صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۸
کد خبر: 15211
گزارشگر: 213
۳۳۴
۰
۰
۱
مقام وزارت بهداشت خبر داد

علت تعطیلی ۱۵۰ داروخانه

علت تعطیلی ۱۵۰ داروخانه
وزیر بهداشت گفت: بازرسی از داروخانه ها به صورت فعال در حال انجام است و ۱۵۰ داروخانه پلمب شدند.
به گزارش آسیانیوز، وزیر بهداشت در مورد گزارش کمیسیون بهداشت در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو گفت: بازرسی از داروخانه ها به صورت فعال در حال انجام است و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلف پلمب شدند.

 بهرام عین اللهی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور اظهار داشت: زنجیره تهیه دارو و تجهیزات پزشکی یک فرآیندی دارد که سازمان‌های مختلف در آن دخیل هستند.

به گزارش مهر، وی بیان کرد: ما قرارگاه تدابیر ویژه دارویی را تشکیل دادیم که سازمان‌های مختلف و نهادهای نظارتی در آن حضور دارند و کلیه فعالیت‌ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در این قرارگاه رصد می‌شود و هدف اصلی ما آن است که نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی کشور تأمین شود. این قرارگاه از رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بانک مرکزی و سازمان‌های بیمه‌گر و نهادهای نظارتی تشکیل شده است و جلسات آن به صورت مرتب برگزار می‌شود.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: یکی از ارگان‌هایی که در این حوزه فعال است، گمرک است که اخیراً مشکلی درباره حقوق گمرکی تجهیزات پزشکی داشتیم چرا که به چهار درصد افزایش یافته بود و همین مسئله باعث شده بود شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی نسبت به ترخیص کالاهای خود اقدام نمی‌کردند.

حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی کاهش یافت
عین اللهی ادامه داد: جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت امسال برگزار کردیم و قرار شد حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی از ۴ درصد به یک درصد کاهش یابد و این اقدام با یک صورت‌جلسه انجام شد و الان ترخیص کالاهای پزشکی در حال انجام است.

 وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: بخشی از مشکلات نیز به تأمین ارز باز می‌گردد که خوشبختانه با برنامه ریزی صورت گرفته فرآیند تأمین ارز کاملاً مشخص شده و امیدواریم با اجرای آن تأمین ارز صورت گیرد. تقلیل بروکراسی مربوط به واگذاری مجوز به صنایع تولید تجهیزات نیز در حال انجام است.

وی اظهار داشت: قیمت گذاری دارو و تجهیزات پزشکی هم مساله مهمی است و تولیدکنندگان نیاز دارند که در این حوزه قیمت گذاری انجام شود. دستگاه‌های نظارتی مالی نیز فعال است و حوزه بازرسی وزارت بهداشت به صورت فعالانه کار را پیش برده و تاکنون ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلفات تعطیل شده است./
https://www.asianews.ir/u/apz
اخبار مرتبط
امروز داروگر به کما رفته و ظاهراً سرنوشتی مثل ارج و سایر برندهای قدیمی در انتظار این شرکت باسابقه است؛ داروگر در سال ۱۳۰۷ و در شهر اصفهان توسط «غلامرضا داروگر» پی‌ریزی شد.
یزد - شرکت دارو سازی و مکل های غذایی- حیاتی کارن مبلغ ۵۰ میلیون تومان را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داد
وزیر بهداشت گفت: به هیچ وجه تغییری در وضعیت ارزی داروها در سال جاری نخواهیم داشت!
چهره هایی که سرنوشت صنعت سلامت را اصلاح خواهند کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید