صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۹
کد خبر: 15110
گزارشگر: 213
۵۸۱
۰
۰
۱
با موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس

شنبه ها تعطیل می شود!

شنبه ها تعطیل می شود!
کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی جمعه و شنبه، و هفته کاری پنج‌روزه موافقت کرد.
به گزارش آسیانیوز، محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۲۲ خرداد از موافقت کمیسون اجتماعی با تعطیلی شنبه‌ها خبر داد و در توییتر نوشت: «با موافقت کمیسیون اجتماعی جمعه وشنبه تعطیل ‌و هفته کاری از یکشنبه تا پنج‌شنبه است تا موجب هم‌سویی بیشتر با ظرفیت‌ تجاری منطقه و جهان و عدالت ‌بیشتر بین بخش ‌خصوصی و دولتی شود.» او افزود: «کمیسیون با رأی قاطع، گام اول‌ مجلس را محکم برداشت.»

محسن پیرهادی پیش از این گفته بود «تغییر تعطیلی از پنج‌شنبه به شنبه هیچ منع شرعی و قانونی ندارد». او در دفاع از این تغییر افزوده بود: «ما چهار روز هفته را به‌واسطه تعطیلی متفاوت با سایر کشور‌ها از دست می‌دهیم. یک روز تعطیل که جمعه باشد به‌واسطه مسائل دینی، اجتناب‌ناپذیر و صحیح است، اما تغییر تعطیلی از پنج‌شنبه به شنبه، هیچ منع شرعی و قانونی ندارد و صرفاً نیاز به یک عزم و اصلاح دارد.»

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفته است که منتظر نظر شورای فقهی قم هستند تا این شورا نظرش را اعلام کند. با وجود برخی مخالفت‌ها گفته می‌شود که تعطیلی شنبه‌ها، احتمالاً از سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

به‌تازگی دولت لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری (تغییر ساعت کاری و تعطیلی پنج‌شنبه) را به مجلس ارسال کرد. این طرح پیشنهاد می‌کرد پنج‌شنبه‌ها به‌شکل سراسری در تمام کشور تعطیل باشد. همزمان با این طرح، جمعی از نمایندگان طرحی را تدوین کردند که بر اساس آن تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها قرار گرفت.

ساماندهی تعطیلات موضوعی است که از زمان مجلس ششم تا کنون مطرح بوده است. پیش از این، مخالفان تعطیلی شنبه‌ها این اقدام را تمکین به «غرب‌گرایی» دانسته بودند./
https://www.asianews.ir/u/ana
اخبار مرتبط
در راستای اصلاح الگوی مصرف و مدیریت بهینه انرژی، ساعت کار ادارات و سازمان های مختلف در حالات عادی و شناور تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ اعلام شد.
مجلس از لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و تغییر ساعت کاری و تعطیلی پنجشنبه ها خبر داد.
ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهاد‌های عمومی، از نیمه خرداد تا نیمه شهریور، ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید