صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
کد خبر: 15135
گزارشگر: 2
۹۲۷
۲
۰
۵
یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای استان مازندران

معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی رامسر

معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی رامسر
اگر به دنبال یک ماجراجویی هیجان انگیز در دل طبیعت رامسر هستید، پس با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد جاذبه های بی نظیر این مقصد گردشگری توضیح دهیم.

رامسر یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای استان مازندران و به عنوان بهشت واقعی ایران به شمار می رود. از نظر موقعیت جغرافیایی، رامسر از غرب به دشت رودسر، از شرق به تنکابن، از جنوب به کوه های البرز و جنگل های هیرکانی و از شمال به ساحل زیبای دریای خزر منتهی می شود. رامسر در فصل تابستان گرم و مرطوب بوده و زمستان های سردی دارد. قرار گرفتن این شهر ساحلی در کنار جنگل های سرسبز و ساحل دریا، منظره ای بکر و جذاب و طبیعت افسانه ای را به وجود آورده که به یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین شهرهای ایران در بین گردشگران تبدیل شده است.
اگر به دنبال یک ماجراجویی هیجان انگیز در دل طبیعت رامسر هستید، پس با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد جاذبه های بی نظیر این مقصد گردشگری توضیح دهیم.

 

جاذبه های گردشگری رامسر کجاست؟

 

رامسر یکی از شهرهای پر باران و قدیمی استان مازندران است که در گذشته به سخت سر نیز معروف بود. جاذبه های بی نظیر طبیعی، تاریخی و تفریحی این شهر، آن را به یک مقصد گردشگری محبوب در تمام طول سال تبدیل کرده است.
پارک های جنگلی، چشمه های آبگرم معدنی، آبشارها، غارها، دریاچه ها و آثار تاریخی، تنها بخشی از جاذبه های رامسر هستند که به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم.

 

تله کابین رامسر

 

تله کابین رامسر بزرگترین تله کابین ایران است که از سواحل دریای خزر شروع شده و تا ارتفاعات جنگلی رشته کوه البرز ادامه دارد. این مجموعه تفریحی در ۵ کیلومتری غرب شهر رامسر و در فاصله بسیار کمی از شهر چابکسر قرار گرفته است. در واقع تنها تله کابین خاورمیانه به شمار می رود که جنگل ها و ساحل را به هم متصل می کند.

مسیر تله کابین در حدود ۲۰۰۰ متر بوده و در مدت ۱۲ دقیقه به ایستگاه بالا در دل کوهستان خواهید رسید. اگر علاقه مند به ماجراجویی و تماشای چشم انداز پرنده در ارتفاع ۷۰۰ متری و از دید جنگل های انبوه در مه هستید، بهتر است در سفر خود به رامسر، تله کابین آن را امتحان کنید. از طرفی در کنار آن می توانید از تفریحات آبی، ورزش های هوایی، زیپ لاین، پل معلق، کارتینگ، شهربازی و مراکز خرید لذت ببرید.

 

کاخ مرمر رامسر

 

عمارت مرمر بنایی تاریخی است که در دوران پهلوی ساخته شده و در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی، توسط رضا خان، افتتاح شد. این مجموعه بی نظیر از یک باغ بزرگ به وسعت ۶۰ هزار متر مربع؛ پر از گونه های گیاهی کمیاب و یک قصر با شکوه در وسط آن تشکیل شده است.
از ویژگی های منحصر به فرد این عمارت، سبک معماری خیره کننده آن است. در ساخت بنای کاخ سلطنتی از بهترین سنگ های مرمر جهان استفاده شده که با گذشت چندین دهه، همچنان درخشان هستند. انواع مجسمه های برنزی و مرمری، ببر سنگی، نقاشی های قدیمی، فرش های نفیس ایرانی، کریستال ها، منبت کاری های هنرمندانه روی چوب و گچ کاری ها از جاذبه های کاخ مرمر هستند. جالب است بدانید که این کاخ در جهان بسیار معروف بوده و گردشگران خارجی برای بازدید از آن به این شهر سفر می کنند.

کاخ مرمر رامسر

بلوار معلم رامسر

 

این بلوار که در قدیم به بلوار کازینو نیز شهرت داشته، در زمان پهلوی و در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی ساخته شده است. بلوار معلم در مقابل هتل رامسر قرار گرفته و جنگل را به دریای خزر متصل می کند.
بلوار معلم، به عنوان یکی از جاذبه های رامسر در سال ۱۳۵۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. پیشنهاد می شود در زمان اقامت خود در شهر رامسر، پیاده روی و تماشای درختان و نخل های بلند قامت این بلوار را از دست ندهید.

 

روستای جواهرده رامسر

 

جواهرده در حدود ۲۷ کیلومتری شهر رامسر و در ارتفاع ۲۰۰۰ متری میان رشته کوه های البرز قرار دارد. این روستا، به خاطر طبیعت زیبا و بکر خود، همانند نگینی زیبا در دل طبیعت می درخشد و سالانه میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
دمای هوا در روستای جواهرده به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات بالاتر، خنک است؛ در فصل های بهار و تابستان دمای بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد دارد. اگر در فصل گرما به رامسر سفر کردید؛ حتما از جاده پرپیچ و خم جواهرده خود را به این روستا رسانده و از منظره شگفت انگیز اقیانوس ابر لذت ببرید.

جواهرده

آبشار ایج رامسر

 

این آبشار که به آبشار ده قلو نیز معروف است، یکی از جاذبه های طبیعی شهر رامسر به شمار می رود. آبشار ایج که در روستایی با همین نام قرار گرفته از برف های ذوب شده روی کوه های خشم چال در ارتفاعات اشکور علیا، سرچشمه می گیرد. وجود آبشار باعث شده تا در این منطقه، پوشش گیاهی سرسبز و بسیار زیبایی رشد کرده؛ همچنین هوای بسیار خنکی به خصوص در فصل های گرم سال ایجاد شود.

 

سخن آخر

 

همانطور که به آن اشاره شد، رامسر در غرب استان مازندران و در میان رشته کوه سرسبز البرز و آب های دریای خزر قرار گرفته است؛ از این رو یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی ایران به شمار می رود. همچنین در کنار طبیعت شگفت انگیز رامسر و آب و هوای بی نظیر آن، جاذبه های دیگری نیز وجود دارند که به طور مداوم گردشگران و بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کنند.

اگر شما هم می خواهید به این شهر خارق العاده سفر کرده و از جاذبه های آن لذت ببرید، فرصت را از دست نداده و برای رزرو هتل های رامسر به سایت فلای تودی سری بزنید.

https://www.asianews.ir/u/any
اخبار مرتبط
از آنجاییکه بیشترين حجم درخواست‌ها برای سفرهای نوروزی اجاره ویلا در شهرهای مختلف است، در این مطلب به بررسی مزایای ویلاها در مقایسه با سایر اقامتگاه‌ها می‌پردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
A
۱۴۰۲/۰۳/۲۵
0
0
0

الله ایران باید حد اکثر ۵ ساله یکی از بهترین در جهان باشد ، چون ایران بهترین استعداد انسانی را در جهان دارد ، و از نظر مادیات یکی از بهترین در جهان است ، اگه نشده !،..... ‏‎باید همه انجام و اجرای قوانین شرعی و قانونی زیر را از مسولین مربوطه بخواهند ، تا وضعیت مملکت درست شود،....... - [ ] - [ ] در یک مملکت اسلامی که نباید ، دزد و خلافکار وجود داشته باشد !،...........پس چرا امثال ژاپن غیر مسلمان انجام داده !، و مای مسلمان نمیتوانیم !؟،....... - [ ] رییس جمهور و بقیه ی مسوولین : - [ ] این مقام یک امانت الهی است( ارثیه ی کسی نیست!،) ، او و بقیه ی مسوولین، خدمتگذار ملت هستند ، و باید این را عملا روزانه ثابت کنند . مردم باید در طرح ها ی عمومی و افتتاح آنها شرکت داشته ، و مراحل پیشرفت انرا نظاره کنند ، که اگر غیر از این باشد ، طرح ها از نظر زمانی و مادی و معنوی ، منحرف خواهند شد ، و شخص مسوول و رییس و معاون او و سکوت کننده ، بدهکار حق الناس و لازم المحاکمه و....... امام حسین ( ع) ، شب عاشورا به یاران و همرزمان خود فرمود: هر کس مدیون است( انواع حق الناس بدهکار است، که در ایران زیاد است

بابک
۱۴۰۲/۰۴/۰۸
0
0
1

با تشکر از مقاله زیبای شما فقط خواستم بگم در مجاورت رامسر شهری زیبا در دل خزر و البرز کوه خوابیده که اگر قدری توجه از مسئولین ببیند میتواند قطب گردشگری ایران شمال و خاور میانه گردد منظورم چابکسر است که به دلایل زیر از هر لحاظ برتر از رامسر میباشد 1کمترین فاصله کوه و دریا 1300متر 2هفده کیلومترساحل شنی بینظیر با ویو کوه در هیچ کجای ایران این ویو وجود ندارد3خوش آب و هواترین شهر شمال در کنار دریا4 بزرگترین مرکز پرورش گل و گیاه در شمال5 بهترین مردم شمال را دارد و فقط به عنوان کسی که از جای دیگر به چابکسر مهاجرت کردم خواستار رسیدگی مسئولین استان گیلان و کشوری به نگین خزر چابکسر را دارم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید