صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۵
کد خبر: 15263
گزارشگر: 213
۴۰۸
۰
۰
۱
توضیحات وزیر کار

آخرین وضعیت حذف یارانه نقدی و جایگزینی کالابرگ+چه افرادی مشمول یارانه هستند؟

آخرین وضعیت حذف یارانه نقدی و جایگزینی کالابرگ+چه افرادی مشمول یارانه هستند؟
آخرین وضعیت قطع یارانه ها و افزایش مبلغ آن برای برخی خانوارها اعلام شد.
به گزارش آسیانیوز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مباحث مربوط به قطع یارانه یا افزایش مبلغ آن برای برخی خانوارها توضیحاتی را داده است.

صولت مرتضوی، وزیر کار در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفته است: یکی از دغدغه‌های ریاست جمهوری بحث معیشت مردم است و کمک به دهک‌های پایین جامعه به واسطه یارانه‌های مستقیم و سیستم کالابرگ در دستور کار قرار دارد.

آنگونه که فارس روز گذشته گزارش داده است، او افزوده: افراد در این طرح می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی استفاده کنند و افرادی که موفق به خرید در این طرح شوند و ۳۲۰ هزار تومان از ۴۸۰ تومان را کالا بخرند ۲۰ درصد به مبلغ یارانه‌شان اضافه می‌شود.

یارانه نقدی حذف می‌شود؟
خبر آنلاین هم امروز در این مورد به نقل از وزیر نوشته است: «در ابتدا مردم استقبال زیادی به نسبت کالابرگ الکترونیکی نشان ندادند ولی با تمهیداتی که دولت اندیشید، اقبال مردم در حال افزایش است. دولت تمهیدات دیگری در این زمینه در دست اجرا دارد که با این اقدامات، حتما از کالابرگ الکترونیکی استقبال عمومی خواهد شد.»

وی تاکید کرد: «مردم اطمینان خاطر داشته باشند که دولت بنای قطع یارانه نقدی مردم را ندارد؛ اما کسانی مشمول یارانه مضاعف می‌شوند که کالا خریداری کنند.»

 طرح کالابرگ ابتدا در برخی استان‌ها به صورت آزمایشی اجرایی شد اما اخیرا به صورت سراسری اجرا می‌شود. طرح افزایش مبلغ یارانه نیز ابتدا شامل افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد می‌شد اما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا اعلام شده است: طرح ملی کالابرگ الکترونیکی (افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه) برای همه خانوار‌های دهک اول، دوم و سوم از روز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه اجرا می‌شود.

مطالعه بیشتر:استقبال ۷۰ هزار تهرانی از طرح کالابرگ الکترونیک
بر اساس این اطلاعیه، شرط بهره مندی از اعتبار افزایشی، خرید بیش از ۸۰ درصد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

این اطلاعیه می‌افزاید: خانوار‌ها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.

شیر کم‌چرب بطری، پنیر، گوشت مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.

۸ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهر‌ها و روستا‌های کوچک نیز برای فروشندگان، بار کدخوان نصب می‌شود تا دسترسی و امکان بهره‌مندی عموم مردم از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود./
https://www.asianews.ir/u/arg
اخبار مرتبط
وزارت کار و رفاه اجتماعی لیست جزئیات جدول اقلام غذایی کالابرگ الکترونیک و قیمت هر قلم غذایی را اعلام کرده است.
سهمیه بنزین تیر ماه ۱۴۰۲ در کارت های هوشمند سوخت شارژ می شود.
معاون وزارت کار درباره شارژ کالابرگ‌های دهک اول، دوم و سوم و افزایش اعتبار یارانه گفت: مشمولان با نصب برنامه «شما» در موبایل اطلاعات در این‌ زمینه را ببینند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید