صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۹
کد خبر: 15173
گزارشگر: 213
۶۸۳
۰
۰
۱
براساس اعلام سفارت ایران در باکو

آذربایجان صدور ویزا برای برای ایرانی ها را متوقف کرد

آذربایجان صدور ویزا برای برای ایرانی ها را متوقف کرد
سفارت ایران در باکو اعلام کرد وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از تیرماه روند صدور روادید فرودگاهی برای شهروندان ایران در فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور را متوقف خواهد کرد.
به گزارش آسیانیوز، سفارت ایران در باکو اعلام کرد وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از دوم تیرماه ۱۴۰۲‌، روند صدور روادید فرودگاهی برای شهروندان ایران در فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور را متوقف خواهد کرد.

سفارت ایران در جمهوری آذربایجان افزود: هموطنان ایرانی غیر مقیم که قصد سفر هوایی به جمهوری آذربایجان و به دریافت روادید ورود نیاز دارند می توانند قبل از سفر و از طریق (سامانه آسان ویزا) اقدام به دریافت ویزای الکترونیکی کنند.

آن‌طور که رصد اخبار نوشته است این سفارتخانه از متقاضیان ویزای جمهوری آذربایجان خواست که جهت دریافت روادید در گذرنامه حضورا به نمایندگی های دیپلماتیک و سرکنسولگری های جمهوری آذربایجان مراجعه کنند.

مرزهای زمینی جمهوری آذربایجان نیز از زمان شیوع کرونا تاکنون برای تردد مسافری به روی اتباع خارجی و همسایه همچنان و تا تصمیمات بعدی بسته است.

هشدار سفر به ایران توسط جمهوری آذربایجان
طی چند روز گذشته نیز در ادامه رویکرد غیردوستانه و تنش‌آفرین جمهوری آذربایجان در قبال جمهوری اسلامی ایران، باکو به شهروندانش توصیه کرد تنها در صورت لزوم به ایران سفر کنند. چند روز پیش نیز دفتر رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو بسته شد.

به نقل از فارس، باکو در هشدار مذکور در اشاره به حادثه حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران در ژانویه که با انگیزه شخصی انجام شد، آن را بار دیگر «اقدام تروریستی» خواند و همچنین با اشاره به محدود شدن نمایندگی دیپلماتیک این کشور در ایران (تعطیلی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در پی این حمله)، به شهروندانش توصیه کرد در صورت لزوم سفر به ایران، محتاط باشند.

 در این هشدار به شهروندان جمهوری آذربایجان که اکنون در ایران هستند هم گفته شده ملزم به رعایت مقررات ایمنی هستند. در پایان این اطلاعیه خواسته شده افراد برای درخواست‌های کنسولی و سایر موارد با سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز در تماس باشند.

جمهوری آذربایجان چندی است رویکردی غیردوستانه و تنش‌آفرین را در قبال جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند و پیشتر در اقدامی غیرسازنده چهار کارمند سفارت جمهوری اسلامی ایران را عنصر نامطلوب خواند و ۴۸ ساعت به آن‌ها فرصت داد خاک این کشور را ترک کنند. از سوی دیگر پارلمان این کشور جمعه ۱۸ فروردین بیانیه‌ای ضدایرانی صادر کرد./
https://www.asianews.ir/u/aoy
اخبار مرتبط
همزمان با افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل،وزیر خارجه اسرائیل در دیدار با وزیر خارجه آذربایجان گفت: اسرائیل و آذربایجان، با تهدیدهای یک‌سان روبرو هستند.
فاضل مصطفی از نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان در نزدیکی خانه خود در پایتخت این کشور، هدف تیراندازی قرار گرفت،
نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد به زودی پیمان صلحی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در بالاترین سطوح امضا خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید