صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۹
کد خبر: 15281
گزارشگر: 213
۸۹۰
۰
۰
۱
اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

جزئیات درباره بسته جدید تحریمی اروپا علیه ایران

جزئیات درباره بسته جدید تحریمی اروپا علیه ایران
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت در بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه چهار شرکت دیگر ایرانی هم تحریم شدند.

به گزارش آسیانیوز، به دنبال یازدهمین بسته تحریمی اروپا علیه روسیه، چهار نهاد ایرانی تولیدکننده پهپاد هم تحریم شدند
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که در بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه چهار شرکت ایرانی تولید کننده پهپاد نیز به دلیل ارائه پهپاد به این کشور برای حمله به اوکراین تحریم شدند.

شورای اتحادیه اروپا با تصویب یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه، ۴ نهاد ایرانی را نیز به اتهام ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به این کشور تحریم کرد.

 شورای اتحادیه اروپا امروز (جمعه) یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب تا محدودیت‌های جدید شامل تعدادی از رسانه‌ها و ممنوعیت صادرات کالاها از این کشور شود.

ذیل این بسته، ۴ نهاد ایرانی نیز به اتهام ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه تحریم شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بسته، تحریم‌ها علیه رسانه‌های روسیه با ممنوعیت پخش پنج شبکه دیگر در کشورهای اتحادیه اروپا و فهرست کالاها و فناوری‌های ممنوعه برای ترانزیت از طریق خاک روسیه به کشورهای ثالث گسترش یافته است.

تحریم‌ها علیه روسیه
به نقل از فارس، بر این اساس، اتحادیه اروپا در یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه، سازوکاری برای ممنوعیت صادرات تعدادی از کالاها و فناوری‌ها به کشورهای ثالث با هدف جلوگیری از صادرات مجدد آنها به مسکو را اعلام کرد.

به نوشته اسپوتنیک، در این بسته همچنین واردات نفت روسیه از طریق شعبه شمالی خط لوله «دروژبا» و واردات نفت روسیه از قزاقستان به‌صورت کامل ممنوع و تعدادی از شرکت‌های کشورهای ثالث به اتهام دور زدن تحریم‌های روسیه نیز تحریم شدند.

شورای اتحادیه اروپا همچنین فهرست تحریم‌های شخصی را با افزودن ۸۷ شخص از چین، ازبکستان، امارات، سوریه و ارمنستان به بهانه دور زدن تحریم‌های روسیه گسترش داد.

پیش از این، «اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا گفته بود که بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه شامل اقداماتی است که مانع از دور زدن تحریم‌های کنونی می‌شود که به بهانه آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین اعمال شده‌اند.

 تحریم‌های مکرر کشورهای غربی علیه روسیه در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه چند روز پیش گفته بود که علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های غرب، روسیه توانسته بر مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها غلبه کند./

https://www.asianews.ir/u/ary
اخبار مرتبط
نمایندگانی از هر دو حزب آمریکا با ارسال نامه به رهبران آلمان، بریتانیا و فرانسه خواهان فعال‌ شدن فوری «سازوکار ماشه» در مورد ایران شدند.
پژوهشگر مسائل بین الملل گفت بیانیه جدید سران گره هفت در هیروشیما نوعی سرپیچی غرب از تعهد به احیا و اجرای است.
نشریه اکونومیست با هنری کیسینجر در مورد چگونگی کشیده شدن رقابت بین چین و آمریکا و وقوع جنگ جهانی سوم صحبت کرده است.
هنگام مقایسه حضور زنان در قدرت در کشورهای توسعه یافته و خاورمیانه، یک تضاد آشکار مانند دستیابی یا عدم دستیابی به پست های کلیدی و راهبردی وجود دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید