صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۸
کد خبر: 15127
گزارشگر: 306
۲۷۸
۰
۰
۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خبر داد

برپایی نمایشگاه مد و لباس در یزد / طراحی پوشاک ایرانی اسلامی مهمترین مولفه‎ در زنجیره صنعت پوشاک است

برپایی نمایشگاه مد و لباس در یزد / طراحی پوشاک ایرانی اسلامی مهمترین مولفه‎ در زنجیره صنعت پوشاک است
یزد - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برپایی نمایشگاه مد و لباس از ۲۴ تا ۲۶ خردادماه در محل مجتمع تجاری ستاره یزد در دو نوبت صبح و عصر خبر داد

آسیانیوز / یزد ؛ «احسان عابدی» تصریح داشت : در این نمایشگاه که بیش از ۶۵ برند مطرح و برترین تولیدکنندگان کشوری پوشاک اجتماعی بانوان از ۱۲ استان کشور حضور دارند، انواع پوشاک اجتماعی بانوان با رویکرد پوشش عفیفانه عرضه خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه البته از سال گذشته با ایجاد بازارچهها و فروشگاه‌هایی در سطح شهر برای عرضه پوشاک ایرانی اسلامی و  عفیفانه درحال پیگیری است از تدوین شاخص‌های نظارت بر عرضه پوشاک اجتماعی و ابلاغ آن به مراجع مسئول در سطح کشورخبر داد.

به گفته عابدی طرح زیست عفیفیانه در سال ۱۴۰۰ به استانها ابلاغ شده و براساس آن، استان‌ها موظف به تسهیل عرضه پوشاک عفیفانه هستند که از سیاست‌های کارگروه مد و لباس استان نیز هست و برگزاری این نمایشگاه نیز در همین راستاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در سال گذشته دو میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به طراحان این بخش در استان اعطا شده است تصریح داشت : یکی از دغدغه‌های حوزه مد و لباس را علاوه بر تهیه و عرضه پوشاک عفیفانه، طراحی در این حوزه خواند و افزود : هم اکنون ده موسسه مد و لباس در استان یزد فعالیت دارند .

«محمدکاظم صادقیان» نیز در این نشست  با اشاره به اینکه طراحی پوشاک ایرانی اسلامی یکی از مهمترین مولفهها در زنجیره صنعت پوشاک است تاکید داشت : پرداختن به این حوزه می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه در حال حاضر 1500 فروشنده پوشاک در یزد داریم لیکن تعداد طراحان و تولیدکنندگان محدود هستند ابراز امیدواری کرد در جهت تقویت این حوزه، شرایط هم‌رسانی هنرمندان و تولیدکنندگان این حوزه فراهم گردد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه برخی کشورها در این حوزه بسیار موفق عمل کرده و بعضاً بازارهای کشورمان را در سیطره خود قرار دادهاند مهمترین خلاءهای زنجیره صنعت پوشاک در کشورمان را طراحی عنوان کرد  

صادقیان با اشاره به زنجیره پیچیده صنعت پوشاک و معضل قاچاق پوشاک و تبعات آن برای صنعت پوشاک کشور خاطر نشان کرد : به دنبال ورود پوشاک به داخل کشور تبعات آن نیز مانند ورود فرهنگ بیگانه، رنگ و احساس کشورهای تولیدکننده نیز وارد کشورمان می‌شود که آسیبهای زیادی را به دنبال دارد.

«محمد میرجلیلی» عضو هیات علمی دانشکده نساجی دانشگاه و دبیر کارگروه مد و لباس استان یزد نیز با اشاره به اینکه برگزاری این قبیل رویدادها و نمایشگاه‌ها توسعه صنعت مد و پوشاک استان را در پی خواهد داشت تصریح نمود : کارگروه مد و لباس استان با توجه به سیاست‌های تدوین شده، سه موضوع برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ها، ایجاد فضای تعاملی بین هرمندان و فعالان و در دسترس گذاشتن پوشاک سالم، باکیفیت و عفیفانه را در دستور کار دارد.

 وی خاطرنشان کرد : این نمایشگاه دارای سه پتانسیل در حوزه پوشاک شامل مراکز دانشگاهی فعال در رشته پوشاک، واحدهای صنعتی فعال و همچنین پیشینه فرهنگی و هنری در حوزه نساجی است و می‌تواند در این حوزه بسیار موفق عمل نماید.

سید محمد جواد عرفانفر

 برپایی نمایشگاه مد و لباس در یزد / طراحی پوشاک ایرانی اسلامی مهمترین مولفه در زنجیره صنعت پوشاک است ،احسان عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، محمدکاظم صادقیان مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان  ، محمد میرجلیلی عضو هیات علمی دانشکده نساجی دانشگاه و دبیر کارگروه مد و لباس استان یزد

https://www.asianews.ir/u/anq
اخبار مرتبط
یزد - نشان ارادت به مجتبی لاله‌زاری، هنرمند جوان یزدی اعطا گردید
یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال 1401 بیش از 60 میلیارد ریال آگهی های ثبتی و دولتی به نشریات محلی و سرپرستی روزنامه ها در استان یزد تعلق گرفت
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید