلام کرد که کاردار ایران در برلین را احضار کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید